BATALIA CULTURILOR
Notiunea de exclusivitate, cand e vorba de lux, consista tocmai in pastrarea caracterului elitist al unei marci; cand un brand exclusiv devine popular, se distruge ca atare.
Sunday Herald a relatat recent o disputa care l-a opus pe rapperul american Jay-Z (foto) directorului executiv al casei frantuzesti producatoare de sampanie fina Louis Roederer. In centrul disputei se gaseste sampania Cristal, creata in 1876 pentru tarul Alexandru al II-lea. Acum, casa frantuzeasca a inceput sa se teama ca imaginea ei va fi degradata de asocierea ei cu numele hip-hopperilor americani, vazuti drept prea vulgari pentru nobletea produsului. "Ce putem sa facem? Nu putem interzice unora din consumatori sa cumpere sampania noastra", a declarat pentru revista The Economist Frederic Rouzaud, directorul executiv al firmei, referindu-se la preferinta, exprimata inclusiv in cantece, a unor consumatori de genul lui Jay-Z sau P Diddy pentru sampania Cristal. Furios, Jay-Z a calificat imediat comentariile lui Rouzaud drept rasiste si a declarat ca va boicota marca frantuzeasca pentru tot restul vietii lui.
Intr-adevar, popularitatea castigata de unele marci de lux prin asocierea cu diverse nume de vedete ajunge sa fie o arma cu doua taisuri: pe de o parte creste vanzarile, pe de alta parte dilueaza caracterul exclusiv al marcii. O alta marca exclusiva, Burberry, un fost simbol al luxului britanic traditional, a ajuns in ultimii ani, in urma unei campanii de marketing prost tintite, sa fie asociata cu modul vulgar de a se imbraca al reprezentantilor asa-numitei culturi "chav" sau "ned", a tinerilor britanici de joasa extractie sociala din mediul urban si suburban, cu gust pentru combinatia intre treninguri de plastic, bijuterii kitsch si accesorii de firma.
Dupa cateva incidente care au implicat in 2003 si 2004 "Burberry Boys" - grupuri de huligani echipati cu accesorii Burberry - firma britanica s-a vazut nevoita sa retraga pur si simplu de pe piata sepcile de baseball de 50 de lire, articole asociate la vremea respectiva aproape exclusiv cu imaginea huliganilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro