Ilustratia in linie dreapta
Desenul este una dintre primele forme de comunicare. Dincolo de mirajul unor tehnici inovatoare, conturul unui desen a continuat sa defineasca bine si complet mesajul. Pentru privitor, el nu are un buton care sa garanteze perfectiunea, dar are o «linie» care te conduce spre dialog. Ideile ilustrate destept iti smulg inevitabil o reactie. Asa ca, in cele ce urmeaza vei zambi pentru ca iti place ce vezi si nu pentru ca ti-a spus cineva inainte «say cheese »
Desenul este una dintre primele forme de comunicare. Dincolo de mirajul unor tehnici inovatoare, conturul unui desen a continuat sa defineasca bine si complet mesajul. Pentru privitor, el nu are un buton care sa garanteze perfectiunea, dar are o «linie» care te conduce spre dialog. Ideile ilustrate destept iti smulg inevitabil o reactie. Asa ca, in cele ce urmeaza vei zambi pentru ca iti place ce vezi si nu pentru ca ti-a spus cineva inainte «say cheese
»
De la reviste si ziare si pana la reclame, situri, coperte de albume, ilustratia este un element crucial al comunicarii vizuale de azi. Chiar daca aparent ea poate fi incadrata intr-un A4 sau intr-un numar de pixeli, ilustratia nu are limite, pentru ca are idee. Jongleaza cu simturile noastre, ne face sa radem, ne provoaca gandurile. La mine, click-ul s-a produs cu fresca uriasa - cea mai mare din lume de altfel realizata de Adidas cu ocazia Campionatului Mondial de Fotbal din iunie anul trecut. Atunci am realizat intr-adevar ca «Nothing is impossible
cu ilustratia».
In Romania, ea este inca folosita din motive neinspirate: fie pentru ca nu sunt bani pentru sedinte foto complexe sau pur si simplu pentru ca e nevoie «doar» de storyboarduri. In realitate insa, ilustratia este un furnizor generos de idei si creativitate. Daca ai curajul sa intri in lumea lor fara cuvinte, te vor lasa speechless. Just picture this!
Pe noi ne-au convins, Astfel ca, M&A va prezinta in paginile urmatoare ilustratorii romani de prima linie
Cum vad publicitarii ilustratia
Magnific human touch - Serban Alexandrescu, Director de creatie Headvertising
Ilustratia e un mod magnific de a evoca expresiv ipostaze care ar necesita o uriasa desfasurare de forte pentru a fi realizate prin fotografie. In plus, si chiar mult mai important, are "human touch" - ca orice lucru manufacturat - care e adeseori un lucru foarte absent in publicitate. Ilustratia incalzeste un layout, ilustratia iti "lumineaza" o parte din creier pe care fotografia rareori ti-o poate atinge. De asemenea, ilustratia e si un mod foarte potrivit de a vorbi despre lucruri prea serioase sau prea plictisitoare si inexpresive in sine. Odata ce iesi din conventia reprezentarii realiste, ti se deschid carari aproape nelimitate. In plus, personajele ilustrate scapa de "acuzatiile de casting" cele mai frecvente in cazul persoanelor care trebuie fotografiate. Grafica e o cautiune expresiva pentru obiecte si fiinte considerate in mod normal ca fiind "de nearatat".
Mai calda mai personala hand made - Cosmin Ezaru, Senior Art Director GMP
"In Romania ilustratia este foarte putin folosita in publicitate. Ilustratorii sunt folositi mai mult pentru a prezenta clientului propuneri de printuri sau storyboard-uri. Dar cand"iese din agentie", in general, ilustratia apare in printuri banale la tot felul de produse farmaceutice sau printuri stupide la te miri ce, sub forma unor desene de multe ori foarte urate. In majoritatea cazurilor ilustratia este preferata datorita costurilor mult mai mici decat o sedinta foto sau cumpararea unei fotografii din bancile de imagini. Dar exista si cazuri fericite in care ilustratia chiar se justifica. Si aici ma refer la ilustratiile instructionaliste, la cele retro si la cele ce se adreseaza copiilor, unde acest fel de imagine nu poate fi inlocuita de o fotografie. Ilustratia este mult mai calda, mai personala. Este "hand made" si acest lucru se simte. De aceea mi s-ar parea normal ca o ilustratie sa fie mai scumpa decat o fotografie, lucru pe care multi nu vor sa il inteleaga. In ziua de azi, candpe calculator "se poate face orice", candsuntem inconjurati de o lume 3D virtuala, exacta, matematica, rece, prezenta unor elemente realizate cu un pic de stangacie este mult mai usor de receptat, decriptat si acceptat. Personal prefer o linie trasa cu creionul decat una trasata in orice program de grafica. Imi plac mai mult "Tom si Jerry" decat "Shrek"."
Instrument executie - Ema Prisca, Director de Creatie Graffiti BBDO
"Primul sens al notiunii de ilustratie, primul pentru ca e cel mai uzitat, defineste un instrument. Orice propunere creativa fie ca e vorba de print, spot, on line etc ajunge in fata clientului sub forma de ilustratie. Ilustratia da viata ideii, dezabstractizeaza gandul creativ. Al doilea sens al ilustratiei se refera la un tip de executie. Sunt idei care obtin un maximum de relevanta si de impact daca sunt executate ca ilustratie. Daca vrei sa construiesti o lume fabuloasa pentru un brand de haine de copii, ajungi repede la concluzia ca ilustratia este maniera cea mai potrivita in care poti sa o faci. Ilustratia si fotografia, ca moduri de a materializa un gand creativ, au roluri diferite. Ele nu sunt sinonime, asa cum am observat ca e tentata multa lume a le considera ("n-avem bani de poza, deci facem o ilustratie")"
Expresiva interpretabila - Andrei "Trick" Robu, Chief Graphic Designer Leo Burnett
"Ilustratia e folosita de obicei candnu exista buget sau alte resurse pentru o fotografie complexa, ori daca pune in valoare mai bine ideea pe care incerci s-o surprinzi si pe care nu o poti regasi intotdeauna in realitate. E predominanta in packaging si folosita in faza initiala de prezentare a ideii (storyboards).
Fata de fotografie, ilustratia reuseste sa dea forma fantasticului. Iti da libertatea de a contura imagini, personaje, scenarii, pe care nicaieri altundeva, in afara de imaginatia ta, nu le poti gasi pentru a le imortaliza cu o fotografie. Mai mult decat atat, ilustratia poate fi mult mai expresiva si interpretabila, asemenea unui tablou. De cele mai multe ori, insa, fotografia se poate apropia foarte tare de performantele ilustratiei."
Imagine stylish - Liviu David, Director de Creatie Next Advertising
"Ilustratorul cu care lucram face mai tot timpul storyboard-uri, shooting board-uri, mood board-uri si schite pentru presentation board-uri. Ilustratie in reclame nu prea am folosit, pentru ca nu s-a potrivit ca idee la ce faceam. In lumea asta a fotografiilor stas de pe getty, ilustratia din start imprima un anumit stil, care trebuie sa se justifice in context si sa se potriveasca personalitatii produsului respectiv. Daca stii ce vrei si alegi ilustratorul potrivit, cu ilustratia poti obtine mai ieftin si mai usor o imagine stylish decat cu fotografia."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro