Ce fac publicitarii in 2010

Postat la 12 martie 2010 27 afişări

Anul trecut, agentiile de publicitate au trecut prin cele mai complicate momente din existenta lor. Si 2010 va fi un an greu, dar norocul publicitarilor este ca, spre deosebire de anul trecut, acum sunt companii care incearca sa recupereze imaginea pierduta in ultimul an.

Manuela Necula, CEO al grupului de comunicare Ogilvy, este unul dintre cei mai optimisti manageri, in ceea ce priveste evolutia pietei de publicitate in 2010. "Estimarea noastra este ca aceasta va avea o crestere de 5-10%, incepand cu a doua jumatate a anului", in conditiile in care, spune Necula, deja se poate observa cu cohiul liber aglomerarea reclamelor la televizor. In ceea ce priveste piata de media, Necula este mai rezervata, in ton cu ceilalti sefi ai agentiilor din piata. "In privinta pietei de media, scenariul optimist este ca aceasta sa ramana la acelasi nivel, comparativ cu 2009. Cred insa ca mai sunt diferente de ajustat si probabil, mai realist, ne vom situa pe un palier in coborare de 10%", crede Necula.

Radu Miu, directorul general de la Mercury 360 lanseaza estimari mai concrete. "Daca 2009 a readus piata la nivelul anului 2006, instabilitatea economica va avea in continuare consecinte directe asupra industriei. Desi e destul de dificil sa faci previziuni in astfel de conditii, cred ca piata va mai scadea si va atinge, cel mai probabil, 300-350 milioane de euro", spune Miu.

In acest context, publicitarii mizeaza pe revenirea comunicarii in doua domenii care anul trecut au intrat intr-un con de umbra - auto si serviciile financiare, dar si pe o comunicare mai agresiva din sectorul de servicii. "Domeniul financiar nu are de ales si trebuie sa redevina mai activ. Cum spuneam, romanii sunt mai reticienti cand vine vorba de credite, sau alte instrumente financiare, iar institutiile financiare trebuie sa fie creative in incercarea de a recastiga interesul si increderea lor. Si nu putem trai fara asemenea institutii, la fel cum nu putem trai fara televizor. Deci ma astept sa se reaprinda competitia", spune Cosmin Radoi, directorul general al Graffiti BBDO. Radu Miu oberva o alta categorie care anul acesta va comunica mai mult - reatil-ul, care va scoate in fata marcile proprii.

Desi in ultimul an au existat scaderi masive pe toate mediile de comunicare, ponderea si ierarhia in mixul de media va ramane la acelasi nivel ca in 2009 - TV, print si abia apoi outdoor si internet. Asta in ciuda estimarilor care circula de aproximativ doi ani, potrivit carora, internetul se grabeste sa devina mediul care atrage cei mai multi bani din partea clientilor. "Internetul al doilea canal de comunicare? Nidecum. Nu este in nicio tara din lume al doilea canal de comunicare din punct de vedere al valorilor investite. Creste ponderea comunicarii online peste tot, creste si in Romania, dar chiar si daca s-ar dubla in anul 2010 (ceea ce nu e probabil) in valoare absoluta tot ramane la un nivel al cifrelor totale foarte, foare mic. Nici macar nu are o pondere de piata compusa din doua cifre", spune Mihaela Nicola, CEO al The Group.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/ce-fac-publicitarii-in-2010-5741348
5741348
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.