Unde se duce Prime Time-ul?

Postat la 24 aprilie 2007 1 afişăre

Definitia clasica spune despre «Prime Time» ca este intervalul intre ora 19.00 si 23.00, cand televiziunile inregistreaza cele mai mari audienete. In negocieri insa, nu se opereaza niciodata cu definitii de dictionar. Astfel ca, de cativa ani, televiziunile vand Prime-Time in intervalul 19.00 – 24.00.

Definitia clasica spune despre «Prime Time» ca este intervalul intre ora 19.00 si 23.00, cand televiziunile inregistreaza cele mai mari audienete. In negocieri insa, nu se opereaza niciodata cu definitii de dictionar. Astfel ca, de cativa ani, televiziunile vand Prime-Time in intervalul 19.00 – 24.00. Exista doua motivatii principale, pentru care preturile au fost extinse si pentru intervalul 23.00-24.00:

Prime-time-ul de program - se extinde de obicei pana la ora 24.00 si este intervalul in care televiziunile propun cele mai performante formate si programe.

Calitatea publicului – studiile arata ca pe intervalul 23:00-24:00 audienta TV devine din ce in ce mai valoroasa. Vorbim de telespectatori activi, cu venituri mari, care ajung mai tarziu in fata televizoarelor. In 2005, in intervalul 23:00-24:00 aproximativ 50% dintre telespectatori aveau venituri peste medie. Cele doua argumente sunt si motivatiile principalelor televiziuni din Romania pentru  aceasta strategie de vanzari, argumente confirmate de profesionistii media.

 

Liana MIHAI, media director Media Investment 

 "Prime Time-ul, cel putin ca definitie, ar trebui sa fie intervalul orar de maxima audienta TV. Intervalul 23:00:24:00 nu este insa, pentru nici o statie TV din Romania, acel varf de audienta care sa faca extinderea Prime Time-ului un lucru evident. Daca ne uitam deci la audientele inregistrate, extinderea Prime Time-ului la unele televiziuni nu pare a fi justificata, cantitativ. In medie in ultimii cinci ani aceste audiente sunt cu aproximativ 10% mai mici decat cele din intervalul 18:00-19:00 si cu 30% mai mici decat intervalul 22:00-23:00. In 2003 apare decizia CNA 36/2003 ce interzice difuzarea reclamelor la bauturile distilate inainte de ora 22:00 si ca urmare politicile de programe ale statiilor incep sa se orienteze catre atragerea unui public mai mare dupa ora 23:00 (categoria bauturi alcoolice avand o pondere destul de mare din total market). Din 2004 se vede cum publicul incepe sa consume mai degraba televiziunea de seara, in mare parte acest lucru datorandu-se imbunatatirii ofertei de programe. Tot din 2004 putem vedea cum, pe intervalul 23:00-24:00 audienta TV devine din ce in ce mai valoroasa. Sunt acei telespectatori vanati de orice advertiser, mai exact oamenii cu venituri mari, care ajung mai tarziu in fata televizoarelor. In 2005, in intervalul 23:00-24:00 aproximativ 50% dintre telespectatori aveau venituri peste medie. Din acest punct de vedere, da, audienta Prime justifica extinderea intervalului Prime."

 

Zoe VASILESCU, director de vanzari la PRO TV

"PRO TV a introdus Prime Time-ul extins (pornind de la 19:00-23:00 pana la 24:00) incepand cu negocierile lui 2004. Ratiunile din spatele acestei strategii au fost:

• schimbarile inregistrate in comportamentul de vizionare al telespectatorilor: pe masura ce oamenii au inceput sa aiba din ce in ce mai multi bani de cheltuit, au inceput sa intre tarziu in casa, la televizor. In acest fel, curba de audienta maxima a inceput sa se deplaseze mai tarziu, catre ora 24.00, fata de maximum ora 23:00 cat era inainte.

• competitia intre televiziuni a inceput sa creasca pe slotul 23:00-24:00, investindu-se in programe din ce in ce mai scumpe. Devenise aproape imposibil sa faci eficient un program plasat in acest interval practicand costurile de Late Fringe (n.r. intervalul de doua ore ce urmeaza Prime Time-ului), de vreme ce preturile pe acest interval erau la aproape 60-70% din pretul de Prime Time.

• am facut aceasta schimbare majora in politica de vanzari in epoca lui "80% in Prime Time'' (clientii plasau 80% din numarul total de puncte de rating in intervalul 19:00-23:00). Cererea ne-ar fi sufocat daca nu extindeam cu o ora intervalul de Prime Time, adaugand o ora (23:00-24:00) in care calitatea publicului este foarte, foarte buna - persoane cu educatie si venituri medii si superioare. In acest context trebuie mentionat ca necesitatea extinderii Prime Time-ului  la ACASa a venit in 2007, iar extinderea s-a facut spre Early Fringe, incorporand ora 18:00-19:00. Ratiunea: targetul ACASa  - femei, urban 15-49 - are un comportament de vizionare mai accentuat incepand cu ora 18:00 si merge mai devreme la culcare, comparativ cu targetul PRO TV - all, urban, 18-49 ani."

 

Laurentiu IONETE, director de vanzari Antena 1

"Principalul aspect al extinderii PT-ului pana la ora 24:00 este reprezentat de faptul ca, in majoritatea cazurilor, statiile generaliste au programe de PT care se prelungesc pana la miezul noptii sau jurnale importante de stiri. Si atunci este absolut normal ca aceste programe sa fie incluse in  intervalul Prime Time. In ceea ce priveste consumul TV, in intervalul 23:00-24:00, scaderea este normala, ca si trend, insa cererea de publicitate pentru acest interval duce statia in situatia de sold-out. Astfel, advertiserii cumpara GRP-uri in acest interval (23:00-24:00) si platesc acelasi cost pe un punct de audienta ca in intervalul 19:00-23:00, prin prisma faptului ca publicul consumator TV este unul tanar, activ, cu putere de cumparare, cu alte cuvinte, un client ideal pentru produsele lor."

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Unde se duce Prime Time-ul?
/media-marketing/unde-se-duce-prime-time-ul-1009010
1009010
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.