Unde se duce Prime Time-ul?
Definitia clasica spune despre «Prime Time» ca este intervalul intre ora 19.00 si 23.00, cand televiziunile inregistreaza cele mai mari audienete. In negocieri insa, nu se opereaza niciodata cu definitii de dictionar. Astfel ca, de cativa ani, televiziunile vand Prime-Time in intervalul 19.00 24.00.
Definitia clasica spune despre «Prime Time» ca este intervalul intre ora 19.00 si 23.00, cand televiziunile inregistreaza cele mai mari audienete. In negocieri insa, nu se opereaza niciodata cu definitii de dictionar. Astfel ca, de cativa ani, televiziunile vand Prime-Time in intervalul 19.00 24.00. Exista doua motivatii principale, pentru care preturile au fost extinse si pentru intervalul 23.00-24.00:
Prime-time-ul de program - se extinde de obicei pana la ora 24.00 si este intervalul in care televiziunile propun cele mai performante formate si programe.
Calitatea publicului studiile arata ca pe intervalul 23:00-24:00 audienta TV devine din ce in ce mai valoroasa. Vorbim de telespectatori activi, cu venituri mari, care ajung mai tarziu in fata televizoarelor. In 2005, in intervalul 23:00-24:00 aproximativ 50% dintre telespectatori aveau venituri peste medie. Cele doua argumente sunt si motivatiile principalelor televiziuni din
Liana MIHAI, media director Media Investment
"Prime Time-ul, cel putin ca definitie, ar trebui sa fie intervalul orar de maxima audienta TV. Intervalul 23:00:24:00 nu este insa, pentru nici o statie TV din
Zoe VASILESCU, director de vanzari la PRO TV
"PRO TV a introdus Prime Time-ul extins (pornind de la 19:00-23:00 pana la 24:00) incepand cu negocierile lui 2004. Ratiunile din spatele acestei strategii au fost:
schimbarile inregistrate in comportamentul de vizionare al telespectatorilor: pe masura ce oamenii au inceput sa aiba din ce in ce mai multi bani de cheltuit, au inceput sa intre tarziu in casa, la televizor. In acest fel, curba de audienta maxima a inceput sa se deplaseze mai tarziu, catre ora 24.00, fata de maximum ora 23:00 cat era inainte.
competitia intre televiziuni a inceput sa creasca pe slotul 23:00-24:00, investindu-se in programe din ce in ce mai scumpe. Devenise aproape imposibil sa faci eficient un program plasat in acest interval practicand costurile de Late Fringe (n.r. intervalul de doua ore ce urmeaza Prime Time-ului), de vreme ce preturile pe acest interval erau la aproape 60-70% din pretul de Prime Time.
am facut aceasta schimbare majora in politica de vanzari in epoca lui "80% in Prime Time'' (clientii plasau 80% din numarul total de puncte de rating in intervalul 19:00-23:00). Cererea ne-ar fi sufocat daca nu extindeam cu o ora intervalul de Prime Time, adaugand o ora (23:00-24:00) in care calitatea publicului este foarte, foarte buna - persoane cu educatie si venituri medii si superioare. In acest context trebuie mentionat ca necesitatea extinderii Prime Time-ului la ACASa a venit in 2007, iar extinderea s-a facut spre Early Fringe, incorporand ora 18:00-19:00. Ratiunea: targetul ACASa - femei, urban 15-49 - are un comportament de vizionare mai accentuat incepand cu ora 18:00 si merge mai devreme la culcare, comparativ cu targetul PRO TV - all, urban, 18-49 ani."
Laurentiu IONETE, director de vanzari Antena 1
"Principalul aspect al extinderii PT-ului pana la ora 24:00 este reprezentat de faptul ca, in majoritatea cazurilor, statiile generaliste au programe de PT care se prelungesc pana la miezul noptii sau jurnale importante de stiri. Si atunci este absolut normal ca aceste programe sa fie incluse in intervalul Prime Time. In ceea ce priveste consumul TV, in intervalul 23:00-24:00, scaderea este normala, ca si trend, insa cererea de publicitate pentru acest interval duce statia in situatia de sold-out. Astfel, advertiserii cumpara GRP-uri in acest interval (23:00-24:00) si platesc acelasi cost pe un punct de audienta ca in intervalul 19:00-23:00, prin prisma faptului ca publicul consumator TV este unul tanar, activ, cu putere de cumparare, cu alte cuvinte, un client ideal pentru produsele lor."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro