LIVE: MEET THE EMPLOYER - CUM ARATĂ ANGAJATUL IDEAL ÎNTR-O INDUSTRIE ÎN SCHIMBARE? O discuţie cu Luminiţa Florea, Director People & Culture, Philip Morris România

Brand Management: Preferinta brandurilor pentru digital advertising sustine creşterea pietei de publicitate indoor cu 17% în 2024, mult peste media pieţei de publicitate

Autor: Roxana Rosu Postat la 27 noiembrie 2024 9 afişări

Brand Management:  Preferinta brandurilor pentru digital advertising sustine creşterea pietei de publicitate indoor cu 17% în 2024,  mult peste media pieţei de publicitate

Valoarea pieţei de publicitate indoor va creşte cu 17% în 2024, mult peste media pieţei de publicitate, pe măsură ce centrele comerciale investesc tot mai mult în suporturi pentru digital advertising, arată o analiză a  Brand Management.

„Vedem o tendinţă clară în investiţia şi dezvoltarea de suporturi digitale, atât în afara, cât şi în interiorul mall-urilor. Aceste soluţii digitale permit o mai mare flexibilitate şi creativitate în livrarea mesajelor publicitare, răspunzând nevoilor de personalizare şi interacţiune ale consumatorilor moderni. Mallurile şi furnizorii de astfel de spaţii digitale, ghidaţi de cererile clienţilor, au început să investească masiv în dezvoltarea reţelelor de digital advertising, creând oportunităţi mai dinamice şi eficiente pentru branduri”, a declarat Georgian Drăghici, Commercial Director, Brand Management.

Potrivit celor mai recente estimări, piaţa de publicitate din România a crescut constant în anii de după pandemie (640 milioane de euro în 2022 şi 700 milioane de euro în 2023), urmând ca în acest an să ajungă probabil la aproximativ 760 milioane de euro, potrivit Media Fact Book.

O altă tendinţă este creşterea cotei de piaţă a publicităţii indoor din totalul pieţei de OOH (Out-of-Home). Astfel, dacă în 2023, indoor-ul avea o cotă de 34% din piaţa de publicitate OOH, în acest an se apreciază că va urca la 36%, echivalentul a aproape 46 milioane de euro.

Tendinţa actuală indică o creştere a bugetelor destinate campaniilor realizate pe suporturi digitale, în comparaţie cu cele statice, printate. Bugetul mediu lunar al unei campanii de publicitate indoor la nivel naţional este de aproximativ 30.000 de euro, în timp ce publicitatea pe suporturi digitale reprezinta aproximativ 30% din bugetul total din indoor advertising. Durata medie a unei campanii de indoor este de aproximativ o lună şi jumătate, exceptând clienţii care au reţele de publicitate permanente pe întreaga durată a unui an.

În 2024, ca şi în anii anteriori, una dintre cele mai mari provocări din industria de publicitate indoor este implementarea rapidă a campaniilor. Principala problemă este livrarea întârziată a fişierelor pentru print din partea clienţilor, ceea ce pune mare presiune pe întregul proces de implementare a campaniilor şi gestionarea tuturor furnizorilor implicaţi.

„Din 2025 promovarea în indoor va fi la fel de facilă ca cea online. Ne aşteptăm ca acest mediu să fie recunoscut ca unul esenţial pentru expunerea oricărei campanii, indiferent de brand sau de industria din care face parte, pentru că el asigură vizibilitatea relevantă în faţa consumatorilor chiar la punctul cel mai important al procesului de vânzare - cumpărare – aşa numitul Golden Touch Point. Acesta este momentul cheie în care consumatorul este influenţat decisiv, iar indoor-ul joacă un rol vital, reamintindu-i avantajele produselor pe care le-a văzut promovate anterior pe alte canale, cum ar fi TV, online sau outdoor. Indoor-ul a fost şi continuă să devină o parte indispensabilă a mixului de media al fiecărui brand, datorită proximităţii sale faţă de momentul achiziţiei. Pe măsură ce tehnologiile şi soluţiile de digitalizare avansează, indoor-ul va oferi o şi mai mare flexibilitate, personalizare şi impact, consolidându-şi poziţia ca mediu strategic pentru campaniile integrate de marketing”, declară Laurenţiu Jiga, Founder & Managing Director, Brand Management.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
publicitate,
crestere,
campanie,
piata

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.