Tânărul de 30 de ani care îşi petrece viaţa în avion. Italienii i-au lăsat pe mână milioane de euro
Adrian Ionescu este cel pe mâna căruia italienii producători de paste făinoase de la Barilla au lăsat, din 2011, marketingul companiei de pe pieţele din Europa Centrală şi de Est. Cariera lui în marketing a început în urmă cu opt ani, perioadă în care era student în ultimul an la ASE.
Primul pas a fost angajarea sa la Amphitrion, o companie organizatoare de evenimente. A rămas aproape patru ani în poziţia de manager de marketing şi vânzări al firmei, după care a început să lucreze pentru Henkel. Germanii i-au dat atunci pe mână un portofoliu de cinci branduri, printre care şi Fa, de care s-a ocupat până în 2010. În perioada în care era angajat la Henkel zbura la sfârşit de săptămână către Timişoara, unde studia pentru a-şi pune pe cartea de vizită titlul de doctor în economie cu o temă despre inovaţie în business. Apoi a primit o propunere pentru a se reloca în biroul din Viena. A refuzat, a schimbat compania şi a ajuns să conducă o echipă de cinci oameni din biroul de marketing al retailerului de piese auto Augsburg.
Trecerea de la domeniul FMCG la automotive a fost cel mai dificil moment din cariera lui Ionescu. „Am depăşit momentul prin colaborare, deschidere spre învăţare şi adaptare rapidă„, spune el. Apoi, chiar dacă nu întrevedea printre posibilităţile de carieră industria alimentară, a primit o ofertă de nerefuzat din partea italienilor de la Barilla: marketingul companiei – cu o cifră de afaceri estimată la nivel global la 4,5 mld. euro - pentru pieţele din România, Cehia, Ungaria şi Slovenia. Pe piaţa locală, compania este prezentă pe rafturile magazinelor doar prin importuri şi a ajuns să vândă anul trecut de cinci milioane de euro. Adrian Ionescu este dublu licenţiat, în Marketing şi Finanţe Bănci, după ce a studiat la ASE.
În 2007 a absolvit şi un program masteral în cadrul aceleiaşi instituţii, apoi a finalizat şi un program doctoral la Universitatea de Vest din Timişoara. După patru poziţii în departamente de marketing ale unor companii diferite în doar opt ani, Ionescu spune că nu îşi face momentan planuri de plecare de la Barilla, un job în care strategia şi marketingul se împart cu drumurile către Praga, Budapesta sau Ljubljana. Totuşi, peste zece ani, managerul speră că va lucra „într-un birou virtual, pe o plajă„.
FUNCŢIE manager de marketing
VÂRSTĂ 30 de ani
CIFRĂ DE AFACERI 2012 5 mil. euro
100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.
BUSINESS Magazin vă prezintă a opta ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din luna mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 35 lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro