Studiu de caz: Miza pe perifericele de gaming
La nivel mondial piaţa de produse de gaming ar urma să se dubleze în următorii trei ani. Marşând pe această tendinţă care se regăseşte şi pe plan local, Kingston a atacat segmentul perifericelor destinate e-sporturilor, prin lansarea mai multor produse dedicate amatorilor de jocuri electronice.
CONTEXT:
Sporturile electronice (e-sports) câştigă din ce în ce mai mulţi adepţi şi telespectatori, iar în 2017 piaţa globală a sporturilor electronice va ajunge la 696 milioane de dolari, înregistrând o creştere anuală de 41,3%, potrivit firmei de cercetare Newzoo. De asemenea, audienţa sporturilor electronice va ajunge la 385 de milioane de persoane anul acesta. Drept urmare, pasionaţii de jocuri video achiziţionează produse de gaming performante, dar şi mai scumpe.
DECIZIE:
Kingston este cel mai mare producător de componente PC din lume, în funcţie de venituri, cu afaceri de aproape 7 miliarde de dolari în 2016. Compania americană a decis să profite de promisiunile de creştere din domeniul sportului electronic, lansând periferice dedicate gamingului prin intermediul brandului dedicat numit HyperX.
EFECTE:
Dublarea, până în 2020, a venitului companiei obţinut din vânzarea de componente şi periferice dedicate gamingului.
Kingston a intrat pe piaţa produselor destinate gamingului prin lansarea de periferice sub umbrela brandului HyperX. Primul produs care a apărut sub acest brand au fost memoriile RAM, în 2002, apoi stickurile USB în 2007, urmate de dispozitivele de stocare (SSD-uri) în 2011, iar în 2014 a fost lansat şi primul periferic, căştile audio HyperX. La finalul anului trecut, Kingston a scos pe piaţă primul model de tastatură, iar în primăvara anului acesta şi primul model de mouse. ”Ideea iniţială a HyperX a fost de performanţă, după care ne-am dus din ce în ce mai mult spre gaming“, declară Gabriel Gîdea, director de dezvoltare la Kingston Technology România şi Bulgaria.
în acelaşi timp, Kingston a rămas cu produsele de consumer şi corporate, adică memorii RAM pentru laptopuri, desktopuri, servere, hard diskuri SSD, carduri de memorie şi stickuri USB. ”Un motiv pentru care piaţa de periferice este în creştere este faptul că dacă un PC îl schimbi mai rar, o pereche de căşti sau un mouse îl schimbi mai des, mai ales pe cele de mai slabă calitate“, spune Gabriel Gîdea.
Produsul numărul unu din portofoliul Kingston din categoria perifericelor (care reuneşte mauşi, tastaturi, căşti, camere web, boxe) sunt căştile audio, care şi-au adjudecat o pondere de 40% din veniturile companiei pe plan global în acest segment. Cam acelaşi procentaj se regăseşte şi pe plan local, potrivit şefului Kingston din România. Pentru căştile HyperX un român trebuie să scoată din buzunar peste 240 de lei şi poate da chiar şi 700 de lei. ”Hardware-ul te poate ajuta, îţi poate oferi un avantaj competitiv. De exemplu, prin nişte căşti bune poţi auzi când se apropie un inamic şi din ce direcţie. n plus, căştile bune sunt confortabile şi le poţi purta ore în şir fără disconfort“, spune Gîdea, care nu vrea să dea detalii despre vânzările de periferice Kingston pe plan local. El precizează doar că ”după doi ani de la lansarea primul model de căşti HyperX am ajuns în top trei producători în funcţie de venituri“.
Gabriel Gîdea este de părere că piaţa de periferice de gaming din România va creşte cu 12-15%, depăşind astfel 11 milioane de euro anul acesta. Conform estimărilor, piaţa locală totală de periferice a ajuns anul trecut la 20 de milioane de euro, în timp ce piaţa produselor destinate gamerilor a avut o valoare de 10 milioane de euro. Dacă estimarea lui Gîdea este corectă, atunci valoarea pieţii acestor produse se va situa, în 2017, între 11,2 şi 11,5 milioane de euro. Creşterea este importantă având în vedere faptul că livrarea PC-urilor se află în declin în ultimii cinci ani. 260 de milioane de PC-uri (fără includerea hibridurilor precum iPad Pro sau Surface Pro) au fost livrate pe glob anul trecut, cu 5,7% mai puţin faţă de 2015, potrivit firmei de cercetare IDC. Această scădere poate fi atribuită unor factori cheie precum creşterea popularităţii smartphone-urilor şi a tabletelor.
Gîdea spune că piaţa produselor de gaming (atât componente cât şi periferice) se află în creştere de câţiva ani, iar în ultimii doi ani veniturile generate de vânzările de componente de PC au marcat plusuri de 12-14%. Reprezentantul Kingston declara anterior că piaţa de gaming globală se va dubla până în 2021, mizând pe o creştere a gamei de produse periferice.
Gîdea apreciază că penetrarea perifericelor de gaming este ”destul de bună“ în România, deşi recunoaşte că piaţa locală este orientată spre produse mai ieftine. ”Suma cheltuită de români pe produse hardware este tot mai mare în ultimii trei ani. Piaţa se maturizează, deşi este încă departe de nivelul Cehiei sau Poloniei“, recunoaşte Gîdea.
Directorul de dezvoltare al Kingston Technology România şi Bulgaria atribuie avansul din domeniu în principal fenomenului sporturilor electronice (e-sports), care câştigă din ce în ce mai mulţi adepţi şi telespectatori. n 2017, piaţa sporturilor electronice va creşte la 696 milioane de dolari, ceea ce înseamnă o creştere anuală de 41,3%, potrivit firmei de cercetare Newzoo. Mai mult de atât, conform previziunilor, valoarea pieţei sporturilor electronice ar urma să se dubleze până în 2020 ajungând la 1,5 miliarde de dolari. Anul acesta, China şi America de Nord vor genera jumătate din veniturile pieţei, în jur de 362 de milioane de dolari. De asemenea, audienţa sporturilor electronice va ajunge la 385 de milioane de persoane în 2017.
România a fost o ţară importantă în regiune, din punctul de vedere al evenimentelor e-sports, prin intermediul concursului internaţional Dreamhack. ”Următoarele două-trei luni după fiecare eveniment Dreamhack vedeam o dublare în vânzări, în memorii RAM, în special“, explică directorul firmei Kingston. Ultimul eveniment Dreamhack din ţară a avut loc în toamna anului trecut şi nu există planuri concrete pentru o nouă ediţie pe plan local. O componentă puternică de gaming o are şi Comic Con, cel mai important eveniment de cultură pop, unde se organizează concursuri; tot acolo, utilizatorii pot testa noile produse ale companiilor. ”Comic Con are o audienţă mai diversă, mai mare, prin intermediul său îţi poţi face cunoscută gama de produse unui număr mai mare de posibili clienţi“, este de părere Gîdea. El precizează că la astfel de evenimente oamenii pot testa produse, fapt pe care îl consideră crucial în procesul de achiziţie a unui mouse sau a unei tastaturi. ”Este greu să compari perifericele. Sigur, te uiţi pe datele tehnice, însă este foarte important să vezi dacă ţi se potriveşte o pereche de căşti, dacă un mouse este precis sau o tastatură confortabilă.“
Cel mai bine vândute produse ale Kingston pe plan local, în funcţie de venituri, sunt memoriile RAM, urmate de categoria de produse flash (stickuri USB şi carduri foto), apoi hard diskurile SSD, urmate de periferice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro