Povestea tinerei care a reuşit în mai puţin de două zile ce alţii nu reuşesc o viaţă întreagă
La 27 de ani şi după o bună perioadă de timp petrecută în corporaţii, Payal Kardakia şi-a propus să găsească, în mai puţin de două săptămâni, o idee de afaceri cu care să intre în lumea antreprenoriatului.
Era anul 2010, iar Kadakia lucra pentru Warner Music Group, în New York. Nu i-a luat două săptămâni, ci doar 36 de ore: un website care să permită rezervarea online a unor clase de balet şi fitness.
Ideea i-a venit în timp ce încerca să realizeze o programare online la un curs de balet, dar niciuna dintre platformele disponibile online nu permitea rezervarea propriu-zisă şi nici nu oferea prea multe informaţii. "Am vizitat şase siteuri diferite şi nu m-am lămurit dacă ceea ce ofereau mi se potrivea", a povestit tânăra celor de la BBC. "Trecuse mai bine de o oră şi eu tot nu rezervasem nimic."
Modelul de business era bazat pe comisioane pe care Payal Kardakia le încasa de la sălile respective.
În ianuarie 2011, ea a lansat prima versiune a siteului ClassPass. Astăzi, afacerea este estimată la o valoare de 470 de milioane de dolari; ClassPass funcţionează în Statele Unite, Marea Britanie, Canada şi Australia.
Prin siteul ClassPass au fost rezervate, de-a lungul celor 8 ani de activitate, peste 60 de milioane de rezervări.