Cum construim viitorul investind în prezent? Business MAGAZIN a lansat catalogul CSR 2021

Autor: Ioana Matei Postat la 28 septembrie 2021 80 afişări

Cum construim viitorul investind în prezent? Business MAGAZIN a lansat catalogul CSR 2021

„Cum răspunzi nevoilor prezentului fără să le compromiţi pe cele ale viitorului?” şi „Cum construieşti viitorul investind în prezent?” par să fie întrebările la care companiile din toată lumea încearcă să răspundă. Sustenabilitatea şi responsabilitatea socială nu mai sunt demult doar concepte care sună frumos în prezentările companiilor, ci reprezintă singura modalitate prin care businessul acestora să îşi asigure existenţa şi peste ani. Iar asta se vede în creativitatea iniţiativelor de CSR (Corporate Social Responsibility), precum şi a bugetelor alocate acestui tip de proiecte şi de către companiile din România.

Dacă anul trecut majoritatea proiectelor primite de redacţia Business MAGAZIN s-au concentrat pe gestionarea situaţiei pandemice, din proiectele primite anul acesta reiese că angajatorii din varii industrii sunt preocupaţi nu doar de presiunea lipsei de forţă de muncă din prezent, ci şi de asigurarea calităţii generaţiilor viitoare de angajaţi. S-a tot vorbit despre faptul că deseori pregătirea teoretică, din cadrul şcolilor şi universităţilor, nu este corelată cu piaţa muncii, iar acum companiile pare că au luat problema în propriile mâini. Angajatorii au găsit soluţii ingenioase pentru toate nivelurile de educaţie, fie că vorbim despre preşcolari sau studenţi – câteva exemple fiind platformele tehnologice de studiu interactiv construite în timp record în perioada de început al pandemiei, bursele acordate celor cu rezultate excelente, cărţile noi aduse în unele şcoli, dotarea cu utilităţi în cazul altora sau chiar crearea de programe care să îi familiarizeze pe tinerii studenţi cu realitatea lumii de business.

Nu au lipsit nici iniţiativele legate de mediu – iar proiecte precum combaterea poluării cu deşeuri a apei, promovarea culturilor bio, reducerea consumului de plastic şi fixarea unor obiective ferme de renunţare la folosirea acestuia, reciclarea şi combaterea risipei alimentare, au fost menţionate de mai multe dintre companii. La capitolul sănătate, avem ca exemplu inclusiv un proiect de creştere a accesului la tratamente, la propriu – una dintre companii a facilitat transportul copiilor din zone inaccesibile care aveau nevoie de tratament la spital. Alte companii s-au uitat la cele mai de bază nevoi ale societăţii – stringente în continuare pentru o parte a populaţiei – accesul la hrană şi dreptul la incluziune socială.

Cât de responsabile sunt, de fapt, companiile din România, vă lăsăm să descoperiţi chiar voi prin intermediul fişelor trimise de reprezentanţii acestora la solicitarea noastră, publicată în luna septembrie pe site-ul businessmagazin.ro, precum şi pe platformele Facebook şi LinkedIn ale publicaţiei. Nu avem pretenţia că am cuprins în acest catalog toate iniţiativele private de îmbunătăţire a societăţii – însă cele prezentate sunt cu siguranţă o parte importantă a acestora. Pe restul, sperăm să le descoperim în ediţiile viitoare fiindcă este evident că solidaritatea şi grija faţă de locul unde îşi desfăşoară afacerile sunt din ce în ce mai importante pentru companii.

Răsfoiţi aici varianta digitală a catalogului.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.