Cât câştigau actorii din “Seinfeld” pentru fiecare replică rostită
O analiză realizată cu ocazia aniversării a 25 de ani de la primul episod al popularului serial de comedie “Seinfeld” scoate la iveală sumele fabuloase câştigate de protagoniştii sitcom-ului, în frunte cu Jerry Seinfeld.
Conform analizei, efectuate de postul american de televiziune CNBC în baza celor 180 de scenarii ale serialului, Jerry Seinfeld câştiga, în ultimul sezon al sitcom-ului, circa un milion de dolari pentru fiecare episod în parte, respectiv 13.000 de dolari pentru fiecare replică rostită.
Interpreţii celorlalte trei personaje principale, care aveau mai puţine replici în serial, obţineau, în aceeaşi perioadă, câte 600.000 de dolari pe episod, fiecare.
Astfel, pentru fiecare replică din ultimele episoade, Michael Richards (Kramer) câştiga 15.000 de dolari, Julia Louis-Dreyfus (Elaine Benes) obţinea 13.000 de dolari, iar Jason Alexander (George Costanza) era plătit cu „doar” 11.000 de dolari.
Pe lângă salariul obţinut pentru rolul interpretat în serial, Jerry Seinfeld mai avea, însă, o sursă alternativă de venit, în calitatea sa de co-creator al serialului. Potrivit presei americane, "Seinfeld" a generat încasări de peste 3 miliarde de dolari din drepturile de redifuzare la televiziune, după difuzarea ultimului episod al serialului, în 1998, din care partea actorului principal se ridică la circa 400 de milioane de dolari.
Astfel, conform analizei CNBC, veniturile totale încasate de Jerry Seinfeld pentru toate cele nouă sezoane ale serialului se ridică la cel puţin 440 de milioane de dolari, respectiv la aproape 30.000 de dolari pe replică.
Salariile actorilor din “Seinfeld”, unul dintre cele mai urmărite seriale din anii ’90, au fost, astfel, cele mai mari din industrie, până în anul 2002, când NBC a decis să plătească fiecare actor principal din serialul “Friends” cu câte un milion de dolari.
În ciuda profitului de circa 200 de milioane de dolari obţinut de “Seinfeld” pentru fiecare sezon în parte, costurile pentru producerea episoadelor se situau la cel mai ridicat nivel din televiziune la vremea respectivă.
Potrivit unor surse citate în martie de presa americană, mai multe companii se află în negocieri avansate ce vizează posibilitatea de a difuza toate cele 180 de episoade ale serialului "Seinfeld" pe un serviciu de streaming online. În urma acestei tranzacţii, producătorii serialului ar putea obţine alte câteva sute de milioane de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro