Invingatorul nu mai ia totul
Consolidarea blogurilor ca surse alternative de informatie si disparitia multor publicatii au incins discutia despre viitorul media. Vazute initial ca noul pas pentru publicitatea online, blogurile raman insa doar inca un rival pentru bugetele de reclama.
Cati ar fi spus, acum zece ani, ca blogurile vor depasi stadiul de jurnal personal online si se vor transforma in afaceri pentru autorii lor, in debusee de reclame si in surse de informare alternative presei? Probabil foarte putini, dar toate acestea s-au intamplat de la sine. Oamenii au inceput sa citeasca bloguri dimineata la cafea, pe langa ziarele si revistele cu care erau obisnuiti, iar publicitarii au descoperit ca publicul consumator de bloguri poate fi la fel de receptiv la reclame pe cat este si cel al publicatiilor, al radiourilor sau al televiziunilor.
De aici si pana la ideea unor bloguri din care autorul sa-si poata castiga existenta nu e decat un pas. In realitate, dintre bloggerii din Romania, cei care isi permit acest lux sunt extrem de putini.
Dupa calculele serviciului de monitorizare ZeList, pe internetul romanesc exista aproape 44.000 de bloguri (din care poate nici jumatate sunt insa active), pe care le citesc macar din cand in cand peste 2,6 de milioane de oameni, conform Studiului de Audienta si Trafic pe Internet (SATI). Numarul total al celor care folosesc internetul in Romania se invarte probabil in jurul a 5 milioane. Nu iau in calcul numarul de conexiuni, pentru ca pe de-o parte o conexiune poate fi folosita de mai multi, iar pe de alta parte, un utilizator avid are acces la internet si acasa, si la birou si probabil si pe laptop in cafenea.
Dintre acesti cinci milioane de oameni, o buna parte folosesc internetul doar pentru cautari pe Google, chat si retele sociale. Putin peste 725.000 sunt prezenti in mod frecvent pe paginile blogurilor, aproape 898.000 intra doar uneori, mai mult de un milion citesc destul de rar bloguri, in timp ce restul de 2,4 de milioane de romani din universul SATI nu intra niciodata pe un blog.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro