Pro TV Internaţional la 12 ani. Ce urmează?
În urmă cu 12 ani, Pro TV lansa un post care se adresa românilor stabiliţi în străinătate. A avut încă de la început succesul bănuit, iar de atunci Pro TV Internaţional s-a extins în fiecare an.
În 2000, când fenomenul migraţiei românilor în străinătate începea să se contureze, Pro TV a decis că este momentul potrivit să se extindă şi în afara graniţelor, printr-un post gândit special pentru românii care trăiau şi munceau temporar sau definitiv în afara României. "A fost o decizie de suflet, mai apoi de business, dorind să le dăm acces românilor care plecau din ţară la programele lor preferate. Canalul a devenit un business în primul rând pentru distribuitorii locali din ţările cu comunităţi mari de români, distribuitori prin care ei pot viziona Pro TV Internaţional", spune Doina Gradea, directorul executiv al Pro TV Internaţional.
Pro TV Internaţional emite în străinătate prin distribuitori locali, prin toate formele de distribuţie posibile - cablu digital, DTH, IPTV, pay per view, IPTV sau videostreaming. Pentru că este un post cu emisie internaţională, audienţa nu se măsoară prin metodele clasice, singurele date care vorbesc despre "succesul" la public fiind numărul de abonaţi. "De câte ori ne întâlnim cu diverşi parteneri sau clienţi şi le vorbim prima dată despre Pro TV Internaţional, rămân uimiţi că nu au ştiut până acum toate aceste date: numărul mare de români care locuiesc peste hotare - peste cinci milioane, nivelul mediu al veniturilor acestui public - mult peste veniturile românilor din ţară, concentrarea lor în comunităţi extrem de puternice", precizează Gradea. În plus, de câţiva ani, românii de peste hotare sunt o prioritate pentru investitorii în publicitate din ţările în care trăiesc, dar şi pentru cei de aici.
Pro TV Internaţional este un post generalist, din punctul de vedere al conţinutului, 80% din programul distribuit fiind preluat de la Pro TV, Acasă sau Sport.ro, restul de 20% fiind program propriu, produs de Pro TV Internaţional special pentru publicul său. Una dintre cele mai longevive emisiuni este "De Suflet", iar alte exemple de producţii proprii sunt "Weekend cu Monica Dascălu", "Ascultă-ţi muzica de acasă", "Priveşti ce iubeşti" sau "Români de succes".
"Am preluat acest canal în urmă cu aproape opt ani şi a fost o mare provocare pentru mine. Atunci era doar un serviciu pe care noi îl făceam pentru românii de peste hotare. A fost anul în care advertiserii din România şi din ţările în care sunt comunităţi mari de români au realizat că Pro TV Internaţional este cel mai eficient mod de a ajunge la aceşti oameni", spune Doina Gradea. În 2012 deja datele sunt mult mai detaliate şi mai bine centralizate, iar oficialii postului ştiu unde sunt şi cele mai mici comunităţi de români, cum sunt organizate, ce le place şi ce aşteaptă de la ei.
Planurile pentru 2012 şi pentru următorii ani sunt foarte interesante, dar şi foarte promiţătoare. "Deşi e criză, piaţa noastră este în creştere. Clienţii de publicitate sunt foarte interesaţi de românii din afara ţării, bazându-şi creşterea pe acest segment de piaţă", specifică Gradea. În ceea ce priveşte distribuţia, obiectivul principal pentru acest an este să proiecteze un model nou de business Pro TV Internaţional, cu feeduri de semnal separate pentru ţări unde sunt comunităţi uriaşe de români, cum sunt Italia şi Spania. "Sunt clienţi de publicitate din ce în ce mai interesaţi de asta, dar şi românii aşteaptă să vadă un program special pentru o anumită ţară în care ei locuiesc", precizează directorul general de la Pro TV Internaţional. În momentul de faţă, programele Pro TV Internaţional pot fi recepţionate în Europa, nordul Africii şi Orientul Mijlociu, dar şi în SUA şi Canada.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro