Time Warner investeste in CME

Postat la 31 martie 2009 22 afişări

Grupul de televiziune CME, actionarul majoritar al PRO TV, a anuntat saptamana trecuta incheierea unei aliante strategice cu una dintre cele mai importante companii de media din lume, Time Warner din SUA, prin care gigan¬tul american va investi 241,5 mil. $ in CME.

 

Time Warner va cumpara 19 milioane de actiuni noi emise de CME, ceea ce inseamna aproximativ 31% din capitalul grupului, care opereaza mai multe posturi TV in Cehia, Romania, Slovacia, Slovenia, Croatia, Ucraina si Bulgaria.
 
Este pentru prima oara cand Time Warner a decis sa investeasca intr-o companie din afara Statelor Unite, in care sa nu aiba controlul si managementul. De fapt, prin investitia in potentialul de dezvoltare al CME, Time Warner isi creeaza o platforma pentru continut care acopera sapte tari si aproximativ 100 de milioane de persoane.
 
Totodata, CME si studiourile Warner Bros, celebra divizie a Time Warner, vor forma un parteneriat pentru lansarea si operarea unor canale tematice de televiziune in tarile in care CME este prezenta. Aceste canale, dintre care o parte sub brandul Warner Bros, vor difuza filme internationale si seriale, incluzand productii din portofoliul studiourilor americane.
 
“Sunt increzator ca aceasta alianta cu Time Warner va accelera dezvoltarea CME si va duce compania la un nivel la care doar visam in urma cu cincisprezece ani. Legatura dintre pozitia strategica a CME si brandurile Time Warner va imbunatati perspectivele celor doua companii pe masura ce vor colabora”, spune Ronald Lauder, fondatorul si principalul actionar al CME, companie care anul trecut a avut venituri de peste un miliard de dolari.
 
La randul sau, Jeff Bewkes, directorul executiv al Time Warner, a afirmat ca tranzactia cu CME este o oportunitate unica de a investi si de a se asocia cu o companie media lider pe piata din Europa Centrala si de Est in ciuda dificultatilor economice actuale. “Chiar daca aceasta regiune este influentata de criza economica globala, noi credem ca CME este pozitionata ideal pe termen lung, odata ce zona Europei Centrale si de Est va cunoaste din nou o crestere sustinuta, iar companiile de media din aceste tari vor continua sa se dezvolte.”
 
Adrian Sarbu, presedintele si directorul operational (COO) al CME, atribuie succesul CME echipelor locale de management si abilitatilor pe care acestea le au de a crea continutul asteptat de audienta. “Time Warner si studiourile Warner Bros sunt lideri recunoscuti in a crea continut si au abilitatile si experienta necesara de a creste calitatea programelor locale”, a spus Sarbu.Investitia Time Warner in potentialul de crestere al CME este cu atat mai importanta, cu cat vine intr-un moment in care piata mondiala de media se confrunta cu o criza. Practic, ea valideaza strategia de dezvoltare a CME, PRO TV si MediaPro, conceputa si pusa in aplicare in ultimii 15 ani, atat in Romania, cat si in regiune. Punctele forte ale acestei constructii sunt, pe de o parte, existenta unei companii de broadcasting si internet cu un puternic nucleu de continut propriu si, pe de alta parte, resurse umane locale cu valoare internationala.
 
 Grupul de televiziune CME a fost creat acum 15 ani de omul de afaceri american Ronald Lauder, anticipand deschiderea si dezvoltarea pe care o va avea Europa Centrala si de Est dupa caderea comunismului. Anul trecut, CME a avut venituri de un miliard de dolari si un profit operational de 345 de milioane de dolari.
 
In Romania, Lauder s-a asociat cu Adrian Sarbu pentru lansarea PRO TV, care a ajuns cel mai de succes brand media din Romania. CME detine in acest moment 95% din actiunile companiei PRO TV SA, care opereaza canalele PRO TV, Acasa, Pro Cinema, PRO TV International, Sport.ro si MTV Romania. Restul de 5% din actiuni ii apartin lui Adrian Sarbu, proprietarul grupului MediaPro, care detine, printre altele, si BUSINESS Magazin. De asemenea, Adrian Sarbu conduce si intregul grup CME.
 
Time Warner este cel mai mare grup de media din lume, cu o valoare de piata actuala de 28 mld. $. Anul trecut a inregistrat venituri de 47 mld. $ si un profit operational de 13 mld. $. In prezent, gigantul american detine studiourile Warner Bros, posturile HBO, CNN, Cartoon Network si 125 de reviste, printre care Time, People si Fortune. 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PRO TV,
CME,
Time Warner,
afaceri,
media,
investitii
/media-marketing/time-warner-investeste-in-cme-4122888
4122888
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.