STUDIU DE CAZ Antiridul afacerii LOreal: cercetarea
Toate reclamele centrate pe comunicarea procentelor au un izvor precis: laboratoarele de cercetare. LOreal este considerat ca fiind cel mai mare laborator in lume la ora actuala, in acest domeniu.
Toate reclamele centrate pe comunicarea procentelor au un izvor precis: laboratoarele de cercetare. LOreal este considerat ca fiind cel mai mare laborator in lume la ora actuala, in acest domeniu.
IN CIFRE: In ultimii zece ani, compania franceza a investit peste 2 miliarde de euro in cercetare cosmetica si dermatologica. A aplicat in jur de 515 de patente in intreaga lume. Si peste 3.000 de formule noi ies din laboratoarele LOreal, in fiecare an.
SENZORI: De mai bine de zece ani, LOreal a acordat o atentie aparte metodelor de evaluare senzoriale pe care companiile le folosesc in sectorul alimentar. Primul laborator de acest gen a fost creat in 1987. Aceste metode ajuta la evaluarea calitatilor unui produs folosind toate simturile omenesti: gust, miros, vaz, pipait si auz.
DE CE? LOreal a ajuns la concluzia ca - spre deosebire de alte instrumente de masurare - oamenii pot incorpora toate datele necesare (la care se ajunge prin stimuli diferiti) si pot oferi o perceptie multidimensionala.
Dar aceasta metoda de perceptie si evaluare este subiectiva si difera de la o persoana la alta. Principala dificultate consta in potrivirea senzatiilor obtinute in cuvinte.
SELECTIE: O serie de intalniri in cadrul companiei despre semantica s-a finalizat prin alcatuirea unui glosar de 200 de termeni asociati diverselor senzatii - dintre care numai 15-20 au fost pastrati. Acestia sunt folositi in realizarea diverselor chestionare folosite in timpul testarii. La LOreal, tinerii care vor sa intre in cercetare sunt supusi unui training de 6 luni prin care invata sa-si descrie senzatiile astfel incat pot face aceeasi evaluare a aceluiasi stimul.
NIMIC FARA IT: Toate rezultatele cercetarii pe baze de stimuli sunt introduse in computer, ceea ce permite statisticienilor sa construiasca "profilul senzorial" al unui produs. Analiza senzoriala este un mod excelent de a testa calitatea unui produs cosmetic, dar, in majoritatea cazurilor, este un instrument valoros in crearea de noi produse. Ea permite cercetatorilor sa compare formule diverse pentru a optimiza pe una dintre ele, dar si de a afirma impactul pe care il are asupra sim-turilor o materie prima noua sau o anumita schimbare in procesul de productie.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro