STUDIU DE CAZ Antiridul afacerii LOreal: cercetarea
Toate reclamele centrate pe comunicarea procentelor au un izvor precis: laboratoarele de cercetare. LOreal este considerat ca fiind cel mai mare laborator in lume la ora actuala, in acest domeniu.
Toate reclamele centrate pe comunicarea procentelor au un izvor precis: laboratoarele de cercetare. LOreal este considerat ca fiind cel mai mare laborator in lume la ora actuala, in acest domeniu.
IN CIFRE: In ultimii zece ani, compania franceza a investit peste 2 miliarde de euro in cercetare cosmetica si dermatologica. A aplicat in jur de 515 de patente in intreaga lume. Si peste 3.000 de formule noi ies din laboratoarele LOreal, in fiecare an.
SENZORI: De mai bine de zece ani, LOreal a acordat o atentie aparte metodelor de evaluare senzoriale pe care companiile le folosesc in sectorul alimentar. Primul laborator de acest gen a fost creat in 1987. Aceste metode ajuta la evaluarea calitatilor unui produs folosind toate simturile omenesti: gust, miros, vaz, pipait si auz.
DE CE? LOreal a ajuns la concluzia ca - spre deosebire de alte instrumente de masurare - oamenii pot incorpora toate datele necesare (la care se ajunge prin stimuli diferiti) si pot oferi o perceptie multidimensionala. Dar aceasta metoda de perceptie si evaluare este subiectiva si difera de la o persoana la alta. Principala dificultate consta in potrivirea senzatiilor obtinute in cuvinte.
SELECTIE: O serie de intalniri in cadrul companiei despre semantica s-a finalizat prin alcatuirea unui glosar de 200 de termeni asociati diverselor senzatii - dintre care numai 15-20 au fost pastrati. Acestia sunt folositi in realizarea diverselor chestionare folosite in timpul testarii. La LOreal, tinerii care vor sa intre in cercetare sunt supusi unui training de 6 luni prin care invata sa-si descrie senzatiile astfel incat pot face aceeasi evaluare a aceluiasi stimul.
NIMIC FARA IT: Toate rezultatele cercetarii pe baze de stimuli sunt introduse in computer, ceea ce permite statisticienilor sa construiasca "profilul senzorial" al unui produs. Analiza senzoriala este un mod excelent de a testa calitatea unui produs cosmetic, dar, in majoritatea cazurilor, este un instrument valoros in crearea de noi produse. Ea permite cercetatorilor sa compare formule diverse pentru a optimiza pe una dintre ele, dar si de a afirma impactul pe care il are asupra sim-turilor o materie prima noua sau o anumita schimbare in procesul de productie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro