Editiile tiparite ale ziarelor si revistelor au inregistrat cresteri ale audientelor, in perioada ianuarie 2008-ianuarie 2009, potrivit celor mai recente date ale Studiului National de Audienta (SNA).
Anul trecut a fost unul in care presa scrisa si-a continuat evolutia pozitiva. Datele Studiului National de Audienta arata ca numarul de cititori de presa scrisa si, implicit, tirajele au crescut, in perioada ianuarie 2008 - ianuarie 2009, in ciuda faptului ca ultimele luni ale anului trecut prevesteau un viitor apropiat sumbru pentru titlurile existente pe piata. Cresterile au fost semnificative pe toate categoriile de publicatii, in unele cazuri apropiindu-se si de 30% (Click! - 27,3%).
Au fost insa si cateva titluri care au inregistrat scaderi fata de masurarea precedenta - cotidianul quality Evenimentul zilei (-3,9%), revista up-market Tabu (-4%), Revista de Film HBO (-5%), revista pentru adolescenti Popcorn (-4,5%), revista pentru barbati FHM (-11,8%), precum si mai multe publicatii locale.
In topul cotidianelor s-au clasat, si de aceasta data, tabloidele si ziarele sportive: Libertatea, Cancan si Gazeta Sporturilor. Locul patru a fost ocupat de Jurnalul National care, cu 688.000 de cititori pe editie, a raportat o scadere de 1% fata de masuratoarea precedenta. Evenimentul Zilei, Romania Libera, Gandul, Curierul National, Ziua sau Curentul sunt alte titluri al caror numar de cititori a scazut anul trecut.
In categoria publicatiilor economice, cele mai mari cresteri au fost inregistrate de Business Magazin (7,8% in mediul urban mare - orase cu peste 50.000 de locuitori si 7,4% in mediul urban total), Saptamana Financiara (7,6% in mediul urban mare si 8,8% in mediul urban total) si Ziarul Financiar (6,6% in mediul urban mare si 7,7% in mediul urban total). Studiul a fost realizat de catre Biroul Roman de Audienta a Tirajelor (BRAT), iar datele au fost culese de institutele de cercetare Metro Media Transilvania si Daedalus, in perioada 21 ianuarie 2008 - 18 ianuarie 2009. A fost utilizat un esantion de 16.634 de persoane, cu varste cuprinse intre 16 si 64 de ani, din mediul urban. Datele SNA au fost furnizate pentru 150 de publicatii, dintre care 62 lunare, 10 bilunare, 26 saptamanale, 42 cotidiane si 10 suplimente.
CELE MAI CITITE
Cele mai multe dintre publicatiile romanesti au avut audiente in crestere anul trecut.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
Intră în comunitatea
Citește zilnic cele mai relevante povești de business. Cu un simplu click ai acces rapid la idei, informații, statistici și analize de business care te inspiră să iei cele mai bune decizii!