100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Manuela Banu, Orkla Foods România

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 26 aprilie 2012 637 afişări

Manuela Banu conduce Orkla Foods România şi consideră drept cea mai mare reuşită profesională alcătuirea echipei de management a companiei, care este „deosebit de competentă şi lucrează cu pasiune".



Manuela Banu este una din eroinele Catalogului "200 cele mai puternice femei din business", care va fi lansat în curând, şi ale galei "Woman in Power" (19 martie 2014).



Are însă şi un regret legat de cariera sa: chiar dacă se declară mândră de ce a realizat, "în adâncul sufletului regret că nu am avut şansa să continuu în industria aviatică". Cel mai dificil moment din viaţa profesională este legat de restructurarea companiei Orkla în 2007, proiect ce a inclus închiderea fabricii din Craiova. Ea povesteşte că a fost un proiect dificil atât din punct de vedere tehnic, deoarece au fost relocate echipamentele tehnice în fabricile din Bucureşti şi Covasna, cât şi emoţional. În astfel de situaţii, "nu ai cum să nu te încarci cu problemele angajaţilor afectaţi de aceste măsuri".

BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Manuela Banu: Încă din facultate am trăit într-o lume a bărbaţilor. Fascinaţia pentru avioane pe care o aveam încă din copilărie m-a făcut să optez pentru Facultatea de Aeronave de la Institutul Politehnic Bucureşti unde doar 10% dintre studenţi erau femei. Cum încă din tinereţe am lucrat

într-un mediu dominat de bărbaţi nu am resimţit niciodată că sunt o femeie care se străduieşte să "îşi croiască drum într-o lume a bărbaţilor". Dimpotrivă, a fost un drum firesc, chiar şi atunci când a trebuit să fac o schimbare, deoarece industria aeronautică nu mai avea viitor în România.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere?

Manuela Banu: Pun mare preţ pe echipă şi nici nu mă văd lucrând altfel. Prin urmare, stilul meu managerial este unul participativ în care deciziile sunt luate pe baza opiniilor şi recomandărilor membrilor echipei. Sunt însă şi situaţii când las ca decizia să aparţină echipei. Dacă eu cred că au expertiza necesară, le las toată libertatea.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Manuela Banu: Capacitatea de organizare, de analiză, de a relaţiona cu oamenii mai uşor, flexibilitatea, atenţia la detalii, empatia.

BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.

Manuela Banu: La parfum prefer de departe casa Dior, însă, în ce priveşte hainele şi accesoriile, trebuie să simt că mi se potrivesc. Pot fi chilipiruri găsite în vreun butic şic până la branduri recunoscute, cum ar fi Max Mara sau Burberrry.

BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.

Manuela Banu: Îmi place mult să călătoresc. Este urmarea firească a pasiunii mele pentru avioane. Sunt un om curios, îmi place să descopăr noi culturi şi civilizaţii; am fost îndrăgostită de destinaţii din Asia sau Africa. Curiozitatea şi dorinţa mea de a descoperi mă vor purta cu siguranţă şi către alte locuri.

BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?

Manuela Banu: Consider că am reuşit să păstrez un echilibru între viaţa de familie şi carieră. Familia dă sens vieţii mele şi de acolo îmi iau energia de care am nevoie în muncă.

BUSINESS Magazin: Vi se pare că discuţia despre discriminarea de gen mai este de actualitate în 2012?

Manuela Banu: Discriminarea de gen apare în statisticile de pretutindeni, aşa că nu putem pretinde că nu există, însă acest lucru depinde foarte mult de cultura spaţiului respectiv. Într-un fel stau lucrurile în Asia, de exemplu, şi altfel în Europa. La români, cred că este vorba mai mult de prejudecăţi decât de o discriminare propriu-zisă. Ezităm să ne lăsăm pe mâna unei femei dacă este vorba de o operaţie pe cord, de pildă, dar preţuim mai mult o femeie când căutăm o bonă. În industria în care lucrez, nu am simţit vreun tratament diferenţiat al femeilor faţă de bărbaţi. Am lucrat deopotrivă cu femei şi bărbaţi. La Orkla, raportul dintre angajaţi este cât se poate de echilibrat: 49% femei, 51% bărbaţi.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-manuela-banu-orkla-foods-romania-9571578
9571578
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.