Televiziunea se muta pe internet
In contextul unei vieti aglomerate, a unei avalanse de produse media si oferte de entertainment, fuga de televizor se contureaza ca o tendinta. Televiziunea nu ne mai satisface. De aceea ne mutam pe internet. Aici putem selecta stirile care ne intereseaza, nu ratam o informatie pentru ca a sunat cineva la usa si, in plus avem mereu optiuni interactive. Televiziunile autohtone au sesizat aceasta schimbare de fronturi si au actualizat site-urile care le reprezinta, adaptandu-se la noile cerinte ale publicului.
In contextul unei vieti aglomerate, a unei avalanse de produse media si oferte de entertainment, fuga de televizor se contureaza ca o tendinta. Televiziunea nu ne mai satisface. De aceea ne mutam pe internet. Aici putem selecta stirile care ne intereseaza, nu ratam o informatie pentru ca a sunat cineva la usa si, in plus avem mereu optiuni interactive. Televiziunile autohtone au sesizat aceasta schimbare de fronturi si au actualizat site-urile care le reprezinta, adaptandu-se la noile cerinte ale publicului.
"Site-ul www.protv.ro s-a relansat in ultima saptamana a lui septembrie 2006, odata cu noua grila de toamna a postului. Au urmat www.acasatv.ro, la mijlocul lui noiembrie 2006 si www.sport.ro pe 10 aprilie. Relansarea lor a avut un mare punct comun: fiecare dintre aceste site-uri a devenit un nou mediu prin care continutul video ajunge la public. Cum rezultatele de audienta si financiare ale statiilor tv sunt excelente, pentru fiecare in parte, este foarte clar ca paginile lor de internet nu aveau de ce sa nu pastreze retetele de succes in televiziune, evident cu unele adaptari.
Website-urile www.protv.ro, www.acasatv.ro si www.sport.ro sunt acum vehicule importante de marketing si vor deveni de-a dreptul decisive, pe viitor, pentru fidelizarea publicului. Si daca ramanem la marketing, in momentul de fata, www.protv.ro e o extensie online a unor branduri foarte puternice: Stirile Pro TV, Dansez pentru tine, UEFA Champions League si a tuturor emsiunilor Pro TV.
Nu numai vizionarea celor mai tari imagini ale acestor programe e importanta in oferta www.protv.ro. Interactivitatea cu vizitatorii e esentiala si se simte puternic in cazul unor evenimente majore acoperite de Stirile Pro TV, cand comentariile curg in foc continuu, sau in cazul duelurilor de la Dansez pentru tine, cand se pot observa adevarate tabere virtuale care-si incurajeaza favoritii.
Apoi, mai mereu, atat pe www.protv.ro, cat si pe www.acasatv.ro sau www.sport.ro exista campanii de comunicare sau de continut, videochat cu vedete sau invitati, concursuri, casting online ( pentru "Cu un pas inainte") sau posibilitatea ca vizitatorii sa incarce diferite imagini care ar putea deveni o stire, pentru a aduna o lista de servicii si aplicatii care apropie publicul de brandurile noastre.
Site-ul Pro este acum pe locul 7 in topul Stiri / Mass Media din trafic.ro, cu peste 320.000 de vizitatori in ultima saptamana (1-8 mai), o cifra aproape dubla fata de urmatorul site de televiziune din Romania, care nu intamplator, este tot unul Pro: www.sport.ro, cu peste 177.000 de vizitatori, aflat la nici o luna de la lansare.
In termeni de rating, www.protv.ro a adunat in primele 4 luni ale lui 2007 o medie de 28.700 de vizitatori, care este echivalentul a 0,5 puncte de rating masurat pe publicul comercial (urban, 18-49 de ani). E o medie zilnica de telespectatori pe care au atins-o in aceeasi perioada doar 6 televiziuni din cele 46 posturi romanesti masurate de TNS AGB International.
Departamentul New Media nu are decat 9 luni vechime si, intre timp, site-urile televiziunilor noastre au adunat de 6 ori mai multi vizitatori sau pagini accesate (316.746 vizitatori si 3.103.921 pagini accesate in iulie 2006 - 1.863.424 vizitatori / 17.905.445 pagini in aprilie 2007). Aceasta ascensiune e datorata clar continutului video. www.protv.ro ofera imediat fiecare subiect acoperit de Stirile Pro TV sau momentele cele mai importante din fiecare emisiune. Cumulat, in jur de 100 de clipuri video intr-o zi, de departe cel mai mare numar din site-urile cu continut de televiziune din tara.
O comparatie interesanta e legata de consumul unor subiecte fierbinti din agenda zilei. Daca in octombrie, cand Stirile Pro TV au avut o exclusivitate mondiala despre cativa tibetani impuscati de granicerii chinezi si www.protv.ro a avut peste 100.000 de vizitatori pe zi, varful de trafic de date video a fost putin peste 200Mb / secunda. Numai in ultima luna, am avut 3 varfuri de peste 400Mb / secunda si un record de 576Mb / secunda, pe streamingul video, ceea ce spune clar ca din ce in ce mai multi vizitatori vin pentru video."
"Site-ul Antena 3 s-a relansat in mai 2006. Am redefinit categoriile de stiri si am accelerat viteza de actualizare a informatiilor, fapt ce ne-a permis sa fim in fata concurentei cu postarea ultimelor evenimente. Site-ul a fost timp de un an, din mai 2006 pana in mai 2007, un santier. Am avut o multime de proiecte care, odata finalizate, erau livrate pe internet. Spre exemplu, am introdus in mai multe randuri noi categorii de stiri si am avut taria de a renunta la cele care nu interesau, am introdus un Top 10 al celor mai citite articole in spiritul unei maxime transparente. Am dezvoltat sectiunea Video News pentru ca ne dam seama de puterea stirii video, preferata de unii utilizatori in detrimentul celei text sau ca adjuvant al acesteia. Video News a completat oferta de video a site-ului care consta in inregistrari ale emisiunilor si in modulul LIVE Antena 3. Si mai amintesc de trei sub-site-uri Antena3.ro, Vedete, Sport si Revista Presei care si-au castigat un public de-a lungul anului scurs de la relansare.
Un alt element important vizat de noul site a fost cresterea factorului interactivitate. Am introdus optiunea comentarii libere a fiecarui articol, am reorganizat forumul principal si am regandit forumurile emisiunilor. Am introdus feed-ul RSS, apoi un newsletter interactiv, pentru a livra imediat stirile introduse intr-o categorie. De la inceputul lui 2007 am introdus o componenta de bloguri Diaspora, Jurnalisti si Emisiuni, tot cu gandul la maximizarea interactivitatii si la web 2.0.
Antena3.ro nu este un simplu site de stiri al postului TV. Site-ul joaca un rol urias in partea de comunicare prin elemente directe de PR si prin altele ce tin de mesajul general dat de partea de content. Pe partea de PR, jurnalistii nostri comunica pe forumul general cu telespectatorii lor, indiferent de pozitia acestora critica sau entuziasta. De asemenea, am dezvoltat un subsite cu informatii si galerii foto despre cei care lucreaza la Antena 3, http://antena3.ro/jurnalisti. Apoi, am creat in sectiunea bloguri o aripa ce va fi destinata echipei Antena 3.
Revin la o chestiune atinsa sumar anterior, actualizarea site-ului. Aceasta a fost cea mai mare provocare a echipei Antenei3.ro, inca din prima zi a relansarii: sa fim primii care dau informatia. Primii, inaintea concurentei on-line sau on-air. Si munca noastra se simte, fiind demonstrata de pozitionarea in clasamentul Trafic.ro, intre primele site-uri de stiri.ro. Antena3.ro foloseste un sistem incrucisat de analiza a vizitatorilor sai care cuprinde mai multe instrumente: Trafic.ro, Google Analytics etc. De asemenea, foarte important pentru noi este si Top 10 al celor mai accesate stiri Antena3.ro pentru a observa care sunt subiectele de maxim interes."
"Site-ul Televiziunii Romane a fost relansat pe 23 aprilie 2007: o noua grafica, un nou continut, accent pus pe interactivitate si pe implicarea vizitatorului. Imaginile video au un rol foarte important, in conditiile in care cererea de continut video este tot mai mare. Noul www.tvr.ro are rolul de a inlesni comunicarea cu publicul nostru, mai ales cu cel tanar, pentru care internetul este, de multe ori, un mediu mai atragator decat televizorul.
Site-ul TVR ofera de multa vreme informatii in timp real, prin transmisia live a postului TVR International si prin stirile publicate (sub forma de text) din domenii variate. Acelasi lucru este valabil si in ceea ce priveste sectiunea "Sport Live", care da in timp real comentarii si imagini (acestea pentru o perioada de timp limitata) de la evenimentele sportive asupra carora TVR detine drepturile de difuzare pe internet. Aceasta sectiune a fost lansata in noiembrie 2006, odata cu meciul de fotbal amical Spania-Romania.
Pagina web a TVR este printre cele mai vizitate site-uri de televiziune din Romania, conform www.trafic.ro, Si speram ca, odata cu relansarea, numarul vizitatorilor va creste constant. O prima constatare, imediat dupa relansare, a fost ca vizitatorii petreceau mai mult timp pe site-ul Televiziunii Romane, pentru ca numarul afisarilor a crescut. Pana la relansare, traficul www.tvr.ro a avut cresteri semnificative datorate unor evenimente speciale, cum ar fi selectia nationala pentru Eurovision (si in 2006, si in 2007)."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro