Europa ecranelor plate
In Europa de Vest, anul 2006 va ramane in istorie ca primul an in care televizoarele cu ecran plat au surclasat, in numar de unitati vandute, televizoarele cu tub. In Romania, eliminarea taxelor vamale odata cu momentul aderarii la UE a impulsionat vanzarile de LCD si plasme. Dupa 1 ianuarie, ponderea ecranelor plate (LCD-uri si plasme) in totalul vanzarilor unitare de televizoare din retailul romanesc s-a triplat, ajungand la 21% in luna martie, potrivit datelor institutului de cercetare Gfk Retail & Technology (subsidiara din Germania).
In Europa de Vest, anul 2006 va ramane in istorie ca primul an in care televizoarele cu ecran plat au surclasat, in numar de unitati vandute, televizoarele cu tub. In Romania, eliminarea taxelor vamale odata cu momentul aderarii la UE a impulsionat vanzarile de LCD si plasme. Dupa 1 ianuarie, ponderea ecranelor plate (LCD-uri si plasme) in totalul vanzarilor unitare de televizoare din retailul romanesc s-a triplat, ajungand la 21% in luna martie, potrivit datelor institutului de cercetare Gfk Retail & Technology (subsidiara din Germania).
Cresterea pietei de LCD-uri si plasme s-a resimtit inca de la finele anului trecut, odata cu aparitia primelor scaderi de preturi in retail pe aceste categorii de produse. Astfel, daca in toamna anului trecut ecranele plate reprezentau doar 3% din numarul total de televizoare vandute in retail, in prima luna a acestui an ponderea se dublase, arata datele Gfk Retail & Technology. Datele Gfk estimeaza un decalaj de doi ani al mixului de produse pe piata televizoarelor din Romania fata de Europa de Vest, respectiv 6.000 de plasme si 30.000 de LCD vandute anul trecut fata de peste 750.000 de televizoare cu tub catodic (CRT). Pentru comparatie, 73% din numarul total de televizoare vandute in Europa de Vest sunt LCD sau plasme, ponderea fiind de 48% in Polonia si de 26% in Ungaria.
Noile tehnologii in materie de display au cucerit pana acum circa 24% din piata Europei de Est. In schimb, in Europa de Vest, anul 2006 va ramane in istorie ca primul an in care televizoarele cu ecran plat au surclasat, in numar de unitati vandute, televizoare cu tub catodic - este vorba despre 16,6 milioane de televizoare cu ecran plat, fata de 14,6 milioane de televizoare traditionale, potrivit Asociatiei Europene pentru Electronice de Consum. In valoare, televizoarele LCD si cu plasma au reprezentat peste 85% din vanzarile de televizoare realizate pe 10 piete din Europa de Vest.
O imagine mai clara este, logic, si mai scumpa. Noile tehnologii au mutat pretul mediu al televizoarelor vandute pe pietele cele mai dezvoltate din Europa la putin peste 700 de euro in 2006, in crestere cu 20% fata de anul anterior. Din fericire pentru producatori, consumatorii apreciaza inovatiile si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru ele. In acelasi timp, nu se multumesc doar cu o calitate mai buna a imaginii si cauta dimensiuni tot mai mari ale ecranului. Aceeasi Asociatie pentru Electronice de Consum prognozeaza pentru acest an cel mai mare avans anual al vanzarilor de LCD cu diagonala de peste 37 de inci, care au reprezentat 30% din vanzarile de LCD-uri in perioada sarbatorilor de iarna 2006, sezon extrem de bun pentru comertul de electronice de consum. Philips a mers anul trecut pana la 100 de inci (245 de cm), dezvaluindu-si in cadrul targului de electronice IFA de la Berlin cel mai nou LCD cu tehnologie ambilight full surround (proiecteaza lumina ambientala in cele patru colturi ale ecranului).
Modelele noi de televizoare cu ecran plat sunt asociate tot mai des formatului "high definition" (HD). Cea mai mare rezolutie pe care un televizor HD o poate oferi in prezent este de 1920x1080 pixeli). Pentru comparatie, un film pe care il vedeti in mod obisnuit pe computer are in general o rezolutie de 640x480 (chiar daca ecranul ar putea suporta 1024x768). Evident, cu cat este mai mare rezolutia, cu atat este mai fidela imaginea afisata pe ecran. Chiar daca pasul catre tehnologiile HD a fost facut in 2005 de catre producatorii de televizoare, inceputul erei HD este considerat anul 2006. La noi (dar si pe ansamblul Europei de Est), primul post TV care a lansat servicii de televiziune in HD este PRO TV, din decembrie 2006.
Tendintele anuntate la targul IFA pentru aceasta toamna au ca punct central tot tehnologiile HD. Si camerele video au devenit de anul trecut HD, pastrandu-si insa dimensiunile mici. Camerele foto vor ramane insa mai degraba la tehnologia digitala clasica, insa imbunatatirea performantelor se va resimti si aici, prin cresterea rezolutiei pana la 8-10 megapixeli.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro