Voci de milioane
Vorba lunga, saracia omului. Nimic mai adevarat in cazul sistemului de plati prin comanda vocala. Fondatorul unuia dintre primele modele de sisteme de plati online, precursorul PayPal, vine cu o metoda inedita de a cumpara produse de pe Internet sau direct la telefon.
Vorba lunga, saracia omului. Nimic mai adevarat in cazul sistemului de plati prin comanda vocala. Fondatorul unuia dintre primele modele de sisteme de plati online, precursorul PayPal, vine cu o metoda inedita de a cumpara produse de pe Internet sau direct la telefon.
Serviciul numit Voice Pay utilizeaza analize biometrice ale vocii pentru a-i identifica pe cumparatori. Nick Ogden, inventatorul acestui sistem de plati, spune ca tehnologia este atat de sigura, incat isi va asuma riscul aprobarii tuturor comenzilor primite, spre deosebire de procesatorii de plati online, care in cazurile suspecte opresc comenzile. Autentificarea prin voce este calea care va fi urmata in viitor, crede Ogden, pentru ca lumea devine din ce in ce mai mobila. Pentru a folosi Voice Pay, cei interesati vor trebui in primul rand sa-si creeze un cont in sistem cu nume de utilizator, parola si date ale cardului de plata. Un robot va pretinde apoi citirea unor numere aleatorii, pentru a retine amprenta vocala. Dupa vocalizele aritmetice care dureaza in jur de 5 minute, utilizatorul poate trece la cumparaturi din orice magazin online care a adoptat sistemul, folosind calculatorul sau telefonul mobil. Verificarea fiecarei tranzactii este apoi facuta cu un simplu "yes" rostit in telefon dupa ce robotul enumera achizitiile. Entuziasmul analistilor fata de noua tehnologie este momentan moderat, dar acestia cred ca ar putea fi folosita de bancile care in numar crescand trec la autentificarea prin doua canale, respectiv introducerea unei parole si una dintre celelalte variante avute la dispozitie. Ogden spune insa ca tehnologia este suficient de sigura pentru a fi folosita chiar si fara un back-up pentru sporirea sigurantei.
Argumentele se pare ca i-au convins pe cei de la banca olandeza ABN Amro, cu cei 4 milioane de clienti ai lor: banca a semnat un contract cu compania americana. Pana acum, Ogden a refuzat sa faca publice datele despre rata de erori pe care le da sistemul, dar spune ca va creste increderea clientilor, prin faptul ca sistemul nu presupune introducerea datelor de identificare ale cardului de fiecare data cand este solicitata aprobarea unei tranzactii. Mai mult de 120.000 de persoane si-au aratat increderea pentru noua tehnologie, inscriindu-se ca utilizatori. Insa, din pacate, momentul la care vor putea face si cumparaturi se mai amana, pentru ca magazinele online n-au impartasit deocamdata acelasi entuziasm.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro