TOP DIGITAL TRANSFORMERS Ionuţ Leahu, CEO şi fondator, Clinicile Dentare Dr. Leahu: „În domeniul medical, investiţia în tehnologie este condiţia principală pentru a-i oferi pacientului sănătate reală”

Postat la 31 iulie 2022 104 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

În primul rând, în domeniul medical, investiţia în tehnologie este condiţia principală pentru a-i oferi pacientului sănătate reală – acces rapid, eficient, cu o rată maximă de succes, la toate opţiunile de tratament. În clipa de faţă, avem în domeniul stomatologiei şi nu de acum, ci de câţiva ani, tot avansul tehnologic şi know-how-ul pentru rezolvarea problemelor la toate nivelurile de complexitate. Tehnologia ne oferă puterea de a-i spune pacientului „nu există nu se poate în stomatologie”. Secundar, pentru o organizaţie mai mare de tip reţea, cum suntem noi, există deschidere pentru digitalizare dictată de nevoia pentru eficientizare şi fluidizare a proceselor interne; este ca în orice altă companie mai mare. Investim pentru a gestiona mai bine fiecare clinică şi fluxul operaţional, dar şi pentru crearea unor instrumente pe care ne fundamentăm deciziile de business. Un alt aspect care a fost accelerat şi de pandemie este alinierea cu tendinţele de comportament al pacientului. Avem nevoie de interacţiuni digitale, de servicii rapide, suntem atraşi şi influenţaţi de experienţele digitale, în special copiii care privesc totul prin prisma tehnologiei. Aşadar, inclusiv experienţa la dentist, chiar dacă este una care necesită prezenţa fizică în obţinerea tratamentului, ar trebui ca în tot procesul să includă interacţiuni şi servicii digitale, pe lângă tehnologia de înaltă precizie. Studiile spun că suntem 80% online, pacientul îşi ia informaţia din online, deci atenţia şi iniţiativele digitale merg inclusiv spre construirea unor canale de informare şi educaţie puternice şi înspre un engagement şi un dialog permanent cu o comunitate activă din jurul companiei.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Realitatea spune că, pe de o parte, sănătatea orală a românilor este la un nivel dezastruos, pe de altă parte, nu mai avem resurse de timp şi bani pentru proceduri îndelungate şi costisitoare, ci avem nevoie de foarte multă eficienţă, rapiditate şi precizie în rezolvarea problemelor stomatologice. Voi da un simplu exemplu. Potrivit studiului KANTAR de la finele lunii ianuarie 2022 despre sănătatea dentară a românilor şi comportamentul lor vizavi de serviciile stomatologice, a fost observată o creştere cu şapte procente de la an la an pe zona de infecţii şi abcese (25% din repondenţi). În astfel de situaţii zilnice, cum am putea rezolva rapid, predictibil şi exact probleme care necesită tratamente endodontice, de cele mai multe ori cu un anumit nivel de complexitate, dacă nu am avea ca standard centre avansate de radiologie în fiecare clinică sau microscop performant?

Alte iniţiative din zona de digitalizare în care am investit anii trecuţi ne-au ajutat odată cu pandemia şi pentru alinierea şi comunicarea internă, pentru deciziile de business pe care le-am luat, în eficientizarea proceselor şi operaţiunilor, în pregătirea echipei etc.


Experienţă: Dr. Ionuţ Leahu este CEO şi fondator al Clinicilor Dentare Dr.Leahu, cea mai extinsă reţea de stomatologie din România. Este, în aceeaşi măsură, medic stomatolog cu competenţă în implantologie orală şi master în implantologie orală şi parodontologie. Spune că practică stomatologia din pasiune şi, de când a pornit la drum ca tânăr medic, a avut viziunea de a construi pentru binele pacientului. „Întotdeauna am dorit ca acesta să primească sănătate reală care, în accepţiunea mea, înseamnă toate opţiunile de tratament, servicii realizate la cel mai bun standard pe care îl permite tehnologia astăzi, în cel mai scurt timp posibil şi cu vizite cât mai puţine. Misiunea mea rămâne aceea de a transforma standardul de excelenţă în normalitate pentru fiecare român care are nevoie de servicii stomatologice.”

Domeniile pe care se concentrează în prezent: Implantologia dentară digitalizată şi procedurile de reconstrucţie totală a danturii prin tehnologie super avansată şi cele mai inovatoare sisteme de restaurare dentară.


3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Aşa cum menţionam anterior, adopţia tehnologiei, de la aparatură avansată care îmbunătăţeşte radical diagnosticarea, tratamentul şi confortul pacientului, la sisteme interne de fluidizare a proceselor şi crearea instrumentelor pentru cele mai bune decizii de business fundamentate pe măsurarea datelor, mai ales în ani transformativi cum au fost ultimii trei pentru noi, la experienţe, servicii şi interacţiuni digitale pentru pacienţi constituie, şi pentru domeniul nostru, un avantaj competitiv şi face diferenţa între evoluţie şi stagnare.

4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Investiţiile pe care le-am făcut în ultimii ani în această zonă au prioritizat construirea unui standard de lucru în toată reţeaua de 17 clinici din cele 12 oraşe în care avem prezenţă, care este fundamentat pe tehnologiile de ultimă generaţie. Câteva exemple de servicii bazate pe tehnologii avansate în care am investit pentru rezolvarea problemelor complexe: coroane şi faţete dentare CEREC 3D CAD/CAM - cel mai inovator sistem de restaurare dentară, CEREC, care permite un tratament rapid, precis şi estetic, care presupune instalarea de coroane şi faţete dentare într-o singură oră; stomatologie laser - tratamente dentare inovatoare cu laserul EPIC X Biolase, cel mai modern din domeniul stomatologiei la ora actuală şi singurul care dispune de aprobare pentru trei tipuri de tratamente diferite: ţesut moale, albirea dinţilor şi biostimulare/terapia durerii. De asemenea, ajută şi în tratamentul parodontitei; depistare cancer oral cu VELOSCOPE VX — tehnologia aprobată de Health Canada şi Orgnizaţia Mondială a Sănătăţii are capacitatea de a depista cancerul oral încă din faza incipientă.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Experienţa excepţională a pacientului, în strânsă aliniere cu nevoile şi tendinţele de comportament; eficientizarea operaţiunilor şi educaţia prin intermediul canalelor şi instrumentelor digitale (atât a comunităţii profesionale, cât şi a pacienţilor).

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Văd un aspect general care ţine de educaţie – ar trebui ca viitorii medici să se pregătească încă din facultate pentru lumea digitală în care îşi vor desfăşura activitatea. Deci, cea mai mare provocare este că evoluţia exponenţială din punctul de vedere al digitalizării nu a penetrat încă  mediul universitar, iar medicii stomatologi îşi continuă formarea după terminarea studiilor.

Acest articol a apărut în anuarul TOP DIGITAL TRANSFORMERS, realizat cu susţinerea DocProcess. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.