Lupta intre farmacii si clinicile private
In amonte si in aval. Pe orizontala si pe verticala. Cei mai mari operatori de pe piata serviciilor medicale romanesti se aventureaza, in lupta pentru profit, in zonele de succes ale concurentei: operatorii de farmacii deschid clinici si viceversa, iar sezonul de fuziuni si achizitii ramane deschis si nu numai in Bucuresti.
Pe o piata imprevizibila din punct de vedere legislativ, vara acestui an impinge companiile din industria farmaceutica si a serviciilor medicale sa vina cu planuri noi de dezvoltare. Cel mai mare distribuitor si retailer de medicamente, grupul A&D Pharma, care controleaza reteaua de farmacii Sensiblu si distribuitorul Mediplus, a anuntat la inceputul lunii iunie deschiderea primei clinici proprii din Bucuresti, dezvoltata sub brandul Anima.
"Proiectul Anima a fost gandit in urma cu un an si a inceput in luna ianuarie. Am considerat ca nivelul cererii pentru serviciile medicale private, pe de o parte, know-how-ul si capacitatea manageriala a A&D Pharma, pe de alta parte, motiveaza startul acestui proiect", spune Robert Popescu, CEO al A&D Pharma.
Capitala nu duce lipsa de astfel de clinici, cu Medlife, Centrul Medical Unirea, Medicover, Sanador, Euromedic sau MedsanaGral Medical, care totalizeaza afaceri cu mult peste o suta de milioane de euro. Dincolo de potentiala aglomerare insa, criza din sanatatea publica stimuleaza dezvoltarea in continuare a pietei clinicilor medicale private, iar analistii estimeaza o crestere a numarului de unitati medicale private, nu numai din Bucuresti, ci din toate marile orase.
Potrivit Monikai Stefanczyk, seful diviziei de analize in domeniul farmaceutic al PMR, firma poloneza de cercetare, piata de servicii medicale private, compusa din platile din surse proprii, abonamente si asigurari medicale private, va creste anul acesta cu 13% si se va dezvolta si mai puternic in perioada 2011-2012.
Conform estimarilor PMR, dupa o crestere de 15% in 2009, la 373 de milioane de euro, piata va ajunge in 2010 la 420 de milioane de euro, in 2011 la 486 de milioane, iar in 2012 incasarile operatorilor privati vor atinge 609 milioane de euro.Dincolo de orice predictii, s-ar zice ca romanul scoate bani din piatra seaca pentru sanatate, din moment ce clinicile sunt asaltate de pacienti la orice ora din zi si din noapte. Renuntarea la cheltuielile pentru propria sanatate nu e tocmai prima pe lista taierii de costuri, cel putin pana acum.
"A&D Pharma a lansat noua divizie de business Anima ca raspuns la cererea tot mai mare de servicii medicale de calitate. Starea precara a sistemului public de sanatate ii indeamna pe multi romani sa apeleze la servicii medicale private", sustine Popescu, completand ca, pe langa cererea de servicii medicale individuale, mizeaza pe serviciile oferite companiilor.
Oficialii A&D Pharma sustin ca in primii doi ani se vor concentra pe dezvoltarea Anima in Capitala, insa au in vedere si oportunitatile de extindere in tara. "Proximitatea este parte din ADN-ul conceptului pe care Anima il va impune pe piata. Ne dorim locuri cu vizibilitate, bine conectate la oras, usor accesibile pentru pacienti", spune Robert Popescu, tintind o acoperire uniforma la nivelul Bucurestiului pana in 2012. Pe termen scurt, pana la finele lui 2010, compania estimeaza un numar cel putin patru clinici in Capitala, cu un trafic de circa 100.000 de pacienti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană