www.Internetul, noul «catwalk».
Internetul a devenit cel mai inedit magazin pentru brandurile de lux datorita asocierii intre renumitele reviste de moda si retailerii cu mare putere financiara. Apar astfel, din ce in ce mai multe situri care prezinta produsele marilor case de moda si ofera posibilitatea cumpararii lor online. De la inceputul acestui an, pentru Romania, aceasta poate fi o modalitate foarte rapida de acces catre brandurile mari care nu sunt inca prezente pe piata de la noi.
Internetul a devenit cel mai inedit magazin pentru brandurile de lux datorita asocierii intre renumitele reviste de moda si retailerii cu mare putere financiara. Apar astfel, din ce in ce mai multe situri care prezinta produsele marilor case de moda si ofera posibilitatea cumpararii lor online. De la inceputul acestui an, pentru
Cel mai bun exemplu este faptul ca, luna aceasta, chiar de ziua femeii, Condé Nast face un pas inainte si lanseaza Stylefinder.com, un site in care utilizatorii pot accesa peste 5.000 de articole vestimentare pe care le pot cumpara online. Pe acest segment exista deja competitori puternici cum ar fi MyStyleWindow.com, o retea de situri de moda specializata in tendintele inspirate din vestimentatia celebritatilor. De asemenea, Sky Media a câstigat recent drepturile de reprezentare pentru ASOS.com, un alt site care te invata cum sa obtii un look perfect de vedeta. In acelasi timp, Hachette Flilipacchi de la Elle lanseaza un site specializat in servicii de shopping. Asadar, putem identifica o tendinta pe piata revistelor de moda pentru femei: aceea de a se extinde in spatiul online cu una dintre cele mai de succes sectiuni din print «shoppingul». Astfel, ele elimina drumul pana la magazin si aduc mult mai aproape de cititoare aceasta experienta. Doar la un click distanta
Exista insa si un dezavantaj, acela ca te priveaza de principala placere a cumparaturilor: incercarea produsului. Pot oare aceste situri sa raspunda cerintelor publicitatii pentru marile case de moda? Poate prezentarea online sa descrie imbracamintea cu aceeasi stralucire cu care o fac revistele de moda?
Nancy Cruickshank, managing director la Hearst Digital, sustine ca, desi varianta online nu va putea genera niciodata aceeasi bucurie vizuala ca o fotografie semnata de Mario Testino, totusi siturile de moda online au avantajele lor.
Cruickshank aduce ca argument rezultatele cercetarilor in domeniu care arata ca femeile nu utilizeaza internetul doar ca pe o unealta functionala de platit facturile, dar si pentru divertisment. Vorbind despre reviste si websituri, ea considera ca "intotdeauna va fi o diferenta intre cele doua suporturi, dar ele sunt mai degraba complementare decât competitive".
Aceasta parere este imbratisata si de cei de la Stylefinder.com. Serena Privett, director comercial la Condé Nast Interactive, spune ca nu incerca sa recreeze revistele online. Situl este realizat ca un "one stop-shop" sau ca o vitrina in care se pot vedea mii si mii de produse.
Atat Privett, cat si Cruickshank impartasesc ideea ca siturile lor sunt formatori de opinie in materie de moda si suporturi media pentru publicitate. Nu poate fi vorba de o transformare a editorilor in retaileri.
Pentru brandurile medii, extinderea online a devenit ceva obisnuit. Intrebarea se pune daca acest lucru este valabil si pentru brandurile de lux.
Cruickshank sustine ca marii designeri italieni si francezi iau in considerare aceasta varianta, insa pastreaza o atitudine mai degraba precauta. In cazul brandurilor de lux selectia mediilor online trebuie sa se supuna acelorasi criterii exigente ca in cazul revistelor de moda. Ca brand de lux trebuie sa alegi foarte bine suporturile cu care te asociezi.
In timp ce siturile obisnuite de fashion, cu sau fara posibilitate de vânzare, sunt sursa de idei sau de cumparaturi, nume puternice ca Vogue vor face un pas inainte si vor prezenta tendintele si propunerile pentru urmatorul sezon.
Exista si situri care doar afiseaza produsele pe care le poti cumpara in acel moment. Situl e-commerce Net-a-Porter este un magazin virtual din care poti cumpara branduri foarte scumpe. "Consumatorii cheltuiesc in mod frecvent de la 5.000 la 10.000 de lire pe acest site", spune Cruickshank.
Pentru brandurile mass market siturile e-commerce reprezinta o forma de comercializare in continua crestere. Cu un planning potrivit se pare ca si marcile de lux vor adopta curand acest model.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro