Google consideră că Amazon este cel mai mare concurent al său
Eric Schmidt, preşedintele executiv al grupului Google, a declarat că, deşi multă lume crede că Bing şi Yahoo ar fi marii concurenţi ai companiei pe care o conduce, de fapt această poziţie este ocupată de Amazon.
"Multă lume crede că Bing şi Yahoo sunt marii noştri concurenţi. În realitate, cel mai mare concurent în materie de căutări online este Amazon", a spus Schmidt, într-un discurs susţinut cu ocazia unei vizite la un start-up din Berlin.
"Evident, ei se concentrează mai mult pe partea comercială, însă, în mod fundamental, răspund întrebărilor utilizatorilor şi căutărilor, cum facem şi noi", a mai spus Schmidt.
"Şi, un lucru şi mai important, undeva, cineva, într-un garaj, este pe cale să-şi ascută armele contra noastră, ştiu, pentru că, în urmă cu nu foarte mult timp, noi eram cei din garaj", a mai spus şeful Google.
Într-o ţară în care este în creştere sentimentul de neîncredere în gigantul de internet, până şi în sfera politică, şeful Google şi-a luat angajamentul de a distruge această imagine a unei companii tentaculare, care a devenit un "punct de trecere" obligatoriu pentru utilizatorii online.
"Nu suntem ca o companie de feriboturi, nu suntem ca o companie feroviară, nu suntem o reţea de telecomunicaţii şi nici un furnizor de electricitate, cu o singură linie care merge spre voi, cu uşa închisă concurenţei. Nimeni nu este obligat să folosească Google", a spus Schmidt.
Google, care reprezintă 90% din traficul european pe motoarele de căutare, face obiectul, din 2010, unei anchete a Comisiei Europene privind un abuz de poziţie dominantă. Google se mai află în conflict juridic şi cu un grup de editori germani.
Totodată, operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume a înfiinţat un site şi o comisie de experţi pe 30 mai, pentru a respecta o decizie a Curţii Europene de Justiţie (CEJ), conform căreia utilizatorii europeni pot cere Google şi altor motoare de căutare pe internet să şteargă din rezultatele căutărilor online unele link-uri către ştiri, decizii judecătoreşti şi alte documente care conţin informaţii inadecvate, irelevante şi care încalcă dreptul la viaţă privată. Potrivit unui raport dat publicităţii vineri, Google a primit, în patru luni, aproape 145.000 de solicitări de ştergere din căutări a unor linkuri, în baza "dreptului de a fi uitat", în conformitate cu controversata decizie din luna mai a CEJ.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro