Din Grey in portocaliu
Prima intrebare pe care am pus-o cand am intrat in sediul Grey Advertising a sunat cam abrupt si un pic contrariant: "O agentie de publicitate nu trebuie sa arate mai colorat?!". Raspunsul Laurei Tampa, noul Managing Director al agentiei, a venit treptat, pe parcursul interviului.
Prima intrebare pe care am pus-o cand am intrat in sediul Grey Advertising a sunat cam abrupt si un pic contrariant: "O agentie de publicitate nu trebuie sa arate mai colorat?!". Raspunsul Laurei Tampa, noul Managing Director al agentiei, a venit treptat, pe parcursul interviului.
Grey Advertising este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de publicitate din Romania, si desi nuantele de gri in care este decorat sediul nu lasa prea mult frau liber imaginatiei, schimbarea de management care s-a produs recent promite sa coloreze mai mult agentia.
Grey Advertising Bucuresti a fost fondata in 1992 de catre Mihail Vartosu, care s-a retras de la conducerea companiei dupa 15 ani, cedand fotoliul de sef Laurei Tampa, 34 de ani, formata si ea in cadrul Grey. "Am venit la Grey in mai 2003, in zona de client service, si am lucrat pentru clientul BAT", isi aminteste noul manager. Se astepta ea ca in doar patru ani sa ajunga sa conduca Grey? "Devenisem Client Service Director si deja din pozitia aceasta mi se dezvaluiau doua traiectorii: sa aleg o pozitie similara regionala sau sa intru pe o alta piata. Am ales sa construiesc ceva local, iar la mijlocul anului trecut am fost numita director executiv adjunct". Ceea ce inseamna ca Tampa a facut, atunci, un pas decisiv spre functia actuala. Cum a plecat fondatorul Mihail Vartosu si ce a mostenit de la el? Sefa de la Grey sustine teoria ca, dupa 15 ani la carma agentiei de publicitate, era firesc ca Vartosu sa isi gaseasca un succesor si sa il pregateasca, iar numirea ei in functie a survenit ca o garantie a faptului ca Grey era lasata pe maini bune. In cifre, mostenirea inseamna o agentie de publicitate cu o pozitie buna pe piata, care a avut venituri de 16 milioane de euro anul trecut.
Cea mai mare schimbare, si poate si cea mai rapida, cu care s-a confruntat Tampa de cand s-a mutat in biroul "mostenit", dupa cum il numeste ea insasi, a fost numarul de oameni. "Conduceam departamentul de comunicare neconventionala, cu treizeci de oameni, iar acum ma ocup dintr-odata de 100 de oameni, adica de trei ori mai multi". "Nu vrem sa ne repozitionam dramatic, vrem sa continuam sa crestem businessul, dar vrem sa adaugam mai multa creativitate si sex appeal proiectelor noastre. Sa ne mutam din zona gri (grey) intr-o zona mai plina de culoare, chiar daca vom pastra atributele agentiei de eficienta si seriozitate". De altfel, agentia a adus recent o nota de prospetime si in comunicarea corporate, adaugand o nuanta de portocaliu in logo-ul gri al firmei.
De la sfarsitul anului 2006 s-au alaturat echipei Grey doi directori de creatie, Claudiu Dobrita si Stefan Vasilache, si in curand va fi numit si un Head of PR, pentru divizia de PR a agentiei. "Vrem sa lucram la capitolul creativitate si de asta am adus doi creativi cu premii in portofoliu, dar asta nu inseamna ca ne vom transforma intr-o agentie care creeaza pentru premii sau de dragul creativitatii". Alte schimbari majore? "Nici nu incape vorba. Vom face doar ajustari procedurale, traininguri si schimbari de look-feel al agentiei". Tampa implementeaza un nou instrument de lucru in agentia pe care o conduce, numit «Brand Acceleration», cu care va lucra atat zona de client service, echipa de creatie, cat si cei din zona de strategie. "Totusi, ne vom muta sediul. Agentia nu trebuie sa mai fie black&white, spatiul trebuie sa te inspire".
Din punct de vedere financiar, managerul are obiective clare: mentinerea ritmului de crestere a veniturilor la nivelul anului trecut, adica 25%, ceea ce inseamna un target al cifrei de afaceri de 20 de milioane de euro pentru anul acesta.
In materie de new business, noua sefa de la Grey isi doreste sa abordeze clienti din domenii pe care agentia nu le are in portofoliu - cafea, dulciuri sau banci, pentru ca pe sectoarele de FMCG sau banking este mult mai ofertanta decat alte categorii de business. Tampa nu ezita sa recunoasca miscarile pozitive din piata: "Recunosc ca am observat pe zona de banking un client pe care il admir. Este vorba de ING, care a avut curajul sa accepte o comunicare indrazneata, deschisa, si a scapat din categoriile cliseistice intre care se zbat bancile, cu reclame care prezinta familii fericite care iau credite. E bine cand o campanie reuseste sa sparga regulile categoriei", spune ea.
"Mai mult ca orice vrem sa ne mentinem totusi imaginea de agentie serioasa si eficienta. Vrem sa dezvoltam in continuare si segmentele care ne-au adus cea mai mare pondere in venituri, cum sunt shopper marketingul, comunicarea in retail sau promovarea brandurilor noastre in HoReCa". Grey se concentreaza astfel pe oferta de servicii specializate. "Oamenii vin in mediul HoReCA pentru a trai o experienta, deci aceasta este o oportunitate pentru branduri sa comunice". Grey are in portofoliu clienti precum Procter & Gamble, Brau Union sau British American Tobbaco (BAT) pe segmentul de Fast Moving Consumer Goods. De asemenea, Tampa isi propune sa mareasca vizibilitatea brandurilor din portofoliu prin evenimente si diverse programe prin care sa aduca brandul mai aproape de consumator. "Pe acest principu am organizat cu Romtelecom un turneu de muzica prin tara sau am realizat turul Voltaj cu Golden Brau. Astfel de programe integrate vor mai exista si in viitor."
Campanii interesante pe viitor? Cu siguranta. Laura Tampa arata inspre noul spot realizat de Grey serviciului ClickNet Express - Romtelecom si spune ca si alte campanii cu idei trasnite bat la usa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro