Cele mai puternice femei din România: Irina Socol, Siveco România
Irina Socol punea în urmă cu mai bine de 20 de ani bazele companiei Siveco România, despre ale cărei începuturi spune că „este o poveste tipică pentru începutul anilor ‘90".
CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN ROMÂNIA - EXCLUSIV
Absolventă a Facultăţii de Automatică, specializarea Calculatoare de proces (1981), şi a Academiei de Management Niedersachsen Germania (1993), în primii ani ai capitalismului Irina Socol şi soţul ei lucrau la Institutul de Cercetări pentru Tehnologia Informaţiei. La un moment dat, au fost solicitaţi de o firmă din Franţa care dorea să înfiinţeze un departament de asigurare şi control al calităţii într-o ţară din Europa de Est, perioadă în care dezvoltarea de software se făcea în India. Alături de colegii indieni au reuşit să pună la punct o metodologie de testare şi de control al calităţii. Au înfiinţat un departament de asigurarea şi controlul calităţii, sediul fiind chiar în locuinţa familiei Socol. Au plecat la drum la începutul lui 1992, „în doi, şi am ajuns, în prezent, la o echipă de 1.200 de specialişti„. De începutul acelei perioade se leagă, îşi aminteşte acum Irina Socol, un moment esenţial al carierei sale, când a decis ca din expert software să devină manager al companiei Siveco România. Compania a implementat de-a lungul anilor sute de proiecte de mare complexitate şi anvergură pentru organizaţii din 17 ţări. Siveco are acum peste 1.400 de clienţi, o cifră de afaceri de 68 milioane euro, 15 milioane de utilizatori ai soluţiilor la nivel naţional şi internaţional. Între acţionarii Siveco România se numără Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investiţii administrat de Enterprise Investors), şi Siveco Netherlands B.V.
1. E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider fiind femeie?
În mod fundamental, o afacere de succes se bazează pe o echipă, condusă de persoane cu calităţi de lider, într-un climat în care se promovează încrederea şi colaborarea. În lumea afacerilor, diferenţierea liderilor în femei şi bărbaţi este puţin relevantă.
2. Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?
Eu cred foarte mult în puterea exemplului, în profesionalism, seriozitate şi pasiune, curaj şi determinare. Aparţin unei generaţii care a beneficiat, pe de-o parte, de îndrumarea unor profesori excepţionali şi care a avut, totodată, posibilitatea să valorifice cunoştinţele teoretice dobândite în locul şi la momentul potrivit – după 1990, când se năştea piaţa românească de IT şi industria locală de software.
3. Care sunt calităţile feminine care ajută în business?
Pentru a avea succes ca manager trebuie să îţi placă extrem de mult ceea ce faci, să ai o bună intuiţie a oportunităţilor, o evaluare realistă a riscurilor, capacitatea de a fi un exemplu pentru echipă, capacitatea de a insufla celor din jur dorinţa proprie de a performa, o viziune curajoasă, încrederea în reuşită, implicarea totală. Aceste calităţi se bazează pe structura interioară a fiecăruia, dar şi pe modelele şi valorile cu care a fost educat.
4. Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.
Îmi plac lucrurile clasice, pentru că valorile adevărate nu se demodează niciodată.
Cea mai bogată femeie din România
Cele mai puternice femei din România: Ioana Lemnaru, Mercedes-Benz România
Cele mai puternice femei din România: Camelia Şucu, Class Living
Cele mai puternice femei din România: Irina Schrotter, Casa de modă Irina Schrotter
Cele mai puternice femei din România: Cristina Bâtlan, Musette
Business Magazin lanseaza cea de-a doua ediţie a catalogului dedicat celor mai puternice femei din mediul de afaceri romanesc. De această data, 200 cele mai puternice femei din business cuprinde 200 de nume reprezentative, din pozitii-cheie de conducere, precum CEO, CCO, directori generali, economici, antreprenori, consultanti sau Country Manageri. Au reusit sa castige, in timp, admiratia si recunoasterea propriei valori pentru ca apoi sa preia pozitii importante de conducere. Femeile de afaceri din Romania valideaza propriul succes prin cifre de afaceri ce le pozitioneaza pe primele locuri in topuri.
De la an la an, numarul lor este tot mai mare, iar notorietatea si aprecierea de care se bucura nu sunt altceva decat recunoasterea valorii la purtator, un simbol pe care Business Magazin il sustine si il sprijina permanent.
Pentru ca au demonstrat perseverenta, profesionalism, curaj si maxima implicare, femeile antreprenor au reusit consolidarea unei cariere bazata pe dinamism, actiune si permanenta dedicare. Câteva dintre numele pe care cititorii Business Magazin le pot regăsi în paginile catalogului sunt: Irina Schrotter, Camelia Sucu, Aneta Bogdan, Carmen Adamescu, Maria Grapini, Rucsandra Hurezeanu, Violeta Ciurel, Amalia Nastase, Cristina Batlan , Irina Socol, Monica Iavorschi, Adina Pascu, Andreea Mihai, Georgeta Serban, dar şi multe altele.
Catalogul este disponibil de pe data de 11 martie în reţelele de distibuţie a presei Inmedio şi Relay la preţul de 35 lei.
Pentru a vedea unde sunt toate locaţiile Inmedio şi Relay click aici
Comandă online catalogul AICI.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro