PRO TV International la noua ani

Postat la 28 aprilie 2009 93 afişări

In primavara lui 2000, PRO TV lansa primul post in limba romana dedicat exclusiv romanilor din strainatate. La noua ani de la inceputurile timide de atunci, PRO TV International este astazi al doilea canal etnic din Europa, ca distributie, dupa Channel One Rusia .

“Veneau romani in fata PRO TV care ne spuneau ca pleaca din tara si ne intrebau cum pot sa urmareaca PRO TV si Acasa in strainatate”, isi aminteste Doina Gradea despre inceputurile PRO TV International. Ideea lansarii unul canal cu acoperire internationala i-a apartinut lui Adrian Sarbu, fondatorul MediaPro si al PRO TV, dupa ce exodul romanilor la lucru in strainatate a inceput sa capete proportii semnificative. Plecand de la aceasta stare de fapt si sesizand ca romanii care pleaca isi doresc sa aiba acces si afara la posturile locale, managementul companiei a intuit potentialul unui canal de televiziune in limba romana - in cele din urma, al primului post privat international din Romania.
 
De la stadiul de idee pana la materializarea sa nu au trecut mai mult de cateva luni, in care a fost realizat proiectul propriu-zis, a fost depus la CNA si s-a obtinut licenta. Investitia in lansarea PRO TV International a fost minima, in conditiile in care au putut fi imprumutati oamenii si tehnologia deja existente in PRO TV, dupa cum spune Doina Gradea, directorul general al postului si omul care de cinci ani se ocupa de coordonarea si dezvoltarea sa. “Lansarea postului a avut loc chiar in ziua de Paste, in 2000, cu o echipa de 4-5 oameni”, spune Gradea.
Initial, grila de programe era foarte simpla si cuprindea emisiunile cele mai vizionate la acel moment - Stirile, Chestiunea Zilei sau Vacanta Mare. De altfel, primii ani au fost mai degraba experimentali, in conditiile in care la noi nu mai existau exemple similare. “Cea mai grea sarcina a fost sa culegem datele necesare despre romanii care locuiau in strainatate: sa stim cati sunt, ce le place sa vada la televizor, la ce ora se intorc de la munca, care erau tarile sau orasele pe care trebuia sa ne concentram. A fost cu atat mai greu cu cat nu aveam baze de date si nici alt mijloc de comunicare in afara de internet”, povesteste Doina Gradea.
 
Acum, PRO TV International detine o platforma de informatii care i-a ajutat sa isi creeze o strategie valida de dezvoltare. “Am aflat in acesti ani ca avem intre 7 si 10 milioane de romani care locuiesc in afara, temporar sau definitiv, preponderent in Spania, Italia, Germania, SUA, Israel si Canada, ca in timpul saptamanii se uita la televizor in special intre orele 19.00 si 24.00, stim care sunt principalii distribuitori de canale TV din fiecare tara unde sunt comunitati de romani si multe alte informatii care ne-au ajutat enorm sa ne imbogatim grila de programe”, spune directorul general al PRO TV International.
 
In cei noua ani, postul a ajuns sa emita in toata Europa, in SUA, Africa de Nord si in tari din Orientul Mijlociu, arealul de difuzare fiind impartit egal intre Europa si America - 12 ore pe zi pentru un continent si celelalte 12 pentru celalalt. “In ultimii ani insa, ne-am concentrat cu precadere asupra Italiei si a Spaniei, tarile in care romanii au ales sa se mute intr-un numar foarte mare”, explica Gradea, adaugand ca de anul acesta, datorita numarului mare de romani din comunitatile locale, Spania si Italia au devenit si furnizori de publicitate, alaturi de Germania.
 
In acelasi timp, si grila de programe a fost extinsa, de la cateva emisiuni preluate de la PRO TV sau Acasa, la productii special create pentru PRO TV International, precum “De suflet” si “Week-end cu Monica Dascalu”, “Descopera Romania” sau “Romani de Succes”. In plus, Stirile si emisiunea “Dansez pentru tine” pot fi urmarite in direct, fiind doua dintre productiile cu cel mai mare succes in randul romanilor care locuiesc in afara tarii.
 
In termeni de cifre, perioada de dezvoltare si consolidare a durat sapte ani. Din acel moment a inceput sa vina si profitul. In 2008, acesta a crescut semnificativ pentru un canal care isi acopera cheltuielile din distributie, iar pentru anul in curs estimarile arata ca este asteptata o crestere semnificativa, in ciuda efectelor si a reducerilor de bugete pe care le-a generat criza financiara. De altfel, incasarile postului vin majoritar din distributie, adica vanzari de abonamente, si doar 20-25% inseamna venituri din publicitate. Cu o marja de profit de peste 50%, in primul trimestru din 2009, PRO TV International este cel mai eficient canal al companiei PRO TV S.A., deoarece grila de programe se bazeaza pe productiile locale ale PRO TV si Acasa, care nu ar avea altfel cum sa ajunga la romanii stabiliti in toata lumea. In ceea ce priveste distributia, a ajuns al doilea canal etnic din Europa, dupa Channel One din Rusia. Din acest motiv, proiectele postului pentru urmatorii ani includ investitii considerabile in crearea de “local windows” pentru localitati, tari cu comunitati mari de romani. “Aceste proiecte sunt costisitoare, dar avem mare incredere ca vor fi de succes”, mentioneaza Gradea.
 
PRO TV International face parte din compania PRO TV S.A., care mai detine posturile de televiziune PRO TV, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro si MTV Romania. Toate canalele au inregistrat anul trecut un profit operational (EBITDA) de 111,78 milioane de dolari, in crestere cu 20% fata de 2007. Cifra de afaceri a companiei a urcat cu 27,5%, pana la 274,62 milioane de dolari.
 
Recent, grupul PRO TV, liderul pietei locale de televiziune, a lansat o oferta de vanzare de spatiu publicitar la un pret de trei ori mai mic fata de nivelul standard, prin care vrea sa-si fidelizeze si sa-si recompenseze clientii care au cumparat si au consumat spatiu publicitar prin incheierea unor contracte ferme la inceputul anului. Incepand cu 1 mai, clientii grupului PRO TV (canalele PRO TV, Acasa, PRO Cinema, PRO TV International, Sport.ro, MTV Romania) pot cumpara spatiu publicitar la un pret de 100 de euro pe GRP (punct de audienta) pe canalul PRO TV si de 50 de euro pe postul Acasa. Un punct de audienta inseamna 100.000 de telespectatori all day si 50.000 de telespectatori - targetul principal al PRO TV. Programul numit “Advertiser stimulus package” se aplica numai pentru componenta de buget suplimentara con­trac­tului deja negociat la inceputul anului.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/pro-tv-international-la-noua-ani-4252214
4252214
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.