Cu lupa pe România: polonezii îşi cresc prezenţa în turismul românesc după două tranzacţii cu platformele online Litoralulromânesc.ro şi Vola.ro. Cele două achiziţii se numără printre cele mai mari tranzacţii din piaţa locală de turism

Autor: Miruna Diaconu Postat la 03 octombrie 2024 84 afişări

Turismul românesc devine tot mai atrăgător pentru jucătorii străini, care pun lupa pe România şi încep să facă achiziţii. Piaţa locală devine tot mai interesantă pentru marile grupuri internaţionale de turism, iar Polonia face paşi concreţi în acest sens.

Cu lupa pe România: polonezii îşi cresc prezenţa în turismul românesc după două tranzacţii cu platformele online Litoralulromânesc.ro şi Vola.ro. Cele două achiziţii se numără printre cele mai mari tranzacţii din piaţa locală de turism

Turismul românesc devine tot mai atrăgător pentru jucătorii străini, care pun lupa pe România şi încep să facă achiziţii. Piaţa locală devine tot mai interesantă pentru marile grupuri internaţionale de turism, iar Polonia face paşi concreţi în acest sens. Dacă România mereu s-a uitat la Polonia, fiind cea mai dezvoltată economie din regiune, de data aceasta, Polonia îşi îndreaptă privirile către piaţa locală.

Anul 2024 este marcat de două tranzacţii importante în turism, anu­me cumpărarea platformelor de tu­rism online Litoralulromânesc.ro şi Vola.ro de către doi jucători polonezi.

Litoralulromânesc.ro, un busi­ness pornit de Ionuţ Nedea, a fost cum­părat de către către Szallas Group, parte a grupului polonez Wirtualna Polska Holding, pentru 21 milioane euro. Szallas Group deţi­ne portaluri de rezervări online de ca­za­re în Polonia (Nocowanie.pl), Un­ga­ria (Szallas.hu), Republica Cehă (Hotel.cz) şi Croaţia. Grupul a cum­pă­rat în 2020 platforma locală de re­zervări Travelminit, care oferă peste 8.000 de unităţi de cazare în toată ţara, generând rezervări în valoare de 30 milioane de euro în 2023.

În 2022, Szallas Group a fost cum­părat de polonezii de la Wirtu­alna Polska Group.

Litoralulromânesc.ro este o agen­ţie specializată în pachete de vacanţă pe litoralul românesc. Compania are un portofoliu de peste 500 de unităţi de cazare în care, în 2023, turiştii au făcut rezervări cu o valoare totală care depăşeşte 45 milioane de euro.


Interes în creştere

Piaţa locală de turism, unde predomină businessurile antreprenoriale, devine tot mai interesantă pentru grupurile internaţionale. Apetitul tot mai crescut al românilor pentru vacanţe s-a tradus în ultimii ani în creşteri impresionante ale sumelor lăsate de aceştia pe călătoriile în afara ţării. În 2023, românii au lăsat 8,4 miliarde de euro pe vacanţele în afară, în creştere cu aproape 20% faţă de anul anterior. Piaţa creşte şi străinii devin tot mai interesaţi de ea.


Wirtualna Polska este un grup de tehnologie construit la finalul anilor 2000 de Michał Branski, Jacek Swi­der­ski and Krzysztof Sierota, trei studenţi ai „ASE“-ului din Varşovia. În 2023, grupul, listat la Bursa din Var­şovia, a raportat venituri de 1,4 mi­liarde de zloţi (330 mil. euro), în creştere cu 33% faţă de 2022 şi cu o dublare a businessul pe segmentul de turism.

La încheierea tranzacţiei privind cumpărarea Litoralulromânesc.ro, Ferenc Rigó, CEO al Grupului Szallas a spun că această achiziţie este „o piatră de hotar în dezvoltarea noastră în această ţară“.

Prin această achiziţie, grupul polonez îşi continuă expansiunea în industria turismului din Europa Centrală şi de Est.

Un al doilea jucător polonez care a intrat pe piaţa locală de turism este fondul de investiţii Resource Partners, care a cumpărat platforma de rezervări Vola.ro, fondată de Daniel Truică şi doi parteneri polonezi. Cu o prezenţă în România, Polonia, Bulgaria şi Republica Moldova, grupul ITH, din care face parte Vola, a atras atenţia fondului polonez de investiţii, care a cumpărat 80% din acţiunile companiei.  Raportat la alte tranzacţii din piaţă, valoarea achiziţiei a 80% din acţiunile Vola.ro de către Resource Partners s-ar situa între 30 şi 40 milioane euro, potrivit estimărilor Ziarului Financiar.

Resources Partners a mai investit recent în Flex to Go, o companie de car rental cu operaţiuni în Polonia şi Germania, 7Anna, un producător de biciclete polonez care deţine brandurile Rondo, NS Bikes şi Crème, şi Deeper, un business lituanian care proiectează şi vinde sonare şi bărci de nădit pentru pescari.

Cele două achiziţii se numără printre cele mai mari tranzacţii din piaţa locală de turism.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.