Cele mai mari concedieri din Romania
Numarul somerilor din Romania a crescut cu peste 165.000 in ultimele patru luni, iar de la inceputul lui 2009 cu aproape 400.000. Cele mai multe restructurari s-au facut in companiile private, insa cele mai drastice i-au avut ca victime pe angajatii de la stat.
Au fost putine locuri in ultimul an unde numarul de angajati a ramas intact. Fie ca a fost vorba de doar cateva persoane sau de mii de oameni, nimeni n-a mai stat linistit la serviciu, iar gandul ca ar putea ramane fara salariu nu a fost usor de suportat pentru nimeni. Daca unii au reusit sa scape neatinsi de valul de concedieri, altii au fost nevoiti sa gaseasca solutii de rezerva si sa reprofileze, intrucat domeniile unde au lucrat si pe care le cunosteau cel mai bine au intrat in acelasi tumult al disponibilizarilor. "Cele mai mari disponibilizari, ca numar de persoane pe companie, au fost realizate in doar cateva domenii: industria grea, industria prelucratoare si cea producatoare de masini si componente auto", spune Florin Gogianu, sales support representative la firma de consultanta in resurse umane Lugera&Makler. "Acele companii au fost primele afectate de restrangerea comenzilor si, implicit, au fost nevoite sa opereze cele mai drastice restructurari, dat fiind numarul foarte mare de lucratori implicati in procesul de productie - operatori de linie, personal necalificat."
De cand a inceput criza si pana la inceputul acestui an s-a vorbit preponderent despre restructurarile din mediul privat. O parte dintre oameni au fost concediati, iar in cazul multora s-au gasit alte formule - incetarea colaborarii cu acordul ambelor parti sau demisii la care s-a ajuns in urma unor negocieri pentru salarii compensatorii. De anul acesta, bugetarii au devenit categoria asupra careia se rasfrange cel mai mare pericol, in conditiile in care oficiali din mai multe ministre si chiar prim-ministrul au vorbit de un numar impresionant de oameni care ar trebui sa iasa din sistem - peste 100.000.
De departe, cel mai mare soc l-au avut angajatii din Ministerul Transporturilor, in special cei de la CFR. Ei au fost printre primii anuntati ca vor ramane fara un loc de munca, iar numarul vehiculat ramane impresionant - peste 10.000 de oameni. Cei mai afectati vor fi angajatii de la CFR Marfa - aproximativ 6.700 au fost luati in vizor. Inca 1.100 ar trebui sa plece de la CFR Calatori, iar de la divizia de intretinere si reparatii inca 800 de oameni. Restul, pana la 10.300, urmeaza sa vina in grupuri mai mici din alte zone ale companiei. Pana acum, nici grevele, nici presiunile sindicale nu au avut un efect in schimbarea deciziei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro