Publicitatea pe telefonul mobil

Postat la 22 mai 2007 3 afişări

Telefonul mobil si-a depasit utilitatea de simplu telefon. Acum, ascultam muzica, facem fotografii, ne verificam mailul sau, mai nou, ne putem uita chiar si la televizor… tot pe telefonul mobil. Totusi, simpla schimbare a dimensiunii ecranului, de la unul mai mare la unul mai mic, nu ar fi fost suficienta pentru a atrage utilizatorii, astfel "mobile TV" inseamna regandirea continuturilor TV si, odata cu aceasta, regandirea publicitatii.

Telefonul mobil si-a depasit utilitatea de simplu telefon. Acum, ascultam muzica, facem fotografii, ne verificam mailul sau, mai nou, ne putem uita chiar si la televizor… tot pe telefonul mobil. Totusi, simpla schimbare a dimensiunii ecranului, de la unul mai mare la unul mai mic, nu ar fi fost suficienta pentru a atrage utilizatorii, astfel "mobile TV" inseamna regandirea continuturilor TV si, odata cu aceasta, regandirea publicitatii.

 

Pe langa mobilitatea oferita, serviciile "mobile TV" difera de televiziunea traditionala din mai multe puncte de vedere, iar interactivitatea este cuvantul cheie. "Mobile TV" permite o gama variata de servicii precum video-on-demand, podcasting, dar si programe TV traditionale. Cea care a deschis drumul spre televiziunea mobila interactiva a fost compania Ericsson in parteneriat cu Norwegian Broadcasting Corporation (NBK). In prezent, Ericsson asigura solutii inovatoare in peste 140 de tari cu scopul de a crea cele mai puternice companii de comunicare. Magnus Stjerna, Strategic Product Manager, Content&Media, Ericsson, afirma ca: "Avem cea mai puternica oferta si cel mai puternic produs. Exista 120 de operatori care au lansat mobile TV si noi suntem parteneri cu peste 50% dintre acestia."

 

"Mobile TV" urmareste ca utilizatorii sai sa primeasca acele informatii care sunt relevante pentru fiecare grup in parte, iar personalizarea continuturilor presupun si pesonalizarea publicitatii. Si in domeniul publicitatii, Ericsson a lansat, alaturi de NBK, primul trial de publicitate personalizata "mobile TV" la sfarsitului anului trecut. Noul tip de publicitate impune o noua forma de targetare realizata in functie de varsta, sexul, regiunea in care traieste utilizatorul si interesele sale. Astfel, desi urmaresc acelasi program in acelasi timp, utilizatorii pot primi reclame diferite in acord cu toate coordonatele mentionate. De exemplu, targetarea demografica permite companiilor sa-si trimita reclamele exact in momentul in care utilizatorul asteapta autobuzul in apropierea magazinului in care produsele companiei sunt la promotie.  Reclamele interactive sunt construite astfel incat sa fie relevante pentru consumatorii individuali si prezinta diverse formate, de la formate video, bannere pana la continuturi de brand ce pot fi downloadate. Noile formate de publicitate au drept tinta consolidarea loialitatii consumatorilor fata de branduri oferindu-le o experienta TV intensa. Utilizatorii de telefoane mobile pot sa priveasca in direct sau on-demand programele TV si sa interactioneze cu programele si brandurile lor favorite.

 

Noua aplicatie de publicitate interactiva "mobile TV" este o solutie end-to-end care se bazeaza pe tehnologia deja existenta. "Mai sunt multe lucruri ce pot fi realizate cu tehnologia de astazi", a declarat pentru M&A, Jesper Nyström, Marketing Director, Media Solutions Ericsson. Faptul ca mobile TV este accesibil clientilor prin intermediul 3G este un atuu pentru operatori. In acest moment, tehnologia 3G (WCDMA/HSPA) este considerata cea mai rapida, usoara si putin costisitoare cale de lansare a "mobile TV". Productivitatea poate fi imbunatatita cu costuri minime prin High-Speed Packet Access (HSPA), tehnologie ce permite atat un numar mare de utilizatori, cat si un numar mare de servicii de calitate. Atuurile utilizarii 3G sunt faptul ca aceasta prezinta toate cerintele "mobile TV" si mai ales ca exista deja pe piata. Inregistrarea la nivel global a aproximativ 2,7 miliarde de abonati 3G pana in decembrie 2006 inseamna o oportunitate pentru operatori.

 

Cu toate acestea, costurile sunt inca o bariera in calea dezvoltarii rapide a "mobile TV". Utilizatorii merg pe principiul "more for less", iar scaderea pretului ar duce la cresterea frecventei.Utilizatorii sunt taxati de catre operatori fie pentru fiecare downloadare video sau audio, fie prin intermediul unui abonament lunar. Nu exista o formula unica pentru ca operatorii au sisteme diferite de preturi. Dezvoltarea publicitatii interactive ar genera o scadere importanta a preturilor pentru serviciile "mobile TV". "In Norvegia, consumatorul plateste echivalentul a 0,10 euro pe minut sau 4,9 euro pe luna pentru a avea acces la mobile TV. Acesta este doar un exemplu pentru ca exista mai multe scheme de plata in intreaga lume. Este o oportunitate pentru advertiseri sa intervina, sa micsoreze pretul pentru consumator si sa-i ofere in acelasi timp o experienta mai buna", a declarat Kurt Sillén, Vice President, Ericsson Mobility World, Ericsson. Kurt Sillén a mai declarat ca: "Trebuie sa incepem sa educam si sa informam oamenii care pot profita de pe urma acestui serviciu, cum ar fi proprietarii de formate TV, proprietarii de formate radio, producatorii de publicitate. Trebuie sa le prezentam noul instrument pe care il au la indemana si sa le aratam cum sa-l foloseasca. Ei nu trebuie sa subestimeze managementul schimbarii, iar schimbarea se face in timp."

 

Conceptul de "mobile TV" reprezinta o mare provocare pentru toate partile implicate in procesul de comunicare. Pentru a distribui consumatorilor servicii din ce in ce mai complexe, operatorii sunt nevoiti fie sa-si extinda infrastructura existenta, fie sa inceapa sa o dezvolte. Apoi, furnizorii trebuie sa isi adapteze continuturile, formatele de programe si interactivitatea special pentru a raspunde interesului consumatorilor. Nu in ultimul rand, agentiile de publicitate trebuie sa se adapteze si ele la noile tendinte. Acum, acestea au oportunitatea a de lucra pentru consolidarea unor relatii mult mai personale intre branduri si consumatori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Publicitatea pe telefonul mobil
/media-marketing/publicitatea-pe-telefonul-mobil-1009264
1009264
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.