Pro Cinema la sase ani

Postat la 19 aprilie 2010 157 afişări

Evolutia canalului Pro Cinema a reconfirmat o tendinta care s-a conturat inca de la lansarea postului Acasa - aceea ca nisele de televiziune castiga repede si sigur un public fidel.

"Competitia pe piata canalelor de film nu a fost usoara, insa Pro Cinema este singurul canal romanesc dedicat filmelor, serialelor si documentarelor legate de profilul postului, iar la scurt timp de la lansare aveam locul nostru bine consolidat pe piata si stiam deja cum trebuie sa ne pozitionam", spune Lucia Antal, directorul executiv al Pro Cinema. Practic, la doar un an de la lansare, Pro Cinema a ajuns lider al nisei canalelor de film, pozitie pe care si-o mentine si astazi, dupa sase ani de existenta pe piata. Ideea de a infiinta un canal de televiziune dedicat exclusiv cinefililor a aparut in primavara anului 2003, iar peste un an s-a lansat pe piata primul post romanesc dedicat iubitorilor de film.

In momentul de fata, Pro Cinema detine peste o treime din piata canalelor de film si inregistreaza audiente cu 64% mai mari fata de principalul sau competitor - Hallmark. De asemenea, potrivit datelor Gfk Romania, in topul celor mai vizionate 100 de filme ale ultimului an, 99 au fost difuzate de Pro Cinema.

Reteta Pro Cinema a constat intr-un mix de concepte si genuri, care sa se plieze pe o gama cat mai extinsa de preferinte cinematografice. "Filmul de 10", spre exemplu, este cel mai puternic si mai popular dintre subbrandurile Pro Cinema, urmat de "Comedia in esenta tare" si serialele de actiune. Una dintre figurile importante cu care se asociaza Pro Cinema este Cristian Tudor Popescu, care prezinta in fiecare sambata emisiunea "CineTePrinde".

Nici filmul romanesc nu este neglijat, Pro Cinema fiind singurul canal de profil care se implica in promovarea cinematografiei romanesti. "Noi consideram ca filmele romanesti au un potential foarte mare si din aceasta cauza am incercat sa le acordam atentia pe care o merita", spune Lucia Antal. Promovarea se refera atat la filmele romanesti devenite clasice - precum seriile "BD" si "Liceenii" -, cat si la productiile recente, precum "California Dreamin' (nesfarsit)" al lui Cristian Nemescu sau "A fost sau n-a fost?", regizat de Corneliu Porumboiu.

Filmele si programele sunt astfel alese incat sa atraga atentia unei categorii foarte importante de public - telespectatorul tanar, cu o educatie peste medie si pasionat de filme.

Rezultatele de pana acum ii incura-jeaza pe reprezentantii Pro Cinema sa gandeasca perioada urmatoare in termeni de expansiune. "Viitorul se doreste a fi unul de crestere si dezvoltare, atat pentru canal - prin programe noi si, eventual, productii cu specific de cinema -, cat si prin declinari ale acestuia", mai spune Antal.

Pro Cinema face parte din compania Pro TV S.A., liderul pietei locale de televiziune, care mai include si posturile de televiziune Pro TV, Acasa, Pro TV International, Sport.ro si MTV Romania. Anul trecut, compania a reusit sa obtina un profit operational de 38,51 de milioane de dolari, iar cifra de afaceri a fost de 176 de milioane de dolari.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/pro-cinema-la-sase-ani-5914323
5914323
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.