Will your next mistake be fatal?
Sunteti abonat BUSINESS Magazin si ati colectionat rezumatele din BIBLIOTECA DE AFACERI?
Trimiteti un mail la marketing@businessmagazin.ro.
Primii 200 de abonati care vor trimite mail la adresa de mai sus vor primi gratuit o mapa dedicata pentru a pastra colectia de rezumate publicata in revista.
Robert Mittelstaedt Jr. este profesor asociat de management la prestigioasa Wharton School a Universitatii din Pennsylvannia. Este, de asemenea, director si prodecan al Aresty Institute of Executive Education. Este un consultant cu experienta, lucrand cu multe companii importante, printre care AT&T, American Medical International, American Medicorp, British Airways, FMC, IBM, Medical Care International, Mutual Risk Management, Inc., Penn Mutual Life Insurance, Pfizer, Pharmaceutical Manufacturers Association, U.S. Nuclear Regulatory Commission, Universal Health Services si Weirton Steel. Principalele domenii pe care le abordeaza sunt cursurile de pregatire pentru manageri, guvernanta corporativa, strategiile corporatiilor, tehnologia informatiei si comertul electronic.
Azi e ziua perfecta sa fac o greseala!
Perfectiunea si performanta au facut sa curga rauri de cerneala in ultimii ani. Nu trece nici o zi fara ca presa sa nu descrie in amanunt dezastre, tragedii sau accidente, dintre care multe ar fi putut fi evitate daca cei care le-au provocat ar fi fost mai atenti sau mai responsabili, daca ar fi condus mai precaut masina, de pilda.
In lumea afacerilor, performanta financiara, randamentul, cultura organizationala, actiunile sociale ori managerii de succes si carismatici fac ca o companie sa ocupe prima pagina a ziarelor. Insa in alte cazuri, ziarele au titluri care nu sunt pe placul comunitatii de afaceri, nici al publicului, pentru ca ii descurajeaza pe actionari si pe angajati, stricand reputatia companiilor in randul consumatorilor. Exista unele actiuni sau erori care trec linia invizibila dintre etic si succesul in afaceri, putand face ca o companie cu o mare traditie si o buna reputatie sa dispara din scena in doar cateva zile.
La urma urmelor, toate aceste evenimente ne fac sa intelegem ca nu e de ajuns ca o companie sa aiba idei bune si produse surprinzatoare, dupa cum nu e suficient sa fie lider pe piata. Cu adevarat importante sunt rezultatele, obtinute printr-o combinatie de idei bune si executare eficienta. Cine vrea rezultate bune trebuie sa faca tot posibilul sa evite greselile; ele sunt principalul inamic al unei bune gestionari a companiei. Greselile ameninta deopotriva companii si persoane, chiar daca riscul nu este constientizat. Nimeni nu isi incepe ziua spunandu-si „Azi e ziua perfecta sa fac o greseala!“. Dimpotriva, fiecare merge linistit la munca si se trezeste in plin haos, nevoit sa faca fata unei crize sau sa lupte pentru supravietuire. Daca pierde, altii se vor intreba ce s-a intamplat si de ce.
Se pierde sau se castiga, nu exista cale de mijloc, nici victorie partiala. E normal sa fie persoane carora sa nu le convina aceasta perspectiva. Dar nu putem trata aceste lucruri intr-un mod simplist. E nevoie sa le acordam importanta cuvenita si sa intelegem ca jocul pierderii si al castigului este foarte serios, caci de multe ori actiunile noastre au consecinte grave, afectand nu doar viata noastra, ci si a altora, fie ca e vorba de familie, fie de colegi de munca.
Inca din copilarie am deprins spiritul competitiv: dorinta de a avea note mari, de a fi recunoscuti, de a fi premiati, de a primi un rol in piesa de teatru, un loc in echipa de fotbal a scolii etc. Cu trecerea anilor, competitia se transforma: un loc la facultate, apoi un loc de munca. Mai tarziu, e vorba de promovare, de recunoastere profesionala sau de prestigiu. Si, urmarind un scop sau altul, intr-o zi apare o greseala, un accident sau de-a dreptul o catastrofa, care pune totul in pericol.
Unii pierd, altii castiga. Dar ce distinge un invingator de un invins? Aici e o intreaga discutie: de multe ori e vorba de inteligenta, alteori de noroc. Conform autorului cartii, nu putem spune ca unii fac mai putine greseli in interpretarea datelor sau in luarea unei decizii in momente de criza. Sigur e doar ca exista o tendinta foarte inradacinata de a justifica greselile sau esecurile spunand ca „toata lumea greseste“. Este adevarat, dar trebuie sa distingem intre acele greseli care ne pot schimba viata, afectand si compania, si cele cu efecte mai putin grave.
Marii lideri din lumea afacerilor, din lumea sportului sau din domeniul geopolitic stiu cat e de important felul in care sunt executate niste proiecte si ca e nevoie de multa munca atat in ceea ce priveste conducerea propriu-zisa, cat si la nivelul culturii organizationale si al personalului, pentru ca greselile sa fie evitate. Castigatorii stiu ca nu e usor sa fii in top, cat de greu se ajunge acolo si ca greselile sunt cele care fac diferenta intre succes si esec. Liderii invata repede cum sa evite greselile capitale. Cartea de fata ii are ca subiect pe cei care nu au invatat destul de repede si de bine, mergand dintr-o greseala in alta...
Cititi continuarea articolului in editia tiparita a revistei Business Magazin
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro