Ingerii europeni
Festivalul AdPrint nu are parte de acelasi tam-tam, mediatizare, bani si interes din partea marilor agentii romanesti cum are AdOr, celalalt festival de creatie autohton. Are, in schimb, altceva: juriu cu reputatie, premii care nu ridica semne de intrebare si, cel mai important, semnaturi europene de calitate pe panourile de festival.
Festivalul AdPrint nu are parte de acelasi tam-tam, mediatizare, bani si interes din partea marilor agentii romanesti cum are AdOr, celalalt festival de creatie autohton. Are, in schimb, altceva: juriu cu reputatie, premii care nu ridica semne de intrebare si, cel mai important, semnaturi europene de calitate pe panourile de festival.
"Am avut parte de un festival cu un juriu mult peste cel de la AdOr sau de la Golden Drum de anul trecut. Iar criteriile de selectie au parut a fi intr-adevar de festival european", a comentat dupa festival Emilian Arsenoaiei, director de creatie la GMP, desi nu a luat nici un premiu la AdPrint (de notat totusi ca GMP a fost agentia autohtona care a acumulat cele mai multe puncte in festival).
Insa problema ghost-urilor - de asemenea frecvent intalnita si contestata la AdOr - a circulat si in culisese AdPrint (ghost-urile sunt reclame create de agentii special pentru festival, fara sa aiba ca scop servirea intereselor clientului). Un om de agentie chiar a ridicat problema ghost-urilor in cadrul unei prezentari sustinute de Joe de Souza, director de creatie la Wieden & Kennedy (W&K) din
"Da, am auzit de ele, dar nu sunt o problema frecventa aici (in tarile din Vest - n.r.)", a spus reprezentantul W&K, recunoscuta ca fiind una dintre cele mai creative agentii independente din lume (W&K mai este cunoscuta si pentru asocierea cu brandul Nike - contul "de casa" al W&K - pentru care agentia lucreaza de mai bine de 20 de ani).
De Souza a mai condamnat o practica des intalnita in publicitatea autohtona pe care a adus-o cineva in discutie in sala de seminar: ping-pongul reclamelor de la un client la altul. Adica practica agentiilor de a "agata" clienti cu reclame initial create - dar refuzate - pentru alti clienti. Tot aici ar intra si dezvoltarea unei reclame de dragul unei idei, plimbate apoi de la un client la altul pana unul o contracteaza. "Nu poti prezenta aceeasi lucrare la doi clienti in speranta ca unul o va accepta. Reputatia este un lucru fragil pentru o agentie, asa ca trebuie mentinute sus standardele de calitate", a motivat de Souza.
Directorul de creatie de la W&K nu parea obisnuit cu astfel de practici. I se pare normal ca focusul unei agentii sa fie pe dezvoltarea de solutii strategice pentru clientul sau. "Pana la urma, publicitatea trebuie sa se traduca in rezultate palpabile. Nu in exercitii de imaginatie si incercari creative", a admis de Souza intr-o discutie cu BUSINESS Magazin. Si a mai admis un lucru: ca nu a auzit de raportul The Gunn Report (un clasament mondial al agentiilor de publicitate pe criterii de creativitate) si in jurul caruia se face atata tam-tam in aceasta zona a Europei.
Si asta pentru ca preocuparile agentiei pentru care lucreaza este sa se dedice muncii care i-a consolidat reputatia la nivel mondial - nu sa capete puncte de festival sau premii. Daca mai multe agentii romanesti ar invata lectia Wieden & Kennedy, poate ca balcanismul care marcheaza climatul publicitar autohton ar disparea si ar capata un alt aer. Profesionist.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro