Jucan (CNA):TVR a difuzat o singură ştire electorală. RomâniaTV l-a promovat 22.000 secunde pe Ponta
Valentin Jucan, membru al CNA, şi-a arătat în şedinţa de marţi a Consiliului nemulţumirea faţă de TVR, care a difuzat o singură ştire electorală în campania pentru alegerile prezidenţiale, dar şi faţă de România TV, care l-a promovat pe Victor Ponta timp de 22.000 de secunde.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi-a reluat marţi activitatea, după ce a întrerupt-o la sfârşitul lunii octombrie, odată cu expirarea mandatelor a patru membri ai Consiliului, respectiv Narcisa Iorga, Cristina Trepcea, Radu Călin Cristea şi Christian Mititelu.
Marţi, la şedinţa CNA au participat pentru prima dată doi membri nou numiţi de Parlament, Gabriel Tufeanu şi Radu Călin Cristea.
Direcţia de Monitorizare a CNA şi-a continuat însă activitatea şi a monitorizat televiziunile şi radiourile şi în perioada în care Consiliul nu a avut cvorum (minimum opt membri prezenţi, n.r.) pentru a putea funcţiona, perioadă care a inclus atât primul tur al alegerilor prezidenţiale, din 2 noiembrie, cât şi cel de-al doilea tur de scrutin, din 16 noiembrie.
Astfel, în şedinţa CNA de marţi sunt analizate aceste monitorizări ale modului în care televiziunile şi radiourile au reflectat campania pentru alegerile prezidenţiale.
În acest context, membrul CNA Valentin Jucan a spus că TVR a difuzat o singură ştire electorală în toată campania pentru alegerile prezidenţiale. Respectiva ştire electorală a fost difuzată în prima zi de campanie electorală, potrivit informaţiilor prezentate în şedinţa CNA de marţi.
Prezent la şedinţa Consiliului, Ion Stavre, reprezentantul TVR în relaţia cu CNA pe probleme de campanie electorală, a spus că ştirile electorale au fost făcute în prima zi a campaniei electorale.
"Prima zi de campanie trebuia acoperită. Nu aveam nicio emisiune şi ca să avem în fiecare zi ceva pentru campanie am introdus un buletin de ştiri. În felul acesta am fost în campanie din prima zi. Din păcate, ştiri nu au fost în campanie, din motive ştiute", a spus Ion Stavre, referindu-se la situaţia financiară dificilă a Televiziunii Române.
Membrul CNA Monica Gubernat a atras însă atenţia că oferta TVR din campania electorală, fără ştiri, a fost aprobată de Birourile Permanente ale Parlamentului.
"A fost acceptare totală (din partea Birourilor Permanente, n.r.)", a spus, la rândul său, Ion Stavre, precizând că TVR nu a avut nici solicitări suplimentare, nici solicitări de explicaţii de dat pe această temă.
Însă membrul CNA Valentin Jucan a spus că nu este normal ca TVR să difuzeze o singură ştire electorală în campania pentru prezidenţiale. "Există o Lege a audiovizualului şi Legea 41 (de funcţionare a TVR, n.r.) care obligă TVR la anumite atribuţii", a spus Jucan.
Ulterior, Valentin Jucan a publicat şi un comentariu pe contul său oficial de Facebook, în care a spus că este ruşinos faptul că TVR a difuzat o singură ştire electorală în campania pentru prezidenţiale.
"TVR - o singură ştire despre procesul electoral în perioada campaniei electorale. Ruşinos! Motivul invocat: nu avem resurse. (Există resurse pentru parc auto nou)", a scris Valentin Jucan.
El a făcut referire la faptul că, potrivit Legii 41 din 1994, Societatea Română de Televiziune şi Societatea Română de Radiodifuziune sunt obligate să prezinte, în mod obiectiv, imparţial, realităţile vieţii social-politice şi economice interne şi internaţionale, să asigure informarea corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice (...).
"Aşadar...indiferent de negocierile politice privitor la timpii de antenă, TVR are obligaţii de respectat, are un public de respectat. Ce are de spus domnul Stelian Tănase? Scuze cu presiuni politice? Scuze cu «tactici ale staff-urilor de campanie»? Ruşinos, domnule Tănase", a mai scris Valentin Jucan.
Pe de altă parte, potrivit Deciziei CNA numărul 528 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei pentru alegerea Preşedintelui României, în timpul campaniei electorale, programele politice ale candidaţilor, opiniile şi mesajele cu conţinut electoral pot fi prezentate numai în următoarele tipuri de emisiuni: de promovare electorală, de dezbatere electorală şi informative. Emisiunile informative din campania electorală sunt cele "în care activităţile de campanie ale candidaţilor sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate şi informare corectă a publicului; radiodifuzorii pot prezenta în cadrul emisiunilor informative şi intervenţii făcute în direct de către candidaţi".
De asemenea, reprezentanţii TVR au informat, într-un comunicat remis MEDIAFAX pe 2 octombrie, că Televiziunea Română va difuza peste 2.000 de minute dedicate alegerilor prezidenţiale, pe TVR 1, TVR Internaţional şi pe canalele sale regionale, sub genericul "Preşedinte pentru România", emisiunile electorale fiind moderate de Radu Rădulescu, Monica Ghiurco şi Sorin Avram. Astfel, TVR 1 a difuzat 17 ediţii ale emisiunilor de promovare electorală şi 21 de ediţii ale emisiunilor de dezbatere. Totodată, fiecare dintre studiourile teritoriale ale TVR a difuzat aproximativ 120 de minute de emisiuni proprii de promovare şi dezbatere electorală, săptămânal, iar TVR Internaţional a preluat emisiunile difuzate de TVR 1 de la ora 21.00, conform planului prezentat de TVR în respectivul comunicat.
Pe de altă parte, în şedinţa CNA de marţi, Valentin Jucan s-a referit şi la faptul că televiziunea de ştiri România TV a difuzat în campania electorală 22.000 de secunde de promovare a lui Victor Ponta, candidatul PSD la prezidenţiale, şi 0 secunde de promovare pentru Klaus Iohannis, candidatul ACL la preşedinţie.
"Nu am o problemă cu 22.000 de secunde, dar 0 secunde (la Klaus Iohannis, n.r.)?", a întrebat-o Valentin Jucan pe reprezentanta România TV la CNA, Roxana Niculescu.
Aceasta a precizat că nu ştie cum a contabilizat direcţia de monitorizare a CNA apariţiile lui Klaus Iohannis la România TV. "Cine s-a uitat la România TV l-a văzut şi pe domnul Klaus Iohannis. L-am transmis pe domnul Klaus Iohannis ori de câte ori a avut declaraţii", a spus Roxana Niculescu, precizând că România TV a transmis inclusiv lansarea candidaturii lui Klaus Iohannis.
Până la momentul difuzării acestei ştiri, CNA nu a luat o decizie în privinţa unei eventuale sancţionări a vreunei televiziuni pentru abateri de la legislaţia audiovizualului în campania pentru prezidenţiale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană