DECLIN RECORD la vânzările de PC-uri în 2013
Vânzările de PC-uri vor înregistra în 2013 cel mai amplu declin din istoria industriei de profil, de peste 10%, în urma reorientării cumpărătorilor către tablete şi smartphone-uri, potrivit companiei de analiză a pieţei International Data Corporation (IDC).
Livrările mondiale de PC-uri vor continua să scadă anul viitor, cu un ritm estimat de 3,8%, la circa 300 de milioane de unităţi, nivel înregistrat ultima oară în 2008, relatează Financial Times.
Anul trecut, vânzările de PC-uri au scăzut cu 7%, iar declinul din 2013 va fi peste cel estimat iniţial de IDC.
Consumatorii, inclusiv cei de pe pieţele emergente, renunţă rapid la desktopuri şi laptopuri, în favoarea unor aparate cu portabilitate mai mare.
Potrivit IDC, declinul vânzărilor va fi mai accentuat pe pieţele emergente, care până recent au fost motorul de creştere pentru PC-uri, decât pe pieţele mature.
Principalul motiv de îngrijorare pentru piaţa PC-urilor este faptul că utilizatorii acestora au puţine motive să înlocuiască un sistem vechi cu unul mai nou, având în vedere că acestea nu suferă modificări notabile, consideră Jay Chou, analist la IDC. În consecinţă, durata de viaţă a PC-urilor continuă să crească, limitând avansul pieţei.
Piaţa corporate pentru PC-uri a evoluat ceva mai bine decât cea de consum, întrucât companiile au adoptat mai lent tabletele, iar unele au înlocuit sistemele de operare Windows XP care se apropie de încheierea ciclului de viaţă.
IDC anticipează un declin uşor în 2014 şi stagnarea cererii pe termen lung, pentru ambele pieţe.
Producători de PC-uri precum Hewlett-Packard şi Dell încearcă să se adapteze schimbării comportamentului consumatorilor. HP se află la jumătatea unui plan de redresare de cinci ani menit să reducă dependenţa companiei de vânzările de PC-uri, iar Dell s-a delistat de la bursă, pentru a se putea reorganiza.
În schimb, Lenovo, compania chineză care a devenit cel mai mare producător de PC-uri la nivel mondial, a reuşit să crească în continuare. Cu acces la o piaţă locală imensă şi vânzări solide pe segmentul corporate, performanţele Lenovo sunt cu 12 puncte procentuale peste cele ale pieţei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro