Mai există business pentru console?
Când Sony şi Microsoft au lansat precedenta linie de console PlayStation, respectiv Xbox, Facebook avea mai puţin de 12 milioane de utilizatori, tabletele se refereau la medicamente şi nimeni din afara Apple nu auzise de iPhone. Se întâmpla în urmă cu şapte-opt ani. Peisajul tehnologic care întâmpină lansarea noilor produse ale rivalilor Sony şi Microsoft, PlayStation 4 şi Xbox One, este foarte diferit, dat fiind că smartphone-urile, tabletele şi reţelele sociale, toate abundând de jocuri, fac parte acum din viaţa de zi cu zi a oamenilor.
VENERABILELE CONSOLE PLAYSTATION ŞI XBOX RĂMÂN CEI MAI APRIGI RIVALI PENTRU CÂŞTIGAREA GAMERILOR HARDCORE. Noile platforme ale Sony şi Microsoft vor încerca să convingă din nou cumpărătorii, însă de această dată într-o lume în care oricine poate avea acces imediat la un joc pe smartphone sau tabletă, în timp ce tehnologiile de redare în flux (streaming) şi cloud înseamnă că multe titluri pot fi jucate cu uşurinţă pe PC-uri mai performante.
SMARTPHONE-URILE ŞI TABLETELE. În comparaţie cu lansarea precedentelor modele ale celor două companii, astăzi toată tehnologia, chiar şi cea de pe Facebook, cu cei 1,1 miliarde de utilizatori, are un rol nou şi important. Zeci de milioane de oameni se joacă pe Facebook zilnic, deşi puţini dintre gamerii care se vor grăbi să cumpere noile console consideră creşterea unor vaci virtuale, de exemplu, un joc „adevărat„.
În timp ce succesul imediat este asigurat pentru Sony şi PlayStation de baza solidă de fani formată de-a lungul anilor, este mai puţin clar cum vor concura noile gadgeturi pentru atenţia oamenilor care au uşor acces la o gamă variată de dispozitive. Consumatorii din prezent nu trebuie să caute mai departe de buzunar pentru opţiuni viabile de divertisment. Jocuri pentru smartphone precum Angry Birds şi Candy Crush, chiar dacă mai puţin complexe decât cele de pe console, au devenit extrem de populare, ca urmare a preţului şi a portabilităţii. Multe jocuri pentru platformele mobile pot fi cumpărate pentru doar unul sau doi dolari, faţă de 60 de dolari pentru un joc nou pe PS4 ori Xbox One. De asemenea, diferenţa între capabilităţile tehnice ale consolelor şi cele ale smartphone-urilor şi tabletelor este estimată să se reducă în următorii ani.
„Aceste console, în lupta pentru jucătorul înrăit, riscă să nu atragă interesul oamenilor din jurul acestora„, afirmă James McQuivey, analist la Forrester Research.
ENTRE DE DIVERTISMENT. Atât Sony, cât şi Microsoft îşi poziţionează sistemele de gaming drept centre de divertisment care ar trebui să preia controlul livingului. Xbox 360 a început să redea filme de pe Netflix în 2008, iar PS 3, care servea deja ca player Blu-ray, a urmat la scurt timp. Ulterior, au fost adăugate multe alte opţiuni de divertisment.
Consolele au intrat astfel în competiţie cu alte dispozitive, printre care Chromecast al Google, playerul Rotaku, Apple TV şi o mulţime de tablete. Modalităţile de streaming pentru filme, TV şi muzică în locuinţa utilizatorului sunt mai numeroase în prezent. Din această perspectivă, Xbox One şi PS4 nu se mai află în aceeaşi confruntare tradiţională a celor doi producători de console.
„În realitate, sunt consolele împotriva tuturor„, scrie Scott Stein, senior editor al portalului CNET. Piaţa mondială a jocurilor video creşte, susţinută de jocurile online şi cele care pot fi descărcate pe console. Gartner se aşteaptă ca piaţa totală să atingă 93,3 miliarde de dolari în acest an, în urcare de la 78,9 miliarde de dolari în 2012. Până în 2015, vânzările globale ar putea ajunge la 111 miliarde de dolari, estimează firma de cercetare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro