PIRELLI de pus pe roate

Postat la 30 iunie 2008 301 afişări

Toate drumurile duc la Roma? Nu intotdeauna. Fiindca se poate intampla sa fii, ca Enrico Malerba, un italian la carma unei companii mai italiene ca papa, iar toate drumurile tale sa duca la Slatina. Si, odata ajuns acolo, n-ai ce face, trebuie sa te comporti ca slatinenii!

Puterea nu inseamna nimic fara control. Cel putin asa am auzit de la italienii de la Pirelli de vreo 15 ani incoace. Iar daca l-ai intreba pe Enrico Malerba, managerul operatiunilor din Romania ale producatorului italian de anvelope, probabil ca ar spune ca niciunde nu isi atinge acest slogan adevaratul potential mai bine decat pe drumurile din Romania, de care recunoaste adesea ca ii este cam frica.

De patru ani, de cand conduce din cartierul sau general din Slatina cele doua fabrici de anvelope care au presupus investitii de 170 de milioane de euro, Malerba a avut ocazia sa strabata in lung si in lat tara pe care a adoptat-o ca pe o a doua casa si in care spera sa transforme compania pe care o conduce intr-un lider pe piata anvelopelor premium. Ale caror vanzari in Romania nu depasesc 5% din cifrele mondiale ale grupului pe acest segment, insa strategia Pirelli este pe termen lung. "Deocamdata Pirelli este mai cunoscut in Romania ca investitor strain decat ca si comerciant, iar piata romaneasca este mai relevanta pentru Pirelli ca productie decat ca rezultate financiare. Asta nu ne impiedica sa continuam sa investim, fiindca in timp ce piata automobilistica din Europa de Vest cunoaste un declin, cea din Romania este intr-o crestere fulminanta."

Antreprenor sau international?

"Provin dintr-o familie de antreprenori", spune Malerba atunci cand incepe sa povesteasca despre viata sa, "si de aceea prima idee, inainte de a ma alatura grupului Pirelli, a fost de a porni o afacere pe cont propriu sau de a relansa afacerea familiei. Insa, student fiind, eram fascinat de domeniul economic, consideram ca economia este sursa tuturor progreselor, a lumii noi. Iar pentru mine, in perioada aceea, exista numai macroeconomia si echilibrul pe care aceasta l-ar putea aduce in societatea umana." A terminat Facultatea de Economie Politica "L. Bocconi" din Milano in Italia si si-a luat licenta in economie petrecand apoi un an de zile predand la universitate ca asistent universitar la catedra de Economie Politica a aceleiasi universitati. Intre timp, a aparut la orizont Pirelli, despre care Malerba spune ca era in viziunea sa "o companie foarte internationala, deci o oportunitate extraordinara pentru a castiga experienta economica", acesta constituind principalul motiv pentru care a si acceptat o slujba in cadrul firmei. A inceput in marketing, ajungand marketing manager atunci cand a primit prima sa insarcinare cu iz international. "Am fost trimis in Spania pentru a conduce lantul de magazine ale Pirelli, dupa care am preluat si responsabilitatile comerciale si de marketing pentru Spania si Portugalia". A urmat o intoarcere in Italia si o implicare in divizia financiara a Pirelli, dupa care o perioada de care Malerba isi aminteste cu multa placere. "Trei ani foarte interesanti, in care am fost responsabil pentru toate operatiunile Internet ale Pirelli." Obiectivul sau era de a intelege si exploata oportunitati aduse de noile modalitati de comunicare si a eficientiza cu ajutorul lor organizarea din interiorul companiei: mai putine hartii, mai putina birocratie, si o modalitate mai putin formala de a sprijini procesul de decizie. Asta se intampla in 1996, atunci cand, departe de popularitatea de care se bucura astazi, Intenetul era aproape necunoscut in afara mediilor universitare. "Pirelli a fost unul dintre pionerii Internetului."

In 2000 a revenit la partea comerciala, preluand responsabilitatea de director comercial pentru Europa de Est. "Asa a debutat povestea mea est-europeana", spune el, "si atunci am inceput sa vizitez Romania. Dupa Polonia, Ungaria si Cehia, Romania era cea mai importanta si interesanta piata din zona. Aveam aici deja o prezenta Pirelli, iar in 2004, cand am inceput sa discutam despre posibilitatea deschiderii unei facilitati industriale in Romania pentru Europa de Est, avand in vedere ca aveam experienta in zona mi s-a propus sa preiau responsabilitatea pentru Pirelli Tyres Romania."

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PIRELLI,
de,
pus,
pe,
roate
/lideri/pirelli-de-pus-pe-roate-4074247
4074247
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.