Cel mai utopic proiect de infrastructură de după revoluţie capătă o şansă: Contractul de proiectare şi execuţie a podului de peste Dunăre de la Brăila a fost scos la licitaţie
Anii trec, preţul creşte: în 2011 podul era evaluat la 120 de milioane de euro. Acum este evaluat la peste 500 de milioane de euro ♦ Podul trebuie finalizat în 4 ani şi jumătate de la atribuirea contractului.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat pe SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice) „contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat de la Brăila”, despre care susţine că „va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani”.
Scoterea la licitaţie a proiectului este pasul cel mai avansat făcut până acum de administraţiile care au condus România de 27 de ani, având în vedere că lucrurile se opreau de obicei la ieşirea din sala de seminarii unde se discuta despre utilitatea podului sau, în cel mai bun caz, la finalizarea studiilor de prefezabilitate sau fezabilitate.
Podul ar folosi în primul rând deplasărilor interne, dar şi deplasărilor din/către Polonia, Ucraina sau Federaţia Rusă. Acum cei care vor să ajungă de pe malul drept pe malul stâng al Dunării în zona Brăila trebuie să folosească bacul sau să ocolească peste 100 km pentru a traversa fluviul pe podul de la Giurgeni-Vadu Oii.
Citeste continuarea pe www.zf.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro