AD FM

Postat la 21 martie 2007 1 afişăre

In store", "in car", "in house", "in tranzit", in… factura de electricitate, radioul este cea mai constanta companie la care un individ consimte.

"In store", "in car", "in house", "in tranzit", in… factura de electricitate, radioul este cea mai constanta companie la care un individ consimte.

Inflatia de media, echivaland in limbajul advertiserilor cu cresterea de cost pentru achizitia spatiului in care se fac auzite mesajele marcilor, este subiectul care, sezon de sezon, ramane in lista agendei de prioritati a agentiilor de media. In multe situatii, acestea cauta solutia optima pentru reformularea de strategii, care sa asigure un echilibru stabil intre: acoperirea, frecventa si longevitatea mesajului marcilor, al caror buget nu se coreleaza proportional cu inflatia.

Adaugam briefului alte cateva elemente de real: selectia de media sa nu implice decat resurse modice de productie si sa permita distributia unor mesaje diferite. "In store", "in car", "in house", "in tranzit", in… factura de electricitate, radioul este cea mai constanta companie la care un individ consimte. Trezirea de dimineata nu mai este o corvoada, daca din cutiuta muzicala pornesc catre urechi  placute acorduri muzicale. Si stirile sunt mai gustate in traficul tot mai problematic al marilor orase. Acestea plus avantajul de a face o dedicatie cuiva drag sau de a iesi din cotidian prin participarea la un concurs cu premii fac ca radioul sa ramana una dintre optiunile viabile pentru acele marci cu zestre financiara modesta dar cu dorinta mare de afirmare in urechile prospectilor. Flexibilitatea de emisie la nivel regional sau local, compatibilitatea de a rezona in mix cu oricare alta abordare de marketing direct, de a trimite mesaje particularizate in functie de momentul zilei (coincidenta cu ocaziile de achizitie) fac radioul sa fie foarte important pentru marcile dependente de notorietate "top of mind" si chiar pentru cele care vizeaza cresterea utilizarii lor de catre clientii loiali.

Ca evaluare de incheiere, desi nu permite declansarea stimulilor decat pe o singura dimensiune - auzul, desi gradul de atentie al ascultatorilor este volatil, desi solicita frecventa ridicata de livrare a mesajului pentru ca acesta sa se poata distinge in aglomeratie, cu imaginatie, un spot radio poate aduce un plus de valoare. Radioul, cu proeminenta sa calitate de companie constanta si compatibila ramane inca media cea mai permisibila din punct de vedere financiar, foarte flexibila in termeni de acoperire-segmentare. In 2006 publicitatea posturilor de radio ce emit pe teritoriul românesc, a fost estimata intre 7-9 milioane de euro net. Relatia acoperire-frecventa, asa cum este livrata de radio - adica la un cost mai mic decat mediile mass market concurente, conduce catre longevitatea transmiterii mesajului si asigura un echilibru stabil pentru marcile care-l acceseaza.

Analiza de Ioana Stoicescu Media Investment

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
AD FM
/media-marketing/ad-fm-1008605
1008605
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.