Cum a intrat Advent in LaborMed
Cu toate ca actionarii LaborMed au primit oferte si mai bune financiar, fondul de investitii Advent a castigat, cu 123 de milioane de euro, prin organizare si flexibilitate licitatia de vanzare a producatorului de medicamente.
Advent International a vandut in urma cu aproape doi ani compania clujeana Terapia grupului indian Ranbaxy, intr-o tranzactie de 324 de milioane de dolari, de sapte ori mai mult decat pretul platit de fondul american de investitii pentru achizitia, in 2003, a producatorului de medicamente.
Acum, Advent cumpara 100% din actiunile LaborMed, grup ce reuneste producatorul de medicamente si o firma de distributie a produselor farmaceutice, pentru 112 milioane de euro, restul de 11 milioane fiind preluarea datoriilor si garantii. Reprezentantii fondului de investitii nu au comentat pentru acest articol.
Pretul este considerat foarte bun de unii analisti care remarca faptul ca valoarea tranzactiei reprezinta de peste cinci ori cifra de afaceri si de peste 15 ori valoarea profitului. LaborMed a avut vanzari de 12 milioane de euro in primul semestru al lui 2007, iar profitabilitatea companiei a fost afectata de investitia de 13 mil. euro intr-o noua fabrica inaugurata anul trecut.
Procesul de vanzare a inceput in iunie 2007. "Noi am creionat calendarul si chiar ne-am tinut de el", spune Ioana Filipescu. "Parea incredibil la inceput", puncteaza Bogdan Stoica, partener al casei de avocatura Popovici Nitu si Asociatii, care a asigurat consultanta juridica a vanzatorilor. Actionariatul LaborMed se imparte intre Marilena Jiquidi, Ionel Lovin, Iliana Ghita (fiecare cu cate 26,13%), Constantin Mircioiu (6,61%) si Georgi Stoyanov Georgiev (15%).
Din cei aproximativ 120 de investitori contactati de Raiffeisen Investment, mai mult de o treime au depus oferte initiale, in timp ce oferte angajante au trimis nu mai putin de 23 de entitati. 70% dintre potentialii cumparatori contactati de banca de investitii erau producatori de medicamente generice, restul fiind fonduri de private equity, explica Ioana Filipescu.
Aflati care au fost principalele criterii de selectie si care este echipa de management pe care a pregatit-o cumparatorul in editia din aceasta saptamana a revistei BUSINESS Magazin care a apare miercuri pe piata.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro