Dacia, Renault si Ford, cele mai mediatizate marci auto in 2009
Dacia este marca auto cu cea mai mare acoperire media in 2009, ea fiind urmata de Renault, Ford, Volkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Opel, Toyota si Ferrari, conform unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, liderul pietei de monitorizare de presa din Romania.
In cazul tuturor celor zece branduri, presa scrisa centrala a generat un numar mai mare de mentiuni fata de televiziune si radio, avand o pondere de cel putin 60% din total.
Analiza Mediafax Monitorizare evalueaza cantitativ acoperirea media pe care au avut-o principalele marci auto, pe baza numarului de mentiuni inregistrate in presa scrisa centrala, la radio si televiziune in decursul anului trecut.
Intr-un an in care sectorul auto a resimtit puternic efectele crizei, evolutia pietei din Romania si a industriei auto mondiale in acest context a reprezentat principalul subiect abordat de mass-media, alaturi de programul "Rabla" si lansarile de noi modele.
Cu aproape 11% din totalul mentiunilor monitorizate, Dacia este lider al ierarhiei marcilor auto in functie de acoperirea media.
In ceea ce priveste repartizarea pe medii a articolelor, presa scrisa genereaza cel mai mare numar de mentiuni. In raport cu radioul si televiziunea, presa scrisa cumuleaza intre 60% si 89% din totalul mentiunilor, in functie de marca. Ponderea cea mai mare este inregistrata de Audi: 89% dintre mentionarile acestei marci se regasesc in cotidiene si periodice.
La randul sau, televiziunea cumuleaza intre 8% si 27% din numarul de mentiuni monitorizate pentru o marca auto, in timp ce pe radio se inregistreaza intre 3% si 18%. Dintre cele zece marci, Dacia are cea mai mare pondere a acoperirii TV in ansamblul acoperirii sale media (27%). Aceeasi situatie este valabila pentru Ferrari pe radio (18%).
Impactul recesiunii asupra vanzarilor de autovehicule si asupra strategiilor producatorilor si dealerilor a fost un subiect des abordat pe toate cele trei medii, in conditiile in care piata auto din Romania a revenit in 2009 aproape de nivelul din 2003 din punctul de vedere al vanzarilor de autovehicule noi. Pe langa evolutia pietei in contextul crizei, principalele subiecte regasite in toate mediile au fost lansarile de noi modele, programul "Rabla", tranzactiile din industrie la nivel mondial si Formula 1.
Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizata pe baza unui numar de aproape 46.000 de mentiuni, referitoare la 44 de marci auto, din perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2009. Au fost monitorizate 152 de publicatii centrale (cotidiene, saptamanale, bilunare si lunare), 12 posturi TV si 8 canale radio.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro