Dezvăluiri cutremurătoare de la şeful BRD: Banca a primit în 2018 cereri de poprire pentru conturile a aproape un sfert dintre clienţi
Francois Bloch, directorul general al BRD - Groupe Société Générale, a treia bancă din România după active, a subliniat, marţi, că banca primeşte un număr mare de popriri, raportat la numărul de clienţi.
„Din vreo 3 milioane de clienţi, am primit, anul trecut, 700.000 de cereri de poprire”, a spus Bloch, marţi, în timpul unor audieri la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii a Senatului.
Astfel, BRD a primit cereri de poprire a conturilor pentru 23% dintre clienţi anul trecut. Cele mai multe dintre acestea, 418.000 de popriri, au fost trimise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), iar aproape 260.000 de popriri au provenit de la avocaţi.
„Avem un departament care face doar asta”, a subliniat Bloch, care a adăugată că în acest departament lucrează 20 de persoane, la care se adaugă cei care se ocupă de relaţia digitală cu clienţii.
Directorul general al BRD a precizat că, în prezent, primesc popririle de la ANAF în format electronic astăzi, dar „dificultatea este că sunt trimise pe toate contururile persoanei vizate de aceste înştiinţări”, spre deosebire de executorii judecătoreşti care trimit direct pe contul vizat.