Publicitate la coafor
Mediile de publicitate unde consumatorul poate fi abordat mai usor devin tot mai cautate: spre spatiul online si indoor se duc reclamele care vor sa ocoleasca aglomeratia specifica pentru canalele de comunicare traditionale.
Spatiile indoor (centrele comerciale, barurile, cinematografele) sunt la ora actuala mediul cu cel mai mare potential de crestere pentru publicitate, alaturi de internet. „Acest mediu s-a dezvoltat tarziu in Romania, de aceea inregistreaza cele mai mari cresteri acum, alaturi de publicitatea pe internet“, spune Tudor Maxim, managing director la Elevate, una dintre primele companii de publicitate indoor din Romania. Estimarile vorbesc de o valoare a pietei de aproximativ 7-7,5 milioane de euro in 2008, cu 50% mai mult fata de anul trecut, cand unii dintre cei mai mari jucatori din industrie au evaluat piata la 4,5- 5 milioane de euro.
Eficienta publicitatii indoor se datoreaza impactului sau, asigurat de o vizibilitate maxima a mesajului si de lipsa altor stimuli care sa diminueze transmiterea acestuia, considera Eugenia Scarlat, marketing specialist la Indoor Media, companie care anul trecut a avut o cifra de afaceri de 700.000 de euro si care in acest an mizeaza pe o cifra de afaceri de 1,4 milioane de euro. „Publicitatea indoor asigura un target inaccesibil in alte medii de publicitate. Spatiile interioare sunt un mediu propice pentru diverse proiecte neconventionale, speciale, care aduc un plus de valoare campaniilor“, spune Scarlat. Publicitatea indoor tinteste acel public in general greu accesibil prin mediile conventionale si care merge de la liceeni si studenti pana la persoanele din clasa de mijloc si clasa superioara din punctul de vedere al veniturilor si al educatiei. Tudor Maxim considera ca tot mai multe companii se indreapta spre acest tip de promovare din cauza supraaglomerarii canalelor de comunicare traditionale cu mesaje publicitare. „Dezavantajul indoorului este ca nu este un canal de masa. Este un canal complementar care poate eficientiza mixul de marketing printr-o targetare buna“, adauga directorul Elevate.
Deocamdata, au ales sa-si faca astfel reclama companiile de telefonie mobila, bancile, cele de servicii, electrocasnice, auto, de FMCG, farmaceutice. „Clientii inteleg ca este nevoie de un mediu neconventional. Indoor-ul iti ofera un consumator ales, un trafic care poate fi contorizat si posibilitatea de a realiza proiecte speciale, fara a avea teama ca pot fi distruse“, spune Razvan Marincoi, manager PR si marketing la Brand Management, firma care estimeaza o cifra de afaceri de un milion de euro pentru 2007.
Cea mai utilizata tehnica de promovare in mediul indoor este panotajul, dar in ultimul timp se folosesc din ce in ce mai mult reclamele digitale (plasma, display-urile). Spatiile cele mai populare pentru publicitatea indoor sunt centrele comerciale, lifturile, cinematografele, saloanele de cosmetica si coafura, salile de fitness, liceele si facultatile, parcarile, barurile. „Locurile sunt alese in functie de traficul de persoane si de timpul pe care oamenii il pot aloca vizualizarii unei reclame“, spune Tudor Maxim.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro