Cele mai inovatoare companii din România: KLG Europe România Logistic, integrare informaţională între sistemele Orange România şi KLG Europe
În 2010 Orange România a decis să externalizeze operaţiunile de logistică şi a ales drept partener KLG Europe. Soluţia oferită de operatorul logistic a avut ca obiectiv creşterea productivităţii depozitului, a eficienţei şi preciziei livrărilor şi creşterea acurateţei stocului, totul cu o reducere generală de cost.
Pe lângă obiectivele stabilite iniţial, integrarea implementată a generat eliminarea unui pas operaţional (aplicarea pe colete a formularului de transport specific companiilor de curierat); astfel s-au redus timpul de procesare şi implicit costul operaţional. Comunicarea cu compania de curierat se face strict între sisteme şi nu este nevoie de intervenţie umană.
Elementul de noutate:
Noul modul XML Gateway a fost primul pe care Oracle l-a livrat în România, Orange fiind primul client. Datorită XML Gateway s-au înregistrat schimbări radicale în modulele de inventar şi în gestionarea comenzilor.
MultiStore Picking este un proces nou în sistemul KLG prin care operatorul de stoc procesează simultan între 12 şi 30 de comenzi diferite; sistemul dirijează operatorul către produse folosind cel mai scurt drum astfel încât timpul consumat să fie cât mai redus.
Un alt element de noutate este aşa-numita barieră de trei minute; ambele sisteme sunt setate să comunice toate documentele necesare livrării unei comenzi în limita a trei minute (pentru 4 comenzi simultan).
Efectele inovaţiei:
Soluţia a condus la creşterea productivităţii livrărilor Orange către clienţi cu aproximativ 25% faţă de perioada anterioară. Precizia inventarierii produselor aflate pe stoc a crescut, iar timpul de răspuns la comenzile primite a scăzut la maximum 24 de ore. În plus, costul logistic per unitate a scăzut cu peste 2%.
Descriere:
Soluţia a fost identificată de KLG în colaborare cu Orange, printr-o analiză comună a proceselor. Cele două companii au construit o echipă de proiect comună formată din ingineri logisticieni şi specialişti IT. Analiza diagnostic de la începutul colaborării a arătat că implementarea procesului va duce la o creştere de peste 20% a productivităţii şi la o reducere de costuri de peste 2%, faţă de perioada în care Orange realiza in-house activitatea de logistică.
În analiza iniţială au fost implicate 12 persoane din Orange, KLG şi de la companiile producătoare de softuri specializate (Oracle şi Van Boxtel Software). Procesul de analiză şi de identificare a celei mai bune soluţii a durat circa două săptămâni, timp în care echipa de proiect a analizat toate cerinţele şi obiectivele setate la nivel de top management. Odată identificată soluţia, fiecare companie a început dezvoltările locale în aplicaţia sa, ca mai apoi să testeze împreună funcţionalităţile; testele au durat circa
6 săptămâni.
Implementarea finală a avut loc în septembrie 2010 şi a fost realizată în patru zile. Numărul de comenzi a crescut gradual şi ambele echipe au identificat, izolat şi eliminat diverse disfuncţionalităţi. Per total, costul implementării a depăşit 100.000 de euro, care însă a fost amortizat în 36 de luni.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro