Povestea femeii care a devenit milionară dintr-o resursă pe care românii o ignoră
Rucsandra Hurezeanu a dezvoltat un model de afacere neobişnuit: dermatocosmeticele Ivatherm sunt produse în Franţa şi ambalate şi vândute în România. Pentru 2013 antreprenoarea şi-a propus o creştere de 20% a vânzărilor şi să cucerească pieţe străine.
Piaţa dermatocosmeticelor, povesteşte ea, este în permanentă creştere peste tot în lume pentru că „tot mai mulţi clienţi vor să cumpere produse sigure, care nu produc alergii„. Ea crede că incidenţa alergiilor va continua să crească, motiv pentru care se declară foarte optimistă în ce priveşte evoluţia viitoare a afacerii. Pentru anul în curs se aşteaptă la un avans de circa 20% faţă de nivelul vânzărilor înregistrate anul trecut. În 2012 Ivatherm a vândut în jur de 200.000 de produse, iar Rucsandra Hurezeanu spune că sunt deja clienţi fideli mărcii care se întorc în farmacii pentru acelaşi produs. Anual lansează 4-5 produse noi, segmentul de profil fiind foarte dinamic.
Marca pe care a construit-o, plecând de la calităţile apei termale de la Herculane, este singura afacere românească de profil în ciuda faptului că sunt şi alte companii care s-au dezvoltat şi menţinut în domeniul cosmetic. Ţinta companiei este ca anul acesta exporturile să aibă un aport de 10% la cifra de afaceri. De formaţie profesională medic, Rucsandra Hurezeanu a pornit afacerea Ivatherm în 2005, după experienţa unui MBA în marketing în Franţa şi un stagiu în cadrul companiei producătoare de medicamente Servier. „Un loc de muncă în Franţa îţi dă foarte multă încredere în forţele proprii", povesteşte ea.
La întoarcerea în România a lucrat în domeniul farma. „Într-o multinaţională există avantaje şi dezavantaje, iar după câţiva ani mi-a venit ideea că pot încerca să construiesc o nouă marcă de cosmetice.„ Inspiraţia sa a fost stimulată de proprietăţile apei termale de la Herculane. A concesionat în 2005 un izvor – Hercules 1, singurul izvor termosalin; este îmbuteliată şi transportată, cam o dată pe lună sau la două luni, la două fabrici din Franţa. Apa este folosită pentru fabricarea produselor Ivatherm, ambalate în ceea ce se numeşte ambalajul „primar„ (de pildă, cutia sau flaconul de cremă), iar apoi aduse la depozitul central de la Târgu-Mureş (judeţul Mureş), unde sunt puse în cutii, li se adaugă prospectele şi apoi îşi încep drumul către rafturile farmaciilor.
FUNCŢIE proprietar
VÂRSTĂ 39 de ani
CIFRĂ DE AFACERI 2012 8,7 mil. lei
CIFRĂ DE AFACERI 2011 7,4 mil. lei
PROFIT OPERAŢIONAL 2012 792.000 lei
ANGAJAŢI 30
100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.
BUSINESS Magazin vă prezintă a opta ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din luna mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 35 lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro