Axel Springer, mars spre est

Postat la 30 martie 2006 2 afişări

Ce au in comun Bild, cel mai mare ziar european, si Fakt, principalul ziar din Polonia? Amandoua apar in format tabloid si se numara printre cele peste 180 de ziare si reviste din portofoliul celui mai important publisher din Germania, Axel Springer. Expansiunea companiei are la baza doua ingrediente: un ritm alert de lansari si interesul sporit pentru Europa de Est.

Ce au in comun Bild, cel mai mare ziar european, si Fakt, principalul ziar din Polonia? Amandoua apar in format tabloid si se numara printre cele peste 180 de ziare si reviste din portofoliul celui mai important publisher din Germania, Axel Springer. Expansiunea companiei are la baza doua ingrediente: un ritm alert de lansari si interesul sporit pentru Europa de Est.

 

Dupa caderea Zidului Berlinului, Axel Springer si-a accelerat marsul spre est, prin achizitia de reviste si ziare sau lansarea de noi titluri, precum Fakt sau Reggel, ultimul intrand pe piata din Ungaria in toamna trecuta. La acestea se adauga si intentia de a intra pe piata rusa cu versiunile locale ale revistelor Newsweek si Forbes, pentru care a incheiat recent contractele de licenta. "Prioritatea noastra pentru 2005 va ramane Europa de Est, iar prin asta inteleg Ungaria, Polonia si Cehia", a declarat pentru Business Week, Mathias Dopfner, director executiv al Axel Springer.

 

Tarile mentionate sunt avanpostul estic dintr-o strategie internationala menita sa ridice vanzarile din strainatate ale publisherului german pana la o treime din veniturile totale. Pentru ca incasarile din publicitate realizate in Germania au continuat sa se mentina la un nivel scazut, Axel Springer s-a orientat spre operatiunile din strainatate pentru a-si alimenta cresterea. Numai pe primele noua luni ale anului trecut, vanzarile din strainatate au crescut cu aproximativ 8% pana la 364 de milioane de dolari, adica 14,6% din veniturile totale de 2,45 miliarde de dolari. "In ultimii doi ani Axel Springer a lansat 36 de publicatii noi, si pana acum toate au mers bine", afirma Mathias Dopfner.

 

Ideea de baza dupa care opereaza Axel Springer la nivel international se refera in primul rand la minimizarea riscurilor. In tarile din Europa de Est, compania germana prefera sa se asocieze cu jucatori locali, alaturi de care lanseaza editii locale ale unor reviste deja cunoscute in strainatate si doar ocazional se implica in lansarea de noi publicatii. Aceasta strategie este de preferat pentru ca este cea mai eficienta din punct de vedere al costurilor, daca se ia in calcul ca pentru editiile locale din Auto Bild si Computer Bild, doua din cele mai bine vandute reviste din portofoliul Axel Springer, nu este nevoie o adaptare a continutului si fotografiilor la specificul local. "Noi nu actionam pe principii geo-strategice, ci mai degraba pe baza unor tinte de business foarte clare", spune Mathias Dopfner. "Axel Springer se va extinde acolo unde va exista o ocazie, o nisa sau o sansa favorabila ca sa faca o achizitie", adauga Dopfner.

 

Si lansarea tabloidului polonez Fakt in octombrie 2003 a mers pe aceeasi idee, ziarul fiind replica poloneza a tabloidului german Bild, cea mai de succes reteta Axel Springer. Roadele au aparut repede, si la scurt timp de la lansare Fakt a depasit in tiraj prestigiosul cotidian local Gazeta Wyborcza. Cea mai recenta initiativa Axel Springer s-a produs in Ungaria, unde publisherul german a lansat in octombrie anul trecut ziarul de informare Reggel. Cotidianul a fost conceput dupa designul ziarului american USA Today si s-a proclamat drept primul ziar independent politic al tarii. Estimarile Axel Springer pentru evolutia cotidianului maghiar nu sunt deloc modeste si au ca tinta un tiraj de 55.000 de exemplare pana la sfarsitul acestui an, intr-o tara cu o populatie de 10 milioane de locuitori.

 

Pe piata media din Romania, compania Axel Springer este prezenta prin Romanian Publishing Group (RPG), un joint-venture cu grupul elvetian Edipresse, care anul trecut a lansat in Romania revistele Sana si Joy. La inceputul anului trecut Axel Springer a avut si o tentativa de a prelua cotidianul britanic Daily Telegraph, care insa a esuat. Deocamdata pentru Axel Springer cele mai bune oportunitati sunt spre est. Asta pana cand se va decide sa "atace" piata din SUA.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Axel Springer,
mars spre est
/media-marketing/axel-springer-mars-spre-est-978547
978547
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.