Mastercard Vibes

Autor: Andra Stroe Postat la 28 septembrie 2020 68 afişări

Mastercard Vibes

Mastercard

Motivaţie:

Mastercard Vibes este o platformă dezvoltată de Mastercard România care, în 2019, le-a oferit pentru prima dată oamenilor cu deficienţe de auz din ţară ocazia de a se bucura de un festival de muzică precum toţi ceilalţi participanţi. La începutul anului trecut, Mastercard devenea „Sonic brand”, anunţându-şi noua identitate la nivel internaţional: o arhitectură muzicală complexă, compusă de personalităţi de renume din industrie, care urma să fie declinată în multiple formate, pentru a redefini experienţa de plată şi a asigura brandului elementul recognoscibil oriunde pe glob. În acel moment, compania şi-a dat seama că nu toată lumea are acces la experienţele audio. În acelaşi timp, în ultimii ani, Mastercard a fost partenerul unora dintre cele mai mari festivaluri de muzică din România, ceea ce avea să continue şi în 2019. Cu aceste premise, Mastercard a dezvoltat platforma Vibes, prin care şi-a propus să iniţieze o schimbare generală privind accesibilizarea evenimentelor muzicale din România pentru persoanele cu deficienţe de auz.

Descrierea proiectului:

Ca prim pas, compania a devenit partener al Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România (ANSR) şi a invitat-o pe Amber Galloway Gallego, cel mai cunoscut translator din lume al limbajului mimico-gestual specializat pe muzică, pentru a susţine un workshop prin care i-a învăţat pe membrii ONG-ului tehnicile speciale. Ulterior, Mastercard a construit Sensory Playground, primul hub tehnologic, care le-a oferit oamenilor ocazia să experimenteze muzica altfel decât până atunci, cu ajutorul celorlalte simţuri. Acest hub a fost prezentat, în premieră, la Electric Castle. În acelaşi timp, la invitaţia Mastercard, Amber Galloway Gallego a fost prezentă pe scena principală a festivalului pentru a traduce muzica live a celor mai mari trupe, pentru sutele de persoane cu deficienţe de auz din public, care au putut participa, astfel, pentru prima dată, la un festival de muzică. Imediat după Electric Castle, Mastercard a adresat o scrisoare deschisă organizatorilor  de evenimente muzicale din ţară, prin care i-a îndemnat ca, în organizarea concertelor, să includă translatori pentru persoanele cu deficienţe de auz, pentru a le oferi, astfel, tuturor participanţilor ocazia să trăiască o experienţă de nepreţuit. O a doua premieră din cadrul proiectului a avut loc în toamnă, când compania a anunţat Unheard School: prima şcoală din România care pregăteşte translatori ai limbajului mimico-gestual să urce pe scenă, alături de artişti, pentru a interpreta muzica pentru fanii cu deficienţe de auz din public. Astfel, brandul şi-a propus să vină în sprijinul organizatorilor de evenimente cu specialişti care pot asigura accesibilizarea festivalelor şi concertelor, pe termen lung.

Efecte:

Peste 250 de persoane cu deficienţe de auz au s-au putut bucura de prima dată în România de experienţa oferită de un festival de muzică. Summer Well, Festivalul Internaţional George Enescu şi Afterhills au răspuns prompt invitaţiei  Mastercard de a acesibiliza evenimentele pentru persoanele cu deficienţe de auz.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.