Upgrader, programul care-şi propune să ajute afacerile antreprenoriale să se dezvolte

Autor: Dorin Oancea Postat la 23 martie 2016 712 afişări

Upgrader, programul care-şi propune să ajute afacerile antreprenoriale să se dezvolte

Conform unei recente statistici, doi tineri din zece sunt tentaţi de antreprenoriat, dar există elemente - birocraţia, finanţarea sau taxele - care, spun ei, sunt principalele obstacole. În aceste condiţii, întâlnirea cu un mentor sau cu un business angel, cu un antreprenor cu state vechi, poate fi hotărâtoare pentru dezvoltarea afacerii şi reuşita tânărului antreprenor.

Dar şansele de succes cresc atunci când cineva realizează conexiunea între tânărul începător şi cel cu experienţă, iar aici intră în scenă Upgrader, programul gândit de Constantin Stanciu şi Valentin Ion. „Prin numele ales vrem să evidenţiem faptul că, atunci când intrăm în contact cu un start-up, prin acţiunile noastre încercăm să-l upgradăm, să-l ducem la un nou nivel, indiferent de stadiul în care se află. Upgrader organizează un program care îşi propune să ajute afacerile antreprenoriale aflate la început de drum să se dezvolte“, explică Constantin Stanciu.

Concret, cei doi formează grupuri de 20 de antreprenori, care, în urma unui proces de circa o lună, sunt ajutaţi să îşi găsescă direcţia potrivită pentru validarea ideii lor şi să îşi stabilească o strategie pe termen lung de dezvoltare. „Am strâns în program antreprenori consacraţi, cu experienţă, care au ajuns la un anumit nivel şi care interacţionează cu tinerii antreprenori.“ Întâlnirile sunt în general restrânse, dar organizează şi workshopuri care îi ajută pe începători să intre în contact cu lumea afacerilor. Printre antreprenorii consacraţi se numără Bogdan Tudor, fondator al Class IT, Al Kamara, fondator al agenţiei de advertising Wave Division, Dan Ştefan, fondatorul Autonom Rent a Car, şi mulţi alţii care s-au arătat, la discuţii, foarte deschişi să participe.

Un prim program de acest fel va începe la mijlocul lunii aprilie; până atunci cei de la Upgrader au organziat întâlniri sub ideea „De la start-up la o afacere profitabilă“. „În fiecare lună aducem câte trei antreprenori şi fiecare are la dispoziţie câte 30 de minute pentru a oferi publicului câte un sfat din zona antreprenorială, public format în cea mai mare măsură din fondatori de start-up-uri. În cadrul evenimentelor şi tinerii antreprenori vor putea să îşi prezinte, în trei minute, activitatea; este acesta un exerciţiu pentru ei, pentru viitoarele discuţii cu investitorii. În acelaşi timp vor avea posibilitatea să primească feedback de la antreprenori şi public“, spune Stanciu. Un alt tip de eveniment este Upgrader Arena, un concept care va fi organizat prima oară în mai, unde vor aduce investitori care vor forma un juriu şi în faţa acestuia vor apărea acele start-up uri care sunt pregătite să aibă o discuţie cu un investitor.

De unde vine dorinţa de a ajuta? „Şi eu, şi partenerul meu am lucrat într-un ONG şi de trei ani organizăm genul acesta de proiecte, pentru antreprenori şi pentru manageri. Pentru cei ce merg cu bicicleta la birou am organizat «Business pe bicicletă», un concept care demonstra că bicicleta poate fi un mijloc de transport şi oamenii pot avea un stil de viaţă sănătos, dar şi programe pentru antreprenori, workshopuri, evenimente de networking, şi am văzut potenţialul pe care îl constituie în România tinerii şi dorinţa lor de a face antreprenoriat. Parcă s-a schimbat conceptul faţă de acum câţiva ani, văd că oamenii au început să îşi dorească să facă antreprenoriat care are la bază o pasiune, are un scop, are un impact şi creează o comunitate. Parcă nu mai sunt pe primul loc conceptul câştigului pe termen scurt, oamenii sunt mai comunicativi, mai deschişi, fac mult mai multe parteneriate. Oamenii au început să conştientizeze că ce se întâmplă în societate depinde de noi toţi, că fiecare avem câte un impact.“

Şi Upgrader priveşte partea financiară cu oarecare detaşare. Compania se finanţează din resurse proprii şi iniţiatorii proiectului nu se gândesc pentru moment la breakeven, acesta nu este o ţintă. „Programul implică o serie de taxe, însă nu este o afacere care mizează pe câştiguri, ci mai degrabă pe impactul pe care îl au şi comunitatea pe care o poate crea pe termen lung.“

Constantin Stanciu, absolvent de marketing, a lucrat în mai multe companii, unde a dezvoltat strategii de vânzări sau parteneriate, iar Valentin Ion se ocupă cu partea tehnică, are experienţă pe zona de programare, situri, promovare în online, campanii. Cum cred că vor evolua? „Cel mai important lucru pentru noi este să continuăm, pentru că vedem că lucrurile se schimbă. Vrem să creăm o comunitate care să se susţină şi să poată genera noi start-up-uri de succes. Ne vedem, peste câţiva ani, ca locul în care orice start-up îşi găseşte o resursă, indiferent de nevoia pe care o are, de mentor, de training, de investiţii, de comunitate, de networking.“

„Pentru dezvoltarea noastră, ca societate, ar trebui în primul rând ca noi, românii, să ajungem la momentul în care să ne dorim să fim ceea ce putem fi noi cel mai bine, din ceea ce suntem, şi să nu ne dorim să fim ca alţii. Mi se pare un moment crucial în dezvoltarea noastră, cel în care acceptăm cine suntem şi încercăm să ajungem cea mai bună variantă a noastră, să ne acceptăm situaţia, să ne acceptăm tradiţiile, să începem să ne respectăm tradiţiile, lucru care cred că va duce la un alt pas foarte important de care avem nevoie, acela de a fi mai uniţi“, spune Stanciu.

Avem nevoie de unitate şi în această unitate toţi trebuie să fim conştienţi că avem un impact, cât de mic. „Şi noi încercăm să transmitem lucrul acesta start-up-urilor cu care lucrăm. Chiar dacă ai doi angajaţi şi 100 de clienţi într-un an, trebuie să te gândeşti la exemplul pe care îl oferi în societate, pentru că tu, în start-up-ul tău, creşti o comunitate de clienţi, de parteneri, de angajaţi. Dacă vei reuşi să o impactezi pozitiv, fiecare, la rândul lui va transmite mai departe ceea ce tu ai realizat.“

Urmărește Business Magazin

/cover-story/upgrader-programul-care-si-propune-sa-ajute-afacerile-antreprenoriale-sa-se-dezvolte-15135752
15135752
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.