Top BM: Cele mai scumpe parfumuri vandute in Romania (GALERIE FOTO)

Postat la 02 iunie 2009 18038 afişări

BUSINESS Magazin a aflat care au fost cele mai exclusiviste parfumuri vandute in Romania in 2008 si cum arata piata de parfumuri de nisa, la doi ani de la deschiderea primei parfumerii de acest gen din Capitala.

Primul magazin dintre cele patru care si-au impartit piata de parfumuri premium si de nisa a fost Madison Avenue, apoi s-au lansat pe rand Beautik, Createur 5 D’Emotions si Elysée Concept Maison des Parfums, fiecare cu propria sa oferta de parfumuri (unele se gasesc si in magazinele concurentilor) si cu propria abordare a clientilor.

Parfumuri de nisa inseamna, dupa parerea Alexandrei Paven, proprietara Createur 5 D’Emotions, “un sector bine definit de piata, care are ca tinta precisa maximum 15% din potentialii consumatori. Trebuie sa se faca o diferentiere clara intre produsele mainstream, premium si de nisa”. Pentru segmentul de parfumuri de nisa conteaza creativitatea “nasului” (cel care a creat parfumul), ingredientele de calitate si obligatoriu naturale, productia limitata si distributia limitata.

In Capitala, piata de parfumuri premium si de nisa e condusa in momentul actual de patru femei - Madeleine Florescu, proprietara Madison, care a inceput afacerea dupa o experienta de 13 ani pe piata luxului din Statele Unite, Andreea Gheorghiu, director al Green Net, compania care detine magazinele Beautik Haute Parfumerie, Alexandra Paven, proprietara boutique-ului Createur 5 D’Emotions si Cristina Balan, care conduce Elysée Concept Maison des Parfums, impreuna cu Laurentiu Balan.

Madeleine Florescu a facut primul pas pe piata deschizand in urma cu doi ani un boutique de 36 de metri patrati pe strada General Berthelot, cu o investitie de 130.000 de euro. A urmat o investitie de 150.000 de euro intr-un al doilea boutique din zona Dorobanti si introducerea mai multor parfumuri. Alaturi de branduri aduse in premiera in tara, precum Clive Christian sau Annick Goutal si Comme des Garçons, portofoliul a fost completat treptat cu Parfumerie Generale (creatiile lui Pierre Guillaume) si Bond No. 9, o linie de parfumuri pentru care designul flacoanelor a fost realizat de Andy Warhol. Notabila este si linia de parfumuri By Kilian, realizata de Kilian Henessy, stranepotul celui care a fondat cel mai mare grup de lux din lume - LVMH; pretul pentru un parfum By Kilian depaseste suma de 700 de lei. Proprietara Madison spune ca parfumul cel mai scump din magazinele Madison, din care s-au vandut anul trecut 12 sticle, este Clive Christian, No. 1. In fiecare an se produc doar 1.000 de sticlute din acest parfum, iar flaconul este realizat din cristal Baccarat si imbogatit cu un inel de aur in care este incrustat un diamant. Pretul pentru o sticla de parfum de 30 ml Clive Christian No. 1 este de 11.000 de lei.

Recent, Madeleine Florescu a ales pentru Madison si parfumuri mai “comerciale” de la Hermès, precum linia Un Jardin sau Faubourg 24, cu preturi intre 160 de lei si 300 de lei, mult sub cele pe care magazinul le practica in general. Proprietara justifica alegerea spunand ca “Hermès, ca si Chanel, are propriul , Jean Claude Ellena, un lux pe care nu multe case si-l permit. Mi-am dorit sa aduc Hermès inca de la deschiderea magazinelor Madison, insa acum s-au concretizat negocierile cu distribuitorii Hermès in Romania”. La o luna de la aducerea parfumurilor Hermès, magazinul a vandut 70 de sticle de parfum. Madeleine Florescu spera ca pe viitor clientii ce cumpara Hermès sa se indrepte si spre branduri mai exclusiviste din magazin.

La numai cateva luni de la intrarea Madison, grupul Farmexim a deschis, printr-o investitie de 450.000 de euro, trei magazine al caror concept a fost inspirat din parfumerii de lux precum La Forêt de Parfum, din magazinul Harvey Nichols din Londra sau Roja Dove Haute Parfumerie din Harrods.

Pana la sfarsitul anului trecut, cel mai scump parfum din magazinele Beautik a apartinut casei Molinard si se numeste Habanita, iar pretul pentru un flacon de 100 ml este de 700 de lei. Parfumul, din care s-au vandut 25 de flacoane, a fost insa detronat ca pret de lansarea parfumurilor frantuzesti Caron. Conform Andreei Gheorghiu, director executiv al Green Net, investitia initiala in lansarea parfumurilor Caron a fost de 30.000 de euro - pentru prima comanda. Alaturi de parfumuri, in Beautik se gasesc si pudrele Caron, care au fost populare si in Romania in urma cu circa jumatate de secol.

Pe rafturile celor trei magazine Beautik se gasesc, printre altele, parfumurile E. Coudray (este vorba despre Edmond Coudray, cel care cu doua secole in urma era furnizorul de pomezi al curtilor regale), Fracas - creatia lui Robert Piguet, preferat pentru aroma sa vintage de catre vedete ca Madonna sau Linda Evangelista - sau Lubin sau Frapin. Recent, magazinele Beautik s-au imbogatit cu trei fantani din cristal Baccarat, cu parfumuri ca En Avion, N’aimez que moi si French Cancan. Parfumul din fantani poate fi livrat, pentru clientii dispusi sa plateasca pretul de 300 de euro, in flacoane de 20 ml cu cristale Svarowski.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/top-bm-cele-mai-scumpe-parfumuri-vandute-in-romania-galerie-foto-4478422
4478422
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.