Amazon a plătit în 2014 taxe de 16 milioane dolari în Germania, la venituri de 11,9 miliarde dolari
Retailerul online Amazon a plătit în 2014 taxe de 11,9 milioane de euro (16 milioane dolari) în Germania, chiar dacă a realizat pe piaţa germană vânzări de 11,9 miliarde de dolari, potrivit datelor publicate de grupul american.
Germania este cea mai mare piaţă a grupului în afara Americii de Nord, potrivit raportului anual al Amazon, şi până recent vânzările şi profitul erau raportate prin intermediul diviziei din Luxembourg, unde fiscalitatea este scăzută.
Principala companie din Germania a grupului american, Amazon.de, administrează site-ul destinat acestei pieţe şi coordonează livrările, dar este finanţată prin intermediul companiilor din Luxembourg.
Potrivit datelor raportate la sfârşitul lunii aprilie, dar care au devenit publice abia în ultimele zile, Amazon.de a obţinut în 2014 un profit de 32 de milioane de euro şi a plătit un impozit pe profit de 11,9 milioane de euro (16 milioane dolari, la cursul mediu de schimb din 2014).
"Impozitul companiei se calculează la profit, nu la venituri. Comerţul online este o afacere cu marjă redusă şi extrem de competitiv, iar Amazon continuă să investească masiv la nivel mondial, ceea ce înseamnă că profitul nostru este scăzut", a declarat un purtător de cuvânt al Amazon.de.
Compania a anunţat săptămâna trecută că de la 1 mai a introdus schimbări la diviziile din Marea Britanie, Germania, Spania şi Italia, astfel încât vânzările să fie raportate în ţările respective.
Potrivit analiştilor, noul sistem de raportare ar putea face ca Amazon să plătească taxe mai mari în anii viitori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro