Patru tineri şi-au unit forţele pentru a-şi pune în practică visul şi au creat un lucru de care ei aveau nevoie în studenţie şi pe care nu au reuşit să îl aibă atunci

Autor: Ioana Niţă Postat la 13 septembrie 2022 1096 afişări

Patru tineri şi-au unit forţele pentru a-şi pune în practică visul şi au creat o aplicaţie mobilă cu experienţe şi reduceri pe care şi-ar fi dorit-o şi ei în timpul studenţiei. Aplicaţia, numită CityPack, a fost lansată oficial în urmă cu două luni, fiind disponibilă în prezent în Râmnicu Vâlcea şi Bucureşti. Peste 2.500 de persoane şi-au făcut deja un cont în aplicaţie şi au testat experienţe de la cei peste 50 de parteneri actuali ai CityPack.

Deja suntem în punctul în care vrem să scalăm aplicaţia – avem un produs funcţional, testat, ştim că avem tracţiune şi am generat-o organic. Acum suntem în punctul în care trebuie să investim banii şi urmează să accesăm o rundă de finanţare ca să scalăm produsul, să îl populăm atât cu utilizatori, cât şi cu furnizori de experienţe de timp liber. Suntem în stadiul în care discutăm cu investitorii. Deja avem câteva discuţii deschise şi în continuare purtăm discuţii şi să intrăm în contact cu angel investors şi fonduri de investiţii astfel încât să obţinem finanţare. Avem nevoie de 200.000 de euro care să ne ajute în următorul an şi jumătate, astfel încât să scalăm la nivel naţional, să creştem reţeaua în cadrul României, după care să pregătim scalarea internaţională a aplicaţiei noastre. Vrem să ajungem în mâna tuturor tinerilor şi să fim aplicaţia la care oamenii se gândesc în momentul în care vor să-şi selecteze activităţile de timp liber şi să le facă, bineînţeles, cu mai puţini bani prin intermediul nostru“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Andrei Cruceru, cofondator şi CEO al CityPack.

El a pus bazele proiectului în urmă cu circa un an, atunci când i-a venit ideea, ca urmare a experienţei proprii.

„Ideea conceptului în sine a pornit de la o nevoie personală pe care eu am simţit-o încă din momentul în care am ajuns să fiu student. Eu sunt din Râmnicu Vâlcea, un oraş micuţ, şi am avut oportunitatea de a studia în cadrul oraşului Cluj-Napoca, un oraş mult mai mare faţă de cel cu care eram obişnuit, care avea de pus la dispoziţie mii de experienţe şi mi-era foarte greu să le identific pe cele potrivite pentru mine. Singurele metode pentru un tânăr nou venit într-un oraş erau Google-ul, Instagramul, aceste metode clasice care sunt pline de reclame, iar ca să descopăr o activitate nouă trebuia să citesc un articol de 15 lucruri de făcut în Cluj şi de multe ori nu găseam activităţile pe care eu le căutam. Şi mai mult decât atât, am observat ca student că îmi era foarte dificil să gestionez banii când venea vorba de activităţile de timp liber şi aş fi dorit de fiecare dată să beneficiez de toate reducerile pe care le aveam la dispoziţie. Aşa s-a născut această platformă, văzând acest gol. Aşadar, am dezvoltat această platformă – o aplicaţie dedicată în care tinerii să intre să descopere experienţe şi, mai mult de atât, să poată să le facă la un tarif mai mic şi să economisească prin reducerile şi ofertele exclusive de la partenerii noştri din platformă.“

Cum funcţionează însă aplicaţia CityPack? „Orice utilizator poate să identifice cele mai bune experienţe pentru el folosind filtrele în primul rând sau căutând direct din categorii să exploreze toate companiile pe care noi le avem în aplicaţie. Cu ajutorul filtrelor, utilizatorul poate să treacă prin experienţe pe care noi le oferim în funcţie de bugetul pe care clientul îl are la dispoziţie, în funcţie de proximitate, de ce tip de activitate caută şi aşa facem matching cu cea mai bună experienţă pentru acel moment pentru acea persoană. În pasul următor are în faţă nişte deal-uri exclusive pentru că nu este suficient doar să găsească ce poate face cu timpul lui liber – trebuie să îl convingem să facă pasul spre consum. De multe ori noi amânăm să facem lucruri şi poate că bugetul este unul dintre cele mai importante motive. Ca atare, avem reducerile şi ofertele exclusive care funcţionează pe bază de cod QR. Unde este cazul de rezervare, se poate face prin metode externe – număr de telefon, website, noi dăm detaliile direct în aplicaţie şi, odată ajuns la locaţie, orice utilizator poate să arate codul QR şi să beneficieze la check out de reducerea respectivă“, a explicat Eduard Diaconu, cofondator şi responsabil cu vânzările în cadrul CityPack.



Start-up Pitch

1. Invitat: Valeriu Filip, cofondator al FGO

Ce face? A dezvoltat o platformă complexă de facturare online

„Înainte de pandemie aveam aproape

50.000 de companii în portofoliul de clienţi, acum am depăşit 75.000 şi cred că luna asta depăşim chiar 80.000 dacă nu mă înşel. Este un ritm foarte accelerat de creştere mai ales în ultimele două-trei luni şi expunerea cea mai mare pare că este datorată legislaţiei e-Factura. Sperăm ca la finalul acestui an să ne apropiem de 100.000 de utilizatori - firme înregistrate în platformă - şi sperăm să încheiem 2022 cel puţin cu creşterea de anul trecut.“

2. Invitaţi: Andrei Cruceru, cofondator şi CEO al CityPack, şi Eduard Diaconu, cofondator şi responsabil cu vânzările în cadrul CityPack

Ce fac? Au dezvoltat o aplicaţie mobilă cu experienţe şi reduceri pentru tineri. Aplicaţia CityPack a fost lansată oficial în urmă cu două luni, fiind disponibilă în prezent în Râmnicu Vâlcea şi Bucureşti. Peste 2.500 de persoane şi-au făcut deja un cont în aplicaţie şi au testat experienţe de la cei peste 50 de parteneri actuali ai CityPack.

Andrei Cruceru: „Deja suntem în punctul în care vrem să scalăm aplicaţia - avem un produs funcţional, testat, ştim că avem tracţiune şi am generat-o organic. Acum suntem în punctul în care trebuie să investim banii şi urmează să accesăm o rundă de finanţare ca să scalăm produsul, să îl populăm atât cu utilizatori, cât şi cu furnizori de experienţe de timp liber. Suntem în stadiul în care discutăm cu investitorii. Deja avem câteva discuţii deschise şi în continuare purtăm discuţii şi să intrăm în contact cu angel investors şi fonduri de investiţii astfel încât să obţinem finanţare. Avem nevoie de 200.000 de euro care să ne ajute în următorul an şi jumătate, astfel încât să scalăm la nivel naţional, să creştem reţeaua în cadrul României, după care să pregătim scalarea internaţională a aplicaţiei noastre. Vrem să ajungem în mâna tuturor tinerilor şi să fim aplicaţia la care oamenii se gândesc în momentul în care vor să-şi selecteze activităţile de timp liber şi să le facă binenţeles cu mai puţini bani prin intermediul nostru.”

Eduard Diaconu: „Orice utilizator al nostru poate să identifice cele mai bune experienţe pentru el folosind filtrele în primul rând sau căutând direct din categorii să exploreze toate companiile pe care noi le avem în aplicaţie. “

3. Invitaţi: Radu Lepădatu şi Mădălina Borota, cofondatori ai BookMe

Ce fac? Dezvoltă o platformă online pentru personalizarea basmelor terapeutice dedicate copiilor

Radu Lepădatu: „Am creat aproximativ 2.500 de cărţi în mai puţin de o lună. Sperăm ca în medie să avem 50 de comenzi de la părinţi, începând din luna octombrie, iar în 2023 să ajungem la 100 de cărţi create lunar. Anul viitor vrem să atragem şi o rundă de finanţare. Cred că suma de care vom avea nevoie va fi 50.000 de euro, pentru început. Vom lansa platforma oficial la sfârşitul lunii septembrie. Şi apoi vrem să ne extindem în Europa, cât mai curând.“

Mădălina Borota: „Practic, părinţii pot descărca basmele de pe internet, cu ajutorul platformei pe care am dezvoltat-o, iar ulterior sunt sfătuiţi să meargă la psiholog. Marea majoritate a cărţilor sunt dezvoltate de terapeuţi. Având ca avantaj faptul că suntem studenţi, am luat legătura cu cei de la Facultatea de Psihologie din Braşov şi au fost foarte dornici să ne ajute.“



Start-up Update

Invitat: Alexandru Anghel, cofondator al SOLO Fintech - aplicaţie de contabilitate pentru PFA-uri

Ce e nou? Start-up-ul local se află acum în căutare de investitori pentru a accesa o finanţare de 600.000 euro care să îi permită să accelereze creşterea pentru soluţia actuală, dar care să ajute echipe să dezvolte şi o aplicaţie nouă, dedicată SRL-urilor. Până în prezent, investiţiile totale în proiectul SOLO Fintech au ajuns la circa 500.000 euro.

„Am vorbit cu foarte mulţi profesionişti din piaţă, cu fondurile de investiţii şi am înţeles că acum este mai degrabă mai bine să strângem bani pentru o perioadă mai lungă de timp, astfel încât să putem trece peste orice fel de turbulenţe din piaţă fără să ne facem griji sau să fie nevoie să luăm o finanţare într-un moment nepotrivit. Aşadar, vrem să strângem circa 600.000 de euro.”



Start-up Boost

1. Invitaţi: Bogdan Speteanu, director produse corporate în cadrul BCR, şi Cosmin Cosma, fondator şi CEO al Finqware.

Program pentru start-up-uri mai mature

Bogdan Speteanu: „Consider că în contexte de incertitudine, astfel de programe sunt ceea ce au nevoie start-up-urile, pentru că aceste programe de accelerare le ajută să se diferenţieze pe piaţă. În momentele când este «soare» afară, sunt bani pe piaţă, toată lumea investeşte, atunci nu ai nevoie atât de mult de ajutor, dar când sunt contexte dificile se schimbă situaţia.“

Cosmin Cosma: „Am intrat în programul InnovX-BCR pentru că mi s-a părut o idee bună să existe un accelerator care să ajute companiile de tehnologie şi să creeze un ecosistem pe lângă aceste companii pentru a le ajuta să funcţioneze. Noi avem acces în momentul acesta la ecosisteme din alte ţări şi nu vedem ceva similar, cel puţin în alte ţări din estul Europei. Şi aş vrea să văd programul InnovX-BCR ieşind un pic şi către regiune, pentru că te ajută destul de mult să construieşti cât mai mult ecosistemul la nivel regional.“

2. Invitaţi: Daniel Dumitrescu, Chief Innovation Officer (CIO) în cadrul InnovX – BCR şi Sonia Fedorovici, Head of Legal & GP în cadrul Roca X.

Program pentru fonduri de investiţii

Daniel Dumitrescu: „Începând cu data de 14 iunie, când am avut primul eveniment pentru a anunţa acest program, am reuşit să facem şi o profilare a celor mai buni candidaţi. Iar după aproximativ 40 de interviuri cu diverşi potenţiali participanţi ne-am dat seama că avem un profil care vine din zona multinaţionalelor, corporaţiilor mari şi vorbim de cei care au poziţii de C level, chiar şi board member – iar aceştia sunt cei care au acumulat capital propriu şi pot veni cu expertiză de afaceri foarte mare. Iar alţii vin din zona financiară - din banking sau chiar şi din investment banking precum şi din zona de consultanţă Big Four.“

Sonia Fedorovici: „Ecosistemul de start-up-uri din România este lipsit de capital şi asta a dus în două direcţii – pe de-o parte, nu ai suficient de multe resurse pentru start-up-urile româneşti ca să fii la fel de competitiv ca în vest, iar în ultimii trei-patru ani multe VC-uri, platforme de crowdfunding şi angel investori s-au adunat să ofere capital şi resurse start-up-urilor şi să le dea o şansă. Pe de altă parte, faptul că ecosistemul este tânăr şi încă la început, nu sunt suficient de mulţi jucători pe piaţă, a făcut ca multe modele de business care erau sau sunt viabile să fie trecute cu vederea, pentru că nefiind mulţi jucători ai unui proces de investment destul de subiectiv, aplici o matrice care în trecut a avut succes, dar care nu e aplicabilă la orice model de business.“



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ZF IT Generation,
aplicatie,
finantare,
CityPack

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.